petterg Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Canon skryter av at IXUS II kan brukes med mac OS 9. De leverer også med en cd med drivere for OS9, hvor de har lagt inn drivere for omtrent alle modeller, men ikke IXUS II. Det er heller ingen IXUS II driver for mac OS 9.x på nett. Når kamera kobles til kommer melding om at tilkoblet USB enhet krever spesiell programvare (selv om medfølgende cd med programmer allerede er instalert), og maskina prøver å finne noe på nett før melding kommer om at den ikke klarer å koble til internett. (Jeg kan sitte å surfe på nett samtidig som den leter, og likevel få melding om at den ikke klarer å koble til internett, så det er ikke internett forbindelsen som er problemet.) Canon support skjønner ingenting av dette. De lovet at en "ekspert" skulle ta kontakt, men det ser ikke ut til å skje. Kamera fungerer fint med XP maskin. Noen forslag til hva som kan gjøres - utover å omvende en gammel macbruker (eieren av kamera)? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Nå har jeg ikke så god peiling på Mac, men du har ikke vurdert å oppgradere til OS X? Den skal i likhet med Windows XP ha standarddrivere som skal passe til de fleste digitalkamera slik at de behandles som flyttbare harddisker (dra og slipp-metoden). Det fører nok til en ekstrautgift, men hvis du allikevel vurderer dette mener jeg. Som tilleggsopplysning kan jeg nevne at vi har solgt mange Ixus II der jeg jobber, men ingen mac-brukere har reagert på manglende drivere til Mac... Endret 28. januar 2005 av Afseth Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Har osx på andre maskiner.... Greit nok å oppgradere os, men det blir et helvete å fornye alle andre programmlisenser og hardware nøkler som ikke lar seg bruke i os x, osv.... så det er nok ikke noe alternativ. Du har helt rett - det er plug and play, rett fram på os x. Merkelig at det selges med en cd med mac os 9 drivere, som ikke er kompatible med kamera! Midlertidig løsning er å laste bilder fra kamera til windows eller os x maskin, sende videre til server og deretter laste ned på maskina de skal brukes på.... vanvittig klønete. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Vurdert en kortleser? Koster fra hundrelappen og oppover. Bare sjekk at det her følger med driver til OS 9. Det pleier å følge med. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Det tenkte jeg faktisk ikke på. Har en kortleser stående ubrukt i studio... hat å måtte ta inn og ut minnekort da. Må teste om den støtter os9 på mandag. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) hat å måtte ta inn og ut minnekort da. Synes det er mer pes å koble til kamera... spesielt når man ikke har driver Endret 30. januar 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå