Tafsen Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Eg holder på å instalere ppracer, og er no komt til siste punkt. Eg skal kopiere datan til file:/usr/local/share/ppracer, men eg har ikkje rettighetar til å legge inn noko der. Kva må eg gjere? Endret 28. januar 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 su skriv root passord kopier filene exit start spillet Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 cp ppracer-data-0.2.3 file:/usr/local/share/ppracer ? Går det an å gjere dette i eit grafisk grensesnitt? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) cp ppracer-data-0.2.3 file:/usr/local/share/ppracer ? Går det an å gjere dette i eit grafisk grensesnitt? Ja - det kan gjoeres med Nautilus eller Konqueror. Gaa inn i en konsoll, skriv su, og skriv konqueror eller nautilus avhengig av hvilket skrivebordsmiljoe du bruker. Da vil du faa fulle rettigheter. BTW, den riktige kommandoen er denne: cp -R ppracer-data-0.2.3/* file:/usr/local/share/ppracer Endret 28. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Eg fikk kopiert no. Men når eg kom inn på spelet så var det berre ein svart skjerm. Musaa var der men det var alt, og eg blie nødt til å restarte maskina. Nokon forslag på kva det kan være? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Prøv med cp -R ppracer-data-0.2.3 file:/usr/local/share/ppracer Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Eg fikk kopiert no. Men når eg kom inn på spelet så var det berre ein svart skjerm. Musaa var der men det var alt, og eg blie nødt til å restarte maskina. Nokon forslag på kva det kan være? Høres sært ut om du måtte *restarte*... Forøvrig - sjekk om den svarer på numlock etc. Hvis ja - den kjører. ikke hengt. Checkliste: 1. bytt konsoll, og "killall programnavn" hvis det ikke virket - killall -9 programnavn 2. prøv å restarte X11 med control-alt-backspace 3. ssh inn og prøv å drepe det. Om nødvendig, sett i gang en kontrollert reboot herifra 4. prøv å få maskina til å restarte vha ACPI etc (et kort trykk på strømmknappen. Hvis skjermkortet har hengt seg totalt, er det ikke sikkert du ser at den går ned. 5. tilsvarende - bytt konsoll og trykk kontroll-alt-delete Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 den reagerte verken på ctrl+alt+delete eller alt+tab Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 controll alt delete restarter bare maskinen (og da pent) når du er i et konsoll. Bruk Control+alt+Fx for å bytte konsoll Alt tab virker nok bare for å bytte program når du har mer enn ett program oppe. Bytte skrivebord (control+alt+piltast i Gnome) derimot. Siste utvei er å kverke X-serveren. Control+alt+backspace. Lagre alt du har oppe og prøv å trykke dem en gang. Du vil bli logget ut, men veldig brutalt og fort. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Den reagerte på numlock så pc'n er ikke låst. -Men ka vil det si å bytte konsoll? er helt grønn -Er det mulighet for å taile eventuelle errors? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 prøv å trykke kontroll alt f1. Nå. Du vil se en tekstlogin. Prøv å logge deg inn. prøv også å å trykke noe mer enn f1 - prøv f3 f.eks. faktisk er alt fra f1-f6 tekstkonsoller, f7 er X11 (grafisk). Trykk kontroll-alt-f7 for å se grafisk grensesnitt igjen. Kom igjen. Prøv. Overhodet ikke farlig (ok, jeg har sett en pc hvor X nektet å komme opp igjen etter å ha byttet til tekstkonsoll - men dette skyltes buggy grafikkdrivere som ble fikset ca. 2 timer etter release av distro... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 haha *ler* Gjett kem som trykte på kontroll-alt-f1 når du skreiv NÅ da, uten å lese ferdig teksten uanz, skal eg prøve å kjøyre spillet frå ein av dei konsollane? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 haha *ler*Gjett kem som trykte på kontroll-alt-f1 når du skreiv NÅ da, uten å lese ferdig teksten uanz, skal eg prøve å kjøyre spillet frå ein av dei konsollane? Prøv å kjøre spillet fra en X-konsoll. Hvis du kjører det fra en "ekte"-konsoll vil du bare få feil om at GLX ikke ble funnet. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 køyrer det fra en x-konsoll. Det er da det problemet oppstår Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) køyrer det fra en x-konsoll. Det er da det problemet oppstår Post outputet/feilmeldingene som kommer i konsollen. For å avslutte PPRacer når det låser seg trykk "Ctrl+C". Endret 29. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Det kommer ingen feilmelding, den bare står inne i programmet med en svart skjerm og ein musepeiker med kryss. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det kommer ingen feilmelding, den bare står inne i programmet med en svart skjerm og ein musepeiker med kryss. Trykk "ctrl+c" og skriv det som er i konsollen. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 kommer ikke tilbake i konsollen ved å trykke ctrl+c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå