Gå til innhold

Hvordan bli kvitt vibrasjoner fra pumpe?

Anbefalte innlegg

Jeg skal om kort tid i gang med utskiftning av chipsetkjøler. Når jeg først da har vannkjølingen fra hverandre vurderer jeg andre forbedringer som kan gjøres.

Jeg har 3 blokker i serie, og Eheim 1048 (moddet), og er veldig fornøyd med lydnivået generelt. Men det som kunne vært litt bedre er vibrasjons-støy fra pumpen. Den er montert på gummiføtter, men jeg har litt vibrasjoner som forplanter seg i kabinettet. Det er snakk om veldig svak lyd, men alt kan forbedres tenker jeg...

Kabinettet, er av det her på forum, høyt aktede og lovpriste merket Q-tech, og er med sin tynne platetykkelse således ikke det beste utgangspunktet!

Det jeg gjerne vil høre om er andres erfaringer/løsninger på vibrasjonsproblemer i kassen. Jeg kjenner jo fra bilbransjen til bruk av asfaltplater for å dempe vibrasjons-støy, vil tro det kan være egnet på sidedeksel i alle fall, men er det en god løsning? I så fall hvor mye bør jeg bruke.

Andre tips, meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har samme pumpa i et Lian Li 6277 kabinett. Jeg har satt pumpa på et stykke skumgummimatte (fra Biltema, 10 mm) + at føttene på selve kabinettet står på samme

skumgummimatter.

Det ble ikke helt stille, men nesten. Vibrasjsonsstøyen er borte, skal den bli helt lydløs må man nok isolere kabinettet innvendig med matter.

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...