Gå til innhold

Problemed med PPracer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
cp ppracer-data-0.2.3 file:/usr/local/share/ppracer

?

Går det an å gjere dette i eit grafisk grensesnitt?

Ja - det kan gjoeres med Nautilus eller Konqueror. Gaa inn i en konsoll, skriv su, og skriv konqueror eller nautilus avhengig av hvilket skrivebordsmiljoe du bruker. Da vil du faa fulle rettigheter.

BTW, den riktige kommandoen er denne:

cp -R ppracer-data-0.2.3/* file:/usr/local/share/ppracer

Endret av Gimper
Lenke til kommentar
Eg fikk kopiert no. Men når eg kom inn på spelet så var det berre ein svart skjerm. Musaa var der men det var alt, og eg blie nødt til å restarte maskina. Nokon forslag på kva det kan være?

Høres sært ut om du måtte *restarte*...

Forøvrig - sjekk om den svarer på numlock etc. Hvis ja - den kjører. ikke hengt.

Checkliste:

1. bytt konsoll, og "killall programnavn"

hvis det ikke virket - killall -9 programnavn

2. prøv å restarte X11 med control-alt-backspace

3. ssh inn og prøv å drepe det. Om nødvendig, sett i gang en kontrollert reboot herifra

4. prøv å få maskina til å restarte vha ACPI etc (et kort trykk på strømmknappen. Hvis skjermkortet

har hengt seg totalt, er det ikke sikkert du ser at den går ned.

5. tilsvarende - bytt konsoll og trykk kontroll-alt-delete

Lenke til kommentar

controll alt delete restarter bare maskinen (og da pent) når du er i et konsoll. Bruk Control+alt+Fx for å bytte konsoll

Alt tab virker nok bare for å bytte program når du har mer enn ett program oppe. Bytte skrivebord (control+alt+piltast i Gnome) derimot.

Siste utvei er å kverke X-serveren. Control+alt+backspace. Lagre alt du har oppe og prøv å trykke dem en gang. Du vil bli logget ut, men veldig brutalt og fort.

Lenke til kommentar

prøv å trykke kontroll alt f1. Nå.

Du vil se en tekstlogin. Prøv å logge deg inn.

prøv også å å trykke noe mer enn f1 - prøv f3 f.eks.

faktisk er alt fra f1-f6 tekstkonsoller, f7 er X11 (grafisk). Trykk kontroll-alt-f7 for å se grafisk grensesnitt igjen.

Kom igjen. Prøv. Overhodet ikke farlig (ok, jeg har sett en pc hvor X nektet å komme opp igjen etter å ha byttet til tekstkonsoll - men dette skyltes buggy grafikkdrivere som ble fikset ca. 2 timer etter release av distro...

Lenke til kommentar
haha *ler*

Gjett kem som trykte på kontroll-alt-f1 når du skreiv NÅ da, uten å lese ferdig teksten :p

uanz, skal eg prøve å kjøyre spillet frå ein av dei konsollane?

Prøv å kjøre spillet fra en X-konsoll. Hvis du kjører det fra en "ekte"-konsoll vil du bare få feil om at GLX ikke ble funnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...