tag1 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Vet at det bare har gått noen dager, men når de ikke svarer på e-mail eller telefon og masse andre mennesker har hatt lignende problemer må jeg gjøre det jeg kan a.s.a.p. Er helt avhengig av maskinen til skole og jobb Kjøpe en maskin hos Dell Dag 2 var det slutt - support - ny maskin tok 2 måneder. TTT system Ting Tar Tid Lenke til kommentar
mortengjerstad Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg betalte ikke kontant, men over nettbank. At det skulle gått av noen alarmer da jeg ble bedt om å møte et bud på en bensinstasjon må jeg si meg enig i, men det unnskylder ikke Whitebox på noen måte. Det er det at jeg ikke klarer å kontakte dem på hverken mail eller telefon som gjør meg bekymret. Spesielt etter å ha lest om alle de andre skrekkhistoriene på dette forumet. At jeg er en smule utålmodig får bare være. Jeg er både student og næringsdrivende og er avhengig av laptop. Skriker jeg høyt nok blir de mest sannsyneligvis skremt. Antar at de trodde jeg bare kom til å glemme det hele.. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har litt erfaring med et lignende tilfelle. Det som er dumt i sånne saker er at du ikke snakker med den samme personen. Dette kan indikere på et komunikasjonsvikt hos Whitebox. Min erfaring fra Whitebox er bare det at de er trege, til man maser på de. Håper virkelig Whitebox klarer å få opp den totale kundetilfredsheten. Dumt at det ikke er noen fra Whitebox som poster her slik som Komplett og Multicom gjør. Så vist noen fra Whitebox leser dette, håper jeg han/de kan svare, Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 vel, jeg også har en sak med de hos forbrukerrådet.. jeg blir sikkert med deg på tv2 hjelper deg.. men kanskje du bør høre hva forbrukerrådet har å si til deg først. Det som også er litt rart er at de ringt til meg den 07.01.05 for å forellle at de skulle fikse opp i alt det gale de hadde gjort i min sak. og vi avtalte at jeg skulle få en ny laptop den 17.01.05.. jajaja alt verker fin,, men bare en liten ting.. de sender ikke noe laptop... off.. at de ikke bare kan prøve å drive en butikk da, det verker som de ikke gidder å prøve å gjøre noe engang. Lenke til kommentar
mortengjerstad Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Ikke så lett å mase på Whitebox når de har blokkert nummeret mitt og ikke svarer på mail. Hadde de sagt at det tok litt tid å få overført pengen hadde jeg vært fornøyd, men jeg hører ikke et kvekk fra dem. DET gjør meg meget nervøs! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Sånn på siden kan det nevnes at tastaturet på bærbare er relativt enkelt å bytte ut selv, og koster ikke så mye, samt at keyboardoppsettet kan endres til norsk i XP selv om tastene dine har engelske "tegn". Ellers er du kanskje litt trigger happy på anmeldelsen, de store aktørene bruker også litt tid på å prosessere kreditnotaer gjennom regnskapsavdelingen sin. Endret 28. januar 2005 av Saftis Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 bare til informasjon; telefonnr nederst i doc-filen er bare 7 tegn.. det burde ikke stå der i det hele tatt (i allefall ikke i den du har lagt opp), men når det først står der så er det jo litt kjedelig at et siffer mangler? Lenke til kommentar
mortengjerstad Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Ellers er du kanskje litt trigger happy på anmeldelsen, de store aktørene bruker også litt tid på å prosessere kreditnotaer gjennom regnskapsavdelingen sin. Da går det jo an å informere om det via mail eller telefon, men det hører med til historien at de først sa at det skulle skje øyeblikkelig. Da det ikke skjer og jeg ikke får kontakte med dem så lukter det svidd! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Flyttes til butikk og webshop erfaringer, sidan det er erfaringer rundt ein nettbutikk som er diskusjonen. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Det som slår meg: Kunne du ikke bare fått Whitebox til å bytte tastaturet da??? Kunne da ikke blidt så dyrt.... EDIT: Eller selvsagt alternativt byttet det selv. Endret 28. januar 2005 av amundsf Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Dårlig service, men ikke anmeld dem etter en uke da... Lenke til kommentar
enter Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Minst et par uker må du regne med å vente. Du kan ikke forvente at en forretningsdrivende kan betale noe fortere enn det. Om du ikke har fått pengene etter tre - fire uker, - har du grunn til å klage over at det tar lang tid. For øvrig er det "heilt på tryne" og langt ute på jordet å snakke om tyveri og svindel i denne tråden, om hele problemet er at du trodde du skulle få pengene i retur så ualminnelig fort som du mener Lenke til kommentar
mortengjerstad Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 For øvrig er det "heilt på tryne" og langt ute på jordet å snakke om tyveri og svindel i denne tråden, om hele problemet er at du trodde du skulle få pengene i retur så ualminnelig fort som du mener Problemet er at jeg ikke får kontakt med disse menneskene! Hadde de bare gitt beskjed om at det kom til å ta tid så er det helt greit, men når de sier at de skal fikse det øyeblikkelig også bare slutter å svare på email og blokkerer mine anrop så blir jeg meget mistenksom. Bare søk på whitebox her på forumet og se hva slags skrekkhistorier folk kommer med. Dette er ikke første gang de nekter å betale tilbake penger de skylder folk. Jeg snakket forresten med Forbrukerrådet og de sa at det var helt uakseptabelt at det skulle ta flere uker å få pengene overført, så det så! Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Vet at det bare har gått noen dager, men når de ikke svarer på e-mail eller telefon og masse andre mennesker har hatt lignende problemer må jeg gjøre det jeg kan a.s.a.p. Er helt avhengig av maskinen til skole og jobb Kjøpe en maskin hos Dell Dag 2 var det slutt - support - ny maskin tok 2 måneder. TTT system Ting Tar Tid Fatter ikke helt hvordan mange her inne kan si at dette er en retursak og at ting tar tid, har bare gått 5 dager osv. Dette er en reklamsjonssak, der kunde vil ha pengene sine igjen. Kan overhodet ikke sammenlignes med retursaker, der saker tar alt fra 2 uker til 2 måneder. Her er det snakk om å overføre et beløp penger som tar eksakt to minutter, dette bør da lett kunne ordnes på dagen. Utrolig dårlig service av Whitebox, og dessuten at de er umulige å kontakte, svakt det. Du får med stor sannsynlighet tilbake pengene dine, du har alle papirer og retten på din side, så det bør ikke være noe problem. Forstår ikke hvorfor folk fortsetter å kjøpe av Whitebox, tross alle de dårlige erfaringene med de... Er alt dette bryet virkelig verdt 3-400 kroner rabatt? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det at man må møte en fyr på en bensinstasjon høres jo ekstremt useriøst ut. Takk for at du poster dette, kommer aldri til å handle fra noen så useriøse som Whitebox. Bruker med glede et par lapper ekstra for den tryggheten et seriøst firma gir. Det ordner seg sikkert til slutt, lykke til! Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 synes da at du hverfall kunne ventet til februar ahdde begynt før du begynte og skrike, firmaer er som regel veldig treige med og levere tilbake penger..er hverfall min erfaring Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg ville gått til seriøse tiltak, det er ingen unnskyldning at tid tar tid. Hvis Dere hadde klart å lese igjennom innleggene, hadde Dere lagt merke til at Whitebox ikke gidder å svare på henvendelser, og det er skremmende. Skulle ikke være noe problem å sette penger inn på en konto, der har jo allerede fått tilbake produktet. Virker rimelig suspekt når man blir henvendt til den ene og den andre, og ingen ser ut til å ta ansvar. Lenke til kommentar
enter Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Her er det snakk om å overføre et beløp penger som tar eksakt to minutter, dette bør da lett kunne ordnes på dagen. Utrolig dårlig service av Whitebox ... ... Du får med stor sannsynlighet tilbake pengene dine, du har alle papirer og retten på din side, så det bør ikke være noe problem. Å påstå at næringslivet skal kunne betale regningene sine på dagen fordi du hevder det tar eksakt to minutter å overføre penger heøres idiotisk ut i mine ører. Hvor dum går det an å være spør jeg av og til - men jeg har aldri fått svar. Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor dette probleme skal være av en slik art at beløpet skal betales før andre regninger. To tre uker er generelt helt ok. Imidlertid, til "trådens opphav" - at du ikke får svar, og at de ikke gjør som avtalt, er ugreit. Men du bør smøre deg med littegrann tolmodighet, så har du det ikke så vondt mens du venter. Kanskje det går bra og du får pengene i første halvdel av februar ... Lenke til kommentar
Tias Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Herregud da, såvidt jeg har forstått er Whitebox et lite firma, ikke sikkert de har så alt for mange ansatte til å ordne opp i ting. Å anklage de for tyveri etter en håndfull dager er rett og slett ikke annet enn idioti, har du noen gang opplevd at ting går "øyeblikkelig" i foretningsammenheng? Forøvrig mener jeg å ha hørt noe om at whitebox ikke leverer med norsk tastatur, men heller sender med ekstra taster så man kan bytte selv hvis man vil? Hmm, ikke sikker på den biten, men mener å huske det var et eller annet der. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Her er det snakk om å overføre et beløp penger som tar eksakt to minutter, dette bør da lett kunne ordnes på dagen. Utrolig dårlig service av Whitebox ... ... Du får med stor sannsynlighet tilbake pengene dine, du har alle papirer og retten på din side, så det bør ikke være noe problem. Å påstå at næringslivet skal kunne betale regningene sine på dagen fordi du hevder det tar eksakt to minutter å overføre penger heøres idiotisk ut i mine ører. Hvor dum går det an å være spør jeg av og til - men jeg har aldri fått svar. Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor dette probleme skal være av en slik art at beløpet skal betales før andre regninger. To tre uker er generelt helt ok. Imidlertid, til "trådens opphav" - at du ikke får svar, og at de ikke gjør som avtalt, er ugreit. Men du bør smøre deg med littegrann tolmodighet, så har du det ikke så vondt mens du venter. Kanskje det går bra og du får pengene i første halvdel av februar ... Meget seriøst innlegg... For det første så prøv å skriv på en ordentlig måte, fatter ikke at det går an Prøv å forstå hvordan næringslivet egentlig skal fungere, før du skriver et slikt innlegg, for det skal ikke fungere slik Whitebox agerer. For det andre så ja å utføre en overføring tar ikke mer enn to minutter, selve utførelsen altså, deretter tar det ca en dag før pengene er på kontoen. Har selv vært borti lignende med Netshop, der jeg sendte produktet tilbake og fikk pengene tilbake to dager etter. Det er slik det SKAL fungere, skal ikke ta tre-fire uker å betale tilbake et beløp. Er ikke en retur det er snakk om. Dessuten at Whitebox ikke er mulige å kontakte er utrolig uproffesjonellt. Slike saker som omhandler tilbakebetaling bør proriteres fremfor de fleste andre rutiner, ettersom det er relativt lite tidskrevende og det betyr mye for kunden ettersom det ofte er en del penger det er snakk om. Har ikke noe med saken å gjøre om bedriften er liten eller stor. Endret 28. januar 2005 av joho83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå