Gå til innhold

ADVARSEL! That's Write 8x DVD-R

Anbefalte innlegg

Har fulgt med på denne tråden med stor interresse, og jeg er ikke overrasket over at den kom, etter at jeg så uken's tilbud på komplett..

Vil ikke ha noen spes. mening ang. sammeblanding av OC interesser i Norwaydisc, og han's objektivitet som er blitt tatt opp her...Men, det jeg er sikker på er at han startet denne tråden med oss kjøpere av DVDR medier i tankene, og det er prisverdig at vi på dette forumet har slike ressurspersoner, som lager utførlige tester av div.media..

Just my 2 cents..

Så til det som jeg egentlig vil ta opp..

Komplett.no

Det leverandøren vår har oppgitt er at de måtte dekke seg inn med dyrere plater fordi de ikke var i stand til å levere det avtale kvantumet vi hadde bestilt. Hvis dette medfører at kundene får noe bedre enn de hadde regnet med, skulle vi faktisk tro at det var positivt.

For å spørre på en annen måte; hjelper det om vi øker prisen ?  ;)

:hmm:....Det er noe jeg ikke helt får til å rime med dette utsagnet fra komplett..

Stor knapphet/mangel på vare= høy pris..

Hvorfor selges disse da såpass billig?

Dette er jo faktisk billigere enn obskure DVDR merker du får kjøpt i utenlandske sjapper..

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare få legge til at jeg egentlig hadde tenkt å bestille denne pakken i morges, men ble i tvil da jeg så denne tråden. Ser altså frem til resultatene av testen til OC-Freak og håper de kommer før ukens tilbud går ut...ville være dumt dersom jeg gikk glipp av 200 brukbare plater til go'pris, men selvfølgelig atskillig verre å sitte med 200 plater som etterhvert kan bli ubrukelige...

Lenke til kommentar
Beklager, dårlig forklart av meg. Vi har altså vært i kontakt med TY og de virket både blide og fornøyde.

Kansje ikke så rart at TY var blide og fornøyde, når de trodde dere snakket om merket That's...

Dere får nok kontakte de igjen da se... Mye mulig de ikke er så blide og fornøyde da.

Lenke til kommentar
Jeg går ut i fra at Komplett kommer med erstatning i form av ekte TYplater dersom det viser seg at de som selges nå er falske.

Hvorfor det? Det står jo ikke på produktsidene til That's Write platene at de er TY-plater, bare at de er That's Write plater, noe som de er. :dontgetit:

Dette synes jeg er dårlig av dere komplett! Du sier først at du ikke har peiling på DVD-plater, men så går du automatisk ut fra at TY-plater til 2 kroner stykket er ekte? Hvordan kan du vite det?

Fordi vi har sjekket med leverandøren og TY som nevnt flere ganger ovenfor. Samt at vi ikke har sett noen bevis (annet en som sier kvaliteten er dårlig) på noe som skulle tilsi at det var noe galt bortsett fra lav pris...

Hvis dette er en representant fra komplett, så sies det her at det er snakk om ekte TYplater. Det er derfor jeg går ut i fra at man skal få det produktet butikken påstår at de selger. Det stemmer at det ikke står noe om dette på produktsidene til Komplett.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
Jeg må bare få legge til at jeg egentlig hadde tenkt å bestille denne pakken i morges, men ble i tvil da jeg så denne tråden. Ser altså frem til resultatene av testen til OC-Freak og håper de kommer før ukens tilbud går ut...ville være dumt dersom jeg gikk glipp av 200 brukbare plater til go'pris, men selvfølgelig atskillig verre å sitte med 200 plater som etterhvert kan bli ubrukelige...

Testene kommer i dag :)

Så du har enda tid til å bestille hvis du har lyst på de.

Er ca 70% ferdig med testingen nå, og jeg må si at de faktisk var noe bedre enn jeg først hadde trodd - men langt fra bra og det kommer mye ann på hvilken brenner du har ;)

Brennere som er med i testene:

Plextor PX-712A

Plextor PX-716A

Lite-On SOHW-1653S

Lite-On SOHW-832S

Samsung TS-H552U

AOpen DUW1608/ARR

NEC ND-2510A

NEC ND-3500AG

NEC ND-3520A

NU DDW-082

LG GSA-5163D

BenQ DW1620A

BenQ DW822A

MSI DR8-A2

Pioneer DVR-107D

Pioneer DVR-A08XLA

Det var vel alle :p

Lenke til kommentar

Følger ikke folk med eller...

Som postet tidligere i tråden, jeg har allerede testet disse platene på Pioneer DVR-108 og Nec ND-3520A. Der brenner de helt OK. Snitt på PI feilraten er 20-30, hvis jeg tar de 10 siste platene jeg testet. PI under 240-280 er "akseptabelt" for de fleste spillere. Peak på PI feilrate var til tider noe over 300 mot slutten av enkelte av platene, men i snitt, langt under. Hadde ikke noen som helst problemer med å spille de av, utenom i enkelte DVD-ROM som kan oppnå 16X i hastighet på avlesing av brennbare plater. Da måtte hastigheten ofte senkes fra 16X til cirka det halve.

Antar OC-Freak tester på omtrent samme måte, brenner platene for så og sjekke feilraten og nøyaktigheten av brenningen på platene. Ser han bruker K-Probe eller Nero CD-DVD Speed. Jeg brukte DVDInfoPro, som støtter feilrate lesing på DVR-108.

Trond

Edit: Skrivefeil...

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Følger ikke folk med eller...

Som postet tidligere i tråden, jeg har allerede testet disse platene på Pioneer DVR-108 og Nec ND-3520A. Der brenner de helt OK. Snitt på PI feilraten er 20-30, hvis jeg tar de 10 siste platene jeg testet. PI under 240-280 er "akseptabelt" for de fleste spillere. Peak på PI feilrate var til tider noe over 300 mot slutten av enkelte av platene, men i snitt, langt under. Hadde ikke noen som helst problemer med å spille de av, utenom i enkelte DVD-ROM som kan oppnå 16X i hastighet på avlesing av brennbare plater. Da måtte hastigheten ofte senkes fra 16X til cirka det halve.

Antar OC-Freak tester på omtrent samme måte, brenner platene for så og sjekke feilraten og nøyaktigheten av brenningen på platene. Ser han bruker K-Probe eller Nero CD-DVD Speed. Jeg brukte DVDInfoPro, som støtter feilrate lesing på DVR-108.

Trond

Edit: Skrivefeil...

Kan du poste noen scan's?

Lenke til kommentar

Og her er lesing av den andre platen med Nec ND-3520A i Nero CD-DVD Speed.

De scans jeg postet her nå var relativt gode, som man ser leses de uten problemer opp mot 16X.

Jeg kan ta og brenne et par plater til og se om jeg får litt dårligere scans, så kan jeg poste de også. Av alle platene jeg har brent hittil har kvaliteten variert en smule, fra bra til "passe ok".

Lenke til kommentar
Hvilken hastighet brenner du på? 8x speed regner jeg med?

Ja, brenner på 8x. Begge brennerene mine har original BIOS, har ikke sett noen grunn til å flashe med modifisert for å brenne høyere hastighet enn anbefalt. Kan brenne med lavere hastighet og poste scans om det er interessant, men det er vel ikke noe poeng i antar jeg.

Trond

Lenke til kommentar

Tja uten å slenge meg alt for mye på denne diskusjonen så vil jeg også komme med min erfaring. Som alle andre hadde jeg god erfaring med thats write platene til Komplett når det var god kvalitet på 4x dvd+r platene. Senere kjøpte jeg flere plater av samme type og det var en eneste stor nedtur. Jeg fikk feilbrenning på hver 2, 3 plate. Kjøpte meg så en ny brenner og dette hjalp noe men fortsatt en del feilbrenning. Jeg slo så til enda en gang når 8x versjonen kom, men det viste seg at jeg bare fikk brent dem på den ene av mine 3 brennere, og da også på 4x!!!!! Eller det vil si, nero viste at den brente på "8x" men den brukte 14 min på platene!!!! Så jeg holder meg laaaangt unna thats write platene uansett hvem som måtte selge them. Følger nøye med på forumet og kjøper en pakke for å teste nye plater selv da sannsyligheten er stor for at en av brennerne klarer å brenne dem om jeg så må gå ned til lav hastighet for om ikke annet å få brukt opp pakken på 10 stk.

Lenke til kommentar

Haha! Dette er nesten for godt til å være sant! Nok en gang har OC-freak og komplett havnet i en diskusjon som kanskje ikke burde vært gjort offentlig, men privat? Og som vanlig putter komplett for mye krutt i kanonen og fyrer løs med fatale konsekvenser (OC-freak reagerte på platene, ikke på butikken som solgte dem)! Dette mye trolig fordi komplett "holder et øye" med OC-Freaks uttalselser da de "to" har vært i diskusjon før!

Dette blir rett og slett bare for tåpelig! Jeg er en kunde som respekterer og liker min faste nettbutikk, men det blir for dumt at butikken representerer seg selv på denne måten på dette forumet! Komplett bør bestemme seg om de vil representere bedriften på en profesjonell måte i dette forumet, eller om de vil holde en noe mer privat tone (som f.eks. diskusjoner om leggetider, fotball og politikk). Hvis de velger det siste må de regne med å bli sett på med samme øyne selv.

At komplett kanskje vil "holde et øye" med OC-freak er jo ikke så unaturlig, men å peppre løs på denne måten på et offentlig forum er rett og slett for dumt!

Greit at dere har kommet med unnskyldning osv, men det hjelper liksom ikke når dere gang etter gang viser at dere er veldig kapable til å skyte dere selv i foten. Dere nevner flere ganger at OC-freak bør "lese over innleggene hør han poster dem", men hva med deres egne innlegg? Personlig vil jeg si at dere burde kvalitetskontrollere innleggene like mye som OC-freak, om ikke mer!

De diskusjonene som har funnet sted på dette forumet mellom komplett og OC-freak minner meg mer og mer om barneskolen! Kanskje det er på tide å arrangere et foreldremøte... ? ;)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Haha! Dette er nesten for godt til å være sant! Nok en gang har OC-freak og komplett havnet i en diskusjon som kanskje ikke burde vært gjort offentlig, men privat? Og som vanlig putter komplett for mye krutt i kanonen og fyrer løs med fatale konsekvenser (OC-freak reagerte på platene, ikke på butikken som solgte dem)! Dette mye trolig fordi komplett "holder et øye" med OC-Freaks uttalselser da de "to" har vært i diskusjon før!

Dette blir rett og slett bare for tåpelig! Jeg er en kunde som respekterer og liker min faste nettbutikk, men det blir for dumt at butikken representerer seg selv på denne måten på dette forumet! Komplett bør bestemme seg om de vil representere bedriften på en profesjonell måte i dette forumet, eller om de vil holde en noe mer privat tone (som f.eks. diskusjoner om leggetider, fotball og politikk). Hvis de velger det siste må de regne med å bli sett på med samme øyne selv.

At komplett kanskje vil "holde et øye" med OC-freak er jo ikke så unaturlig, men å peppre løs på denne måten på et offentlig forum er rett og slett for dumt!

Greit at dere har kommet med unnskyldning osv, men det hjelper liksom ikke når dere gang etter gang viser at dere er veldig kapable til å skyte dere selv i foten. Dere nevner flere ganger at OC-freak bør "lese over innleggene hør han poster dem", men hva med deres egene innlegg? Personlig vil jeg si at dere burde kvalitetskontrollere innleggene like mye som OC-freak, om ikke mer!

De diskusjonene som har funnet sted på dette forumet mellom komplett og OC-freak minner meg mer og mer om barneskolen! Kanskje det er på tide å arrangere et foreldremøte... ? ;)

Rolig nå ;)

Tror ikke jeg har hatt noen alvorlige diskusjoner med komplett før. Hadde en med netshop og hw.no teamet sist helg. Men ikke med komplett.

Ser ut for at jeg får i stand noe spetakkel hver helg :p

Lurer på hva jeg skal ta neste helg? optodisc testresultater kanskje?

Selv om komplett og netshop brukerene her på forumet har blitt litt vel varme her på forumet så viser dette bare initiativ - og det er jo i bunn og grunn bra!

Man skal trives med jobben man har og folk som yter så mye for det de gjør til daglig viser bra tegn for bedriften generelt.

Lenke til kommentar

Lest JKJK's innlegg og for å gjøre en lang historie kort: Du har noen gode poenger som vi tar til etterretning og skal forsøke å gjøre noe med. Kalde omslag for å roe ned temperaturen er også kjøpt inn ;)

Vil også nevne at siden starten av denne diskusjonen har vi både lært litt mer om plater, testmåter, produsenter og det meste. Vi har naturligvis ikke noe ønske om å selge varer som ikke svarer til forventningene og skal ta opp denne diskusjonen med vår leverandør til uken.

Til sist (dere tror det sikkert ikke før dere ser det) vil vi da benytte anledningen til å gi kredit til OC-freak for en ryddig test (se egen tråd). Det har ikke vært meningen å angripe deg, beklager hvis det har blitt oppfattet slik av noen (og vi har skylden for det). Vi blir nok litt i overkant engasjert til tider, men håper at dere forstår hvorfor og at vi (i hvertfall ikke foreløpig) er maskiner som besvarer spørsmål på dette forumet.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt for kjapt ute med kruttønna selv her, men står fortsatt ved mine hovedpoenger. En ting er at en "vanlig bruker" overreagerer (noe som såklart ikke bør skje, men vi lever jo ikke i kardemommeby heller), men en representant for en (hvilken som helst) bedrift bør kanskje ta seg selv i akt sånn generellt.

Derfor kan man kanskje diskutere hvor lurt det er at de forskjellige webshopene har bruker på slike forum. Klart, man skaper nærhet ovenfor kundene, og kan rakst være ute med informasjon, oppklaringer osv, men samtidig mister man kanskje deler av den seriøse masken.

-J-

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...