Gå til innhold

ADVARSEL! That's Write 8x DVD-R

Anbefalte innlegg

JKJK skrev 30/01/2005 : 00:33

...Derfor kan man kanskje diskutere hvor lurt det er at de forskjellige webshopene har bruker på slike forum. Klart, man skaper nærhet ovenfor kundene, og kan rakst være ute med informasjon, oppklaringer osv, men samtidig mister man kanskje deler av den seriøse masken.

For å svare på det du spør om: Vår tilstedeværelse er 100% opp til dere. Dersom dere ønsker at vi skal være på forumet og svare på spørsmål som gjelder oss så gjør vi gjerne det. Dersom dere ikke ønsker at vi skal være tilstede (annet enn å lese) så gjør vi det. Har stort sett fått positive tilbakemeldinger på at vi er her, men valget er altså deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du svarer vel egentlig ikke på spørsmålet ? Med din rolle på Norwaydisc bør ikke du være særskilt aktsom med slike beskyldninger ?

PS. Dersom vi får dokumentasjon fra Taiyo/That's write på at dette er ok, er du da enig i at dine "tester" er fullstendig uinteressante ?

Edit: leif

OC-Freak annbefalte forrig gang dere solgt billige dvd-spindler og sannsynlighet for at han tar feil er langt under 0 prosent, sannsynligheten for at du driter deg saftig ut er tilstedet, faktisk så mener jeg dine beskyldninger er tåpelige og setter deg/firmaet du representerer i dårlig lys!

edt: leif

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Valent skrev: 30/01/2005 : 00:47 

OC-Freak annbefalte forrig gang dere solgt billige dvd-spindler og sannsynlighet for at han tar feil er langt under 0 prosent, sannsynligheten for at du driter deg saftig ut er tilstedet, faktisk så mener jeg dine beskyldninger er tåpelige og setter deg/firmaet du representerer i dårlig lys!

edt: leif 

Eh, ok. Dette spørsmålet du tar opp er altså løst og oppklart (se svar fra Norwaydisc og vårt svar)...

Lenke til kommentar

sorry for missforståelsen trodde dette var nytt og fikk vist ikke med meg det hele, men personlig har jeg et godt bilde av komplett.no og med sånne dumme beskyldninger bør et så seriøst firma som dere ikke komme med, uansett hva!

- da må dere ha over 100% bevis som støtter dette.

Det er godt "dere" har noen som representerer selskapet og prater om ting og tang, men det utelukker ikke EKSTRA god oppførsel?

deres kunnskaper kan ikke sammenlignes med våre! :p

Endret av Valent
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg synes det er flott at komplett har en representant på forumet. Da kan man se saken fra forskjellige sider og høre vidt ulike synspunkt. Når det er sagt så må vi nok en gang minne om at dette ikke er noen korstog mot komplett, men mot platene!

OC-Freaks som en privat bruker av forumet komenterte disse platene, og på et direkte spørsmål om hvems plater han hadde testet så svarte han på det. Med det ymse rykte thats write platene har skaffet seg, og dette ut fra mange av forumets erfaringer så er det slettes ikke rart at testen kom, med følgende konklusjon som OC-Freak også etter mer grundig test modererte seg noe ut fra at de ikke var "sykt dårlige" men "temmelig dårlig" (uttrykt litt på min måte, kunstnerisk frihet).

Vi som brenner en del, har et litt mer bevisst forhold til media enn vanlig forbrukere og det er mange av oss i dette forumet. Når vi kommenterer media og karakteriserer det som "dårlig" så behøver ikke det å bety at det ikke kan vare et kjempe kjøp for mange. Vi tar hensyn til om media er kompatibelt med mange brennere, hvor sær den er i forhold til firmware (på noen merker måtte jeg downgrade firmware for at det skulle klare å brenne på det), hvor kompatibel den brente plata blir i forhold til lesing på ulike spillere etc etc.

Så ekstremt billig media med svært dårlig kvalitet kan være et kjempe kjøp for mange dersom f.eks brenneren tar dem, og de klarer å lese dem fint på egen spiller. Dog et tragisk kjøp dersom f.eks man i ettertid ser at 30 backup kopier av filmer enten er uleselig i de fleste stuedvd eller filmen fryser, skipper.

X.

Lenke til kommentar
Testresultater/kvalitet foreslår jeg får en egen tråd, dette handler om troverdighet, beskyldninger og ikke minst dokumentering av påstander.

jeg måtte bare quote dette laterlige innlegget fra komplett!!

edit: må jo ta med at det var veldig mye "vi beklager" fra komplett sin side :D

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Valent skrev 30/01/2005 : 01:06

jeg måtte bare quote dette laterlige innlegget fra komplett!!

Forstår godt at noen kan se på dette som latterlig i dag, men det er nok enda mer et uttrykk for at temperaturen var rimelig het i starten av diskusjonen. Uansett, som vi helt korrekt fikk "påpakning" for av JKJK så har vi nok en gang lagt på minnet at alle innlegg bør leses gjennom enda en gang til (og noen ganger soves på).

Lenke til kommentar
Valent skrev: 30/01/2005 : 01:21 

bra med frekke svar  eller?

mener du bør printe innlegget fra JKJK og legge det ved ditt skrivebord og lese det nøye hver gang før du poster noe som helt!

Nå er jeg faktisk ikke helt med. Var overhodet ikke noe som var ment frekt i det siste innlegget. Hjelp ?

Lenke til kommentar

Huff, dette blir siste kommentaren til dette:

Mente altså at vi som svarer på vegne av Komplett.no enkelte ganger kan vurdere å ikke svare på innlegg med en gang når temperaturen er høy. Hadde jeg sovet litt først, hadde kanskje svarene blitt noe mindre temperamentsfulle. Har ikke sagt et pip om andre og jeg kan virkelig ikke forstå at jeg kan være frekk mot meg selv ;)

Lenke til kommentar

Denne tråden begynner kanskje å seile litt i feil rettning, men vil bare understreke at jeg personlg synes det er veldig fint at nettbutikkene har brukere på slike forum, men at det gjerne kan diskuteres litt rundt det slik at folk blir bevisste de fordeler og ulemper dette har. Dette innebærer også diskusjon om hvorvidt det er holdbart å representere et firma utenom arbeidstiden, bare på et forum (urettferdig for noen kunder som ikke er forumbrukere, men samtidig veldig praktisk og nyttig for de som benytter tjenesten).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Benyttet meg av tilbudet hos Komplett.no. Regner med at platene ville være så som så da jeg så prisen som tilsier ca 2kr/platen. Thats Write har jeg hatt gode erfaringer med i fortiden, så 200 nye plater til en hyggelig pris er hjertlig velkommen hos meg.

EDIT: Har brent 3 plater til nå. Driver med videoredigering, så har brent etpar filmer jeg har laget. Brenner som bare det på min NEC 2500A. Får mulighet til å brenne på 8X, men holder meg på 4X. Dette fordi jeg mener å huske at 2500A har 4X som maks hastighet, pluss at er usikker på hvor leselige platene blir nettopp pga alt negative som er nevnt tidligere i diskusjonen.

Men min konklusjon er vel at de virker bra.

Lenke til kommentar

Ok.

Vet ikke om jeg orker å lese seks sider med krangel om nettbutikkers tilstedeværelse på forumet, så derfor ber jeg om en rask konklusjon av disse platene, (ikke OC-freak sin test) men hva de andre brukerne her på forumet mener.

Er de verdt å kjøpe?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Ok.

Vet ikke om jeg orker å lese seks sider med krangel om nettbutikkers tilstedeværelse på forumet, så derfor ber jeg om en rask konklusjon av disse platene, (ikke OC-freak sin test) men hva de andre brukerne her på forumet mener.

Er de verdt å kjøpe?

Mvh Audun Hagen

Det er billig med 2 kroner stykk, men det blir likevel en utgift på 395 kroner.

Hvis brenneren takler platene dårlig er ikke 395 billig og hva skal man da med 200 slike plater?

Med tanke på at de sannsynligvis har dårlig varighet og at de kan skape leseproblemer rett etter brenning er det vel et begrenset bruksområde også.

Greit til film du bare vil se en gang eller data det ikke er så farlig med, men det hadde vel ikke gjort noe om platen kunne brukes etter et år heller...

Det hadde vært greit å kjøpt 25 eller 50 stk men jeg vet ikke om man trenger 200 plater til dette.

Dessuten er ikke dette noe sensasjonelt tilbud.

Komplett solgte for noen måneder siden Samsung Pleomax (optodisc) DVD+R i samme kvantum og pris.

De solgte også 200 Datawrite (Fuji og CMC dye) DVD-R plater til 495 kr.

Kvalitetsmessig vurderer jeg begge disse til å være bedre enn That's write platene.

Regner med at Komplett får et liknende om ikke bedre tilbud om ikke lenge.

Så det er vel ikke noe løp og kjøp tilbud akkurat :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...