Gå til innhold

ADVARSEL! That's Write 8x DVD-R

Anbefalte innlegg

_crs_ skrev: 29/01/2005 : 02:05 

Når trådstarter konkluderer i første post med at han regner med disse That's Write 8X DVD-R platene er "så og si 100% dritt" så må vi jo vel få svare på egne erfaringer med disse platene?

Jeg skrev tidligere i tråden mine erfaringer, som er gode, men følte meg noe overkjørt av Komplett i neste innlegg som høvler over at kvaliteten er uinteressant. Erfaringen min var jo til og med i Komplett sin favør.

Oops, var virkelig ikke mening og beklager hvis det ble oppfattet slik. Naturligvis er kvaliteten interessant (faktisk det mest interessant), men tanken var å unngå at et ev. dårlig testresultat ble ført som sannhetsvitne for at dette er "falske" plater.

Sorry igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med vedkommende så må man sjekke profilen for å se at han har noen tilknytning (eier) til en bedrift som selger DVD-plater og det mener jeg altså ikke er tydelig nok...

Oc-Freak er deleier i Norwaydisc.no. Lenge før han ble det var han her på forumet og roste/slaktet plater av ymse kvalitet. Det var nettopp derfor han ble "headhunted" av oss! Fyren har ganske ekelt peiling! End of story.

Norwaydisc har ingenting mot komplett, og vi er selv kunder hos Norek. At vi aldri har tatt inn That's write er ikke fordi vi misliker komplett, men vi misliker kvaliteten på platene. End of story.

At OC-Freak uttaler seg om plater her er ganske enkelt hans eget valg, og har ingenting med oss å gjøre. Hvis noen har et stort problem med det kan jeg ta det opp med han, men det kommer til å bli som å ta morsmelken fra småunger...

Nå har dere fått et offisielt svar fra Norwaydisc AS. Muligens var det ikke "intelligent" nok, men det får stå sin prøve...

Kent Furnes

Norwaydisc AS -

Som forresten også tør stå frem som en rød gjennom 30 år.

Endret av collargoll
Lenke til kommentar
collargoll skrev: 29/01/2005 : 02:12 

Oc-Freak er deleier i Norwaydisc.no. Lenge før han ble det var han her på forumet og roste/slaktet plater av ymse kvalitet. Det var nettopp derfor han ble "headhuntet" av oss! Fyren har ganske ekelt peiling! End of story.

Norwaydisc har ingenting mot komplett, og vi er selv kunder hos Norek. At vi aldri har tatt inn That's write er ikke fordi vi misliker komplett, men vi misliker kvaliteten på platene. End of story.

At OC-Freak uttaler seg om plater her er ganske enkelt hans eget valg, og har ingenting med oss å gjøre. Hvis noen har et stort problem med det kan jeg ta det opp med han, men det kommer til å bli som å ta mormelken fra småunger...

Nå har dere fått et offisielt svar fra Norwaydisc AS. Muligen var det ikke "intelligent" nok, men det får stå sin prøve...

Kent Furnes

Norwaydisc AS -

Som forresten også tør stå frem som en rød gjennom 30 år. 

OK, ryddig svar og da regner vi denne delen av diskusjonen som oppklart og i orden for vår del. Alle enige om at vi da skal diskutere om disse platene er ok eller ikke ?

PS. Har mest lyst til å diskutere 89-90-sesongen til de røde, men først får vi bli ferdige med dette ;)

Lenke til kommentar

Pleier normalt ikke å publisere leggetiden min på forum, men hvis noen lurer hvorfor vi ikke svarer utover kvelden så er det altså z-z-z-z-z nå.

Det kan også være litt tynt med besvarelser fra oss utover helgen, men vi følger opp denne saken videre på mandag.

Diskuter og kos dere, setter pris på om dere ikke tolker alt i verste mening (nei, vi er faktisk ikke ute etter å lure noen), så får vi se om diskusjonen finner en løsning etterhvert.

Beklager også hvis vi har vært alt for masete/kranglete i dag. Det har ikke vært meningen å ta person fremfor ballen (siden vi kom inn på fotball her), men dere forstår sikkert at vi heller ikke liker å bli beskyldt for noe vi ikke tror/mener vi har gjort galt.

Uansett, god natt og god diskusjon fremover!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Platene var vel ikke falske? Ikke iforhold til hva komplett hadde funnet ut fra sin leverandør.

Uansett, spre pepper er greit, men overkrydring ser man seg helst for god for. Grow up kiddies!

mvh

Sobient

Lenke til kommentar
Jeg går ut i fra at Komplett kommer med erstatning i form av ekte TYplater dersom det viser seg at de som selges nå er falske.

Hvorfor det? Det står jo ikke på produktsidene til That's Write platene at de er TY-plater, bare at de er That's Write plater, noe som de er. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Dersom That's Write har hatt problemer med å skaffe nok plater til levering, kan det hende de har trålet gjennom markedet etter gode tilbud fra mange produsenter. Det kan vel da hende at TY har gitt dem et godt tilbud på f.eks 3.sorterings plater eller lignende (om det stemmer som OC-Freak sier at kvaliteten er dårlig).

Men det jeg synes er rart med dette er at TY som er en såpass anerkjent produsent av DVD-media kan sverte sitt eget rykte ved å levere lavkvalitetsplater.

Edit: Normalt har jeg sterk tiltro til OC-Freaks tester og uttalelser, men denne gangen kan det kanskje hende at konklusjonen ble trukket litt for tidlig fra hans side.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Jøss, dette var en temmelig underholdende tråd å lese. Etter å ha lest dette bladde jeg på norwaydisc sin hjemmeside for å finne plater til meg selv.

Jeg hadde ikke skjønt noe særlig av hvordan det var grunn til å tro at disse platene skal være falske TY, annet enn at det burde være mulig å tolke ut i fra det trådstarter skrev i første innlegg. I tillegg ble det senere presentert et argument om at dette ble solgt for billig til å være sant.

Uansett, det opprinnelige "argumentet" som sådan er litt merkelig, ettersom jeg fant følgende info om en av platene de selger på norwaydisc:

Unique Disc Identifier : [DVD-R:TYG02]

--------------------------------------------------------------------------

Disc Type : [DVD-R]

Manufacturer ID : [TYG02]

Manufacturer Name : [Taiyo Yuden Co. Ltd.]

Disc Application Code : [unrestricted Use : Consumer Purpose]

Recording Speeds : [1x , 2x , 4x] (8x Cannot Be Detected)

Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

Full mediekode:

0000 : 00 00 00 00 01 40 c1 fd 9e d8 52 00 02 87 0d 10 [email protected].....

0010 : 66 78 80 00 03 54 59 47 30 32 00 00 04 00 00 00 fx...TYG02......

0020 : 00 00 00 00 05 aa a2 22 22 20 02 00 06 08 0e 11 ......."" ......

0030 : 87 78 80 00 07 88 80 00 00 00 00 00 08 06 13 0d .x..............

0040 : 10 0e 07 00 09 97 07 0d 0b 78 88 00 0a 80 00 00 .........x......

0050 : 00 00 10 00 0b 06 18 17 85 78 75 00 0c d6 89 a8 .........xu.....

0060 : 92 01 20 00 0d 10 00 d0 00 00 00 00 00 00 00 00 .. .............

Er ikke dette prikk likt det som står i trådstarters innlegg? Vel å merke er denne mediekoden visstnok fra en TY Verbatim-plate:

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...products_id=149

Så nå sitter jeg og fniser og lurer på hvordan i all verden det første innlegget tilsa at platene var falske, hvis ikke Verbatim-platene også er falske da.

Forøvrig synes jeg engelsk fotball er både oppskrytt og unødvendig interessant for nordmenn. Om norsk tipping heller satset på spansk fotball hadde vi hatt en ny generasjon med nordmenn som reiste til spania for å se kampene til "sitt" lag...bli sinte nå.

Lenke til kommentar

Det er jo det med mediakoden som er hele poenget - de har stjålet den! Selfølgelig er den helt lik da.

Du kan sammenligne det med rolex kjøpt i syden - det ser ut som rolex, det står rolex på den - men det er f. meg ikke rolex av den grunn. Fordi den går feil, den farger av, viserene hopper istedenfor flyte osv..

Det samme gjelder med DVD plater - TY brenner feilfritt på de fleste brennere, og koster mer en andre plater. Plutselig selger TW plater fra TY billigere enn innkjøpspris og platene gir stort sett bare feilbrenninger. Tror ikke jeg trenger en doktorgrad i "dvd-plate-teknologi" for å si fake.

Lenke til kommentar
Det er jo det med mediakoden som er hele poenget - de har stjålet den! Selfølgelig er den helt lik da.

Du kan sammenligne det med rolex kjøpt i syden - det ser ut som rolex, det står rolex på den - men det er f. meg ikke rolex av den grunn. Fordi den går feil, den farger av, viserene hopper istedenfor flyte osv..

