knaill Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har installert Keiro Personal Firewall 4, men har litt trøbbel med programmet. Det nekter blant annet MSN og FireFox tilgang til internett, enda begge disse står med 'permit' i programlista i innstillingene i programmet. Er det andre innstillinger jeg bør se på, eller kan det være noe annet? Er litt lite vits i en brannmur dersom jeg må skru den av for å bruke PCn til slike ting. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har du tillatt disse programmene adgang til alle IP-adresser og porter da? Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Du har ikke "Deny" på dem i "Packet filter...", da? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hadde lignende problemer med Keiro etter en uke. Det endte opp med at jeg installerte Sygate Personal Firewall som fungerer glimrende! Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jada, Sygate fungerer fint, den - jeg har selv brukt den på min bærbare tidligere. Men det blir for enkelt å gi Kerio skylden; jeg har hatt den installert på en av maskinene mine siden de tidlige beta av KPF4, og aldri hatt problemer. Nå er Kerio installert på to av maskinene mine (+ på en installasjon av WinXP som brukes til test). Lenke til kommentar
krille Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har disse to programmene dine blitt gitt tilgang til både ekstern IP adresser og localhost (127.0.0.1). Mener at de trenger en egen loopback regel for at de skal funke. Ellers så kan det være at du har laget et packetfilter som begrenser på porttilgang, så slett eventuelle avanserte regler du har laget for disse programmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå