Gå til innhold

ADVARSEL! That's Write 8x DVD-R

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg skjønner lite eller ingenting av alle en og nullene i første innlegg, så min kunnskap om DVD er nok litt mer "folkelig"

Men however skal man vel kanskje være litt varsom med og slå fast noe helt kategorisk, uten å være veldig nøye med og spesifisere akkurat hvilket produkt det gjelder.

Jeg kjøpte i alle fall i Oktober 04, fra Komplett en 10 pack Thats Write DVD+R 8x som alle har fungert utmerket på min plextor 712 med 8x hastighet. Så min erfaring er at det ikke gjelder akkurat de i alle fall. :)

Edit; Jeg tenker da ikke spesielt på trådstarter, som jo åpenbart er grundig i sine undersøkelser, men heller når man begynner og si at det gjelder Thats Write generelt, Komplett osv, er det fare for å si ting som kanskje ikke er helt riktig.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Hmm, jeg skjønner lite eller ingenting av alle en og nullene i første innlegg, så min kunnskap om DVD er nok litt mer "folkelig"

Men however skal man vel kanskje være litt varsom med og slå fast noe helt kategorisk, uten å være veldig nøye med og spesifisere akkurat hvilket produkt det gjelder.

Jeg kjøpte i alle fall i Oktober 04, fra Komplett en 10 pack Thats Write DVD+R 8x som alle har fungert utmerket på min plextor 712 med 8x hastighet. Så min erfaring er at det ikke gjelder akkurat de i alle fall. :)

Edit; Jeg tenker da ikke spesielt på trådstarter, som jo åpenbart er grundig i sine undersøkelser, men heller når man begynner og si at det gjelder Thats Write generelt, Komplett osv, er det fare for å si ting som kanskje ikke er helt riktig.

Vel, på en måte har du rett.

Men per dags dato er det KUN to that's write typer som er "gode" etter mine erfaringer og meninger og det er 8x DVD+R og 16x DVD+R - og jeg frykter at produsenten på disse også skifter til lavkvalitetsprodusent snart.

Men for over 75% av That's Write platene komplett har kan man stort sett si at det er lav kvalitet.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Kjøpte noen That's Write Dvd+R plater på Datakjeden (16X).. disse skal være laget av philips, og disse er mye bedre å brenne på enn verbatim sine.. Brenneren er forøvrig en Lite-On 1633S

Får du brenne de på 16x?

På min SOHW-1653S brenner de kun på 12x.

Edit: de er laget av CMC Magnetics, men har teknologi utviklet av philips og fujifilm (bruker fujifilm oxonol DYE).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Jeg personlig har kun gode erfaringer med That's Write (dog DVD+R plater) 4,7GB 4x.

Samme her, men kun med Ricoh-platene (identifiseres som RICOHJPN som over), Optodisc-platene som Komplett tok inn etter sommeren er som nevnt over noe helt annet.

Lenke til kommentar

Hvis TY platene er ekte er de:

1)Stort sett kvalitetsmerker som Verbatim Pastell, Fuji, Maxell, TDK, eller TY branded som platene fra PXP.

2)Made in Japan. Tipper disse falske er made in Taiwan

3)Ekte TYG02 skal ha serienummeret inneholde GG eller TG.

Dette finner du helt innerst på platens bakside

(f.eks TG001125 på Verbatim Pastell)

Troooor 4X platene fortsatt er optodisc..

Lenke til kommentar

Med falske mener jeg at de har en ID som først ble brukt av Taiyo Yuden (F.eks TYG02 som her) og derfor identifiseres som Taiyo Yuden i mange programmer, dette er feil. De er ikke produsert av Taiyo Yuden, men av et lavkvalitetsfirma - finnes flere firmaer som har "lånt" ID'en til TY, UME disc, Infosmart, optodisc (ikke nå lenger), 3A media (ikke nå lenger) og fler.

For å sjekke om en plate er EKTE TY:

sjekk serienummerene: nær der brenneområdet begynner:

8x DVD+R ekte TY: TG00xxxx der x'ene er tall som kan variere.

8x DVD-R ekte TY: GG00xxxx der x'ene er tall som kan variere.

Ekte TY er laget i Japan - ingen andre steder.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Vil først bare si at jeg langt i fra er noen ekspert på plater, der ligger dere sikkert langt foran.

Imidlertid er det sannsynligvis interessant at vi har tatt opp denne saken med produktansvarlig hos oss. Han har igjen diskutert med for Taiyo. De ble ikke veldig imponert for å si det slik...

Årsaken til at That's Write-platene denne gang var Taiyo (i stedet for Optodisc) var at de ikke kunne levere nok plater til oss og dermed måtte dekke seg opp.

Har naturligvis også testet produktene hos oss og det brenner som bare juling. Sjekket også på lageret og det var heller ikke noen "drittpartikler" eller riper på noen av varene vi sjekket.

Vi fjerner naturligvis produktanmeldelsene som er basert på gjetting og har fått et argument til for å innføre godkjenning før offentliggjøring.

OC-freak: Er ikke du i en posisjon mtp Norwaydisc som gjør at du bør være rimelig forsiktig med beskyldninger som dette ?

Lenke til kommentar
Hei alle sammen.

Vil først bare si at jeg langt i fra er noen ekspert på plater, der ligger dere sikkert langt foran.

Imidlertid er det sannsynligvis interessant at vi har tatt opp denne saken med produktansvarlig hos oss. Han har igjen diskutert med for Taiyo. De ble ikke veldig imponert for å si det slik...

Årsaken til at That's Write-platene denne gang var Taiyo (i stedet for Optodisc) var at de ikke kunne levere nok plater til oss og dermed måtte dekke seg opp.

Har naturligvis også testet produktene hos oss og det brenner som bare juling. Sjekket også på lageret og det var heller ikke noen "drittpartikler" eller riper på noen av varene vi sjekket.

Vi fjerner naturligvis produktanmeldelsene som er basert på gjetting og har fått et argument til for å innføre godkjenning før offentliggjøring.

OC-freak: Er ikke du i en posisjon mtp Norwaydisc som gjør at du bør være rimelig forsiktig med beskyldninger som dette ?

Som sagt, jeg kommer til å legge ut testresultater der det vil stå hvilke brenner de er brent med og hvilke firmware versjoner som er brukt (dette kan jeg ikke redigere selv - så å jukse blir vanskelig ;))

Vil i åpningsposten skrive hvordan jeg har testet og hvordan dere kan sjekke at resultatene ikke er "forfalsket" slik at min tilknytning til Norwaydisc ikke skal ha noe å si for testresultatet som jeg publiserer :)

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev 29/01/2005 : 00:54

Vil i åpningsposten skrive hvordan jeg har testet og hvordan dere kan sjekke at resultatene ikke er "forfalsket" slik at min tilknytning til Norwaydisc ikke skal ha noe å si for testresultatet som jeg publiserer  

Du svarer vel egentlig ikke på spørsmålet ? Med din rolle på Norwaydisc bør ikke du være særskilt aktsom med slike beskyldninger ?

PS. Dersom vi får dokumentasjon fra Taiyo/That's write på at dette er ok, er du da enig i at dine "tester" er fullstendig uinteressante ?

Edit: leif

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar

Jeg bestilte 600 stk av disse That's Write 8X DVD-R platene fra Komplett, og har prøvd en titalls av dem nå.

Om det er ekte Taiyo Yuden eller ikke skal jeg ikke uttale meg om.

Men platene virker ihvertfall plettfritt hos meg, og jeg har testet dem i både en NEC ND-3520A og en PIONEER DVR-108.

Om jeg sjekker kvaliteten på de brente platene i DVDInfoPro på DVR-108 så ligger snittet av PI feilraten på rundt 20-30. Og når alt under 240-280 er "godkjent" så kan jeg ikke kalle det annet enn greie plater.

Testet dessuten platene uten problemer i bl.a. en stasjonær Pioneer spiller, stasjonær Philips spiller, XBOX (med Samsung spiller), Playstation 2 og tilslutt en 16X LG DVD-ROM.

Trond

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Det vi reagerer på her er ikke diskusjonen på kvalitet eller testresultater, det er vel det dette forumet er til for ?

Det vi reagerer meget sterkt på er to ting:

1. Ubegrunnede beskyldninger

"Dritt", "falske" og "advarsel" er ord som faktisk krever noe bevis annet enn at en bruker her ikke får brent særlig godt. Tror de fleste forstår at verken Komplett eller våre leverandører ønsker at folk skal tro vi selger "falsk dritt" slik OC-freak påstår.

Av en eller annen grunn så har vi litt mer tiltro til våre leverandører enn en som jobber hos/for en konkurrent (merkelig gitt).

2. Konkurrenter

Når man er knyttet til en bedrift som bl.a. selger media så tilsier moral, folkeskikk og intelligens (ja, faktisk) at man ikke slenger for mye med leppa om konkurrenters produkter. Det tror vi de fleste forstår.

Hvis OC-freak er så veldig interesserte i å få klargjort denne saken, så foreslår jeg at vi får vår leverandør til å ringe han mandag morgen. Håper det er ok for deg, så kan vi få klargjort hvem som farer med bløff her...

Edit: leif

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...