Det samme gjelder med DVD plater - TY brenner feilfritt på de fleste brennere, og koster mer en andre plater. Plutselig selger TW plater fra TY billigere enn innkjøpspris og platene gir stort sett bare feilbrenninger. Tror ikke jeg trenger en doktorgrad i "dvd-plate-teknologi" for å si fake.

les igjennom innleggene til komplett.no en gang til, koden er ikke stjålet.

Lenke til kommentar

Hei

Skal ikke kommentere dette partiet platene da jeg ikke har brukt dem men skal si dette:

Ekte TY plater har aldri og vil aldri brenne feil i slike mengder som det oc freak nevner i denne posten. Jeg har fulgt med i denne delen av forumet og har aldri kunne sagt av oc-freak hare kommet med noen reviever some er farget av der han eventualt måtte jobbe etc. Han sier det som det er er de dårlige så er de det og i min erfaring stemmer dette bra.

Uansett etter personlig å ha brent det meste av TY plater fra Plextor sine til pxp sine branded plater (alle formater og hastigheter) kan jeg trygt si at dersom man har massive feilmeldinger under brenning av TY plater er sjansen for fake id relativt stor ellers har du fått er parti som ble laget på en skikkelig blåmandag (kan aldri vite)

At Thats write dekker opp sine leveranser med TY plater tror jeg er en lite sannsynelig, da de er en gjennomført lav kvalitets produsent.

Thats my 2 cent

:whistle:

Lenke til kommentar

Dette er fremdeles falske TY plater!

Regner med at i diskusjonen mellom Taiyo Yuden og komplett har det blitt en missforståelse.

Det finnes nemlig et merke som heter That's som er Taiyo Yuden sitt eget merke og dermed ekte TY.

That's Write derimot er et annet merke og de platene jeg har her er ikke ekte TY.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Er That's Write et 'Komplettmerke', eller kjøpes platene fra et annet selskap? Hvis sitnevnte kan det kanskje hende at det har oppstått en misforståelse i kontakten med TY da deres eget mediamerke faktisk heter 'That's'.

Det er ikke et komplett merke.

www.thatswrite.com er merkets hjemmeside.

That's Write har også gitt meg gratis media til bruk i mine tester for www.cdfreaks.com så jeg har kontakt direkte opp mot that's write også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det er egentlig ikke så interessant hva hvem påstår om hva og hvem.

Platene feilbrennes på min NEC, de som ikke feilbrennes fungerer ikke i DVD-spilleren min. Og det er disse fakta som er interessante for meg som forbruker.

Dårlige plater, er min konklusjon, basert på erfaring med de, ikke basert på tester, og helt uvitende om produsenter.

Lenke til kommentar

Eg er alltid veldig skeptisk når eg ser etter dvd plater

derfor går eg stort sett bare for Verbatim.

Har fulgt guiden til OC-Freak og deler akkurat dei same erfaringane som han skriver i tråden sin, derfor har eg klart størst tillit til det han seier.

Lenke til kommentar

Jeg mener fremdeles det jeg skrev på brukerkomentar feltet på Komplett. Det er ikke bare spesifikt disse platene jeg går imot, er det at det er dårlig info generelt om platene hvem som har produsert dye.

Har ikke tall på hvor mange jeg har frarådet å kjøpe plater på komplett o.l. for man vet jo ikke hva man får.. akkurat dette med dvd medie / brennere er utrolig irriterende, det at man aldri vet om ting fungerer i sammen. Props til shops som norwaydisc som har kvalitets krav, og opplyser om hva kunden faktisk får. Pxp.no har og begynt smått med å ha no grafer og slikt på platene.

jeg har selv kjøpt "katta i sekken" så mange ganger fra steder som komplett, kjøpt dvd'plater fordi forrige parti var gode.. og fått regelrett dritt, det er DETTE som irriterer meg.

Og en del av oss her.. har jo ganske mye mer interesse og kunskap rundt emnet, en "mannen" i gata som i god tro kjøper plater fordi det er rimelig.. og risikerer etter et år at ting er borte eller ikke kan leses. Greit nok .. om platene merkes med f.ex Vanguard dye.. så sier det ikke alle så mye, men om de er litt engasjert og søker på nettet finner en raskt ut at dette er av heller laber kvalitet. Men så lenge produktet ikke engang er merket med hva som er produsent av dye.. og vi som faktisk er litt kjøpsbeviste ønkser å vite hva vi kjøper, da har vi vel rett til å klage ?

Lenke til kommentar

Er enig i at Komplett og alle andre butikker bør bli flinkere til å opplyse oss om mediakoder og dye på plater de selger. Dette ikke bare for å sikre at vi kunder får produkter som er brukbare, men også for å sile de elendige platene ut av markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...