Zjaxy Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hei. Jeg har altså et problem med at pcen min tar tenke pauser hele tiden altså det vil si at den hakker med jevne mellmrom. det jeg har prøvd for å fikse problemet: 2 forskjellige Antivirus programmer 2 forskjellige spyware programmer formatert 3-5 ganger med forskjellige xp cd'er Prøvd alle s-ata tilkoblingene på hovedkortet Jeg har feilsøkt harddisken. flasha bios påhovedkort ingen ting av dette har hjulpet specs: MSI K8N Neo-FSR AMD Athlon 64 3200+ Gainward GeForce 6800 LE 128 MB TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA Aopen CD-RW 52X/32X/52X har en mistanke om at det kan være harddisken men jeg har feilsøkt den og det ble ikke funnet noen feil Takker for svar på forhånd antvirus programmene jeg har brukt er: Norton Antivirus 2005 og avg 7.0 Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei. Har du feilsøkt minnet ditt? Kan være problemet. Kan i så fall gjøres med en memtest86. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Sjekk om IDE-kabelen til hardisken sitter riktig på plass. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Sjekk at du benytter siste utgave av chipset driverne Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Er kanskje ikke problemet, men TwinMOS og AMD64 er visst ikke noe særlig glad i hverandre.... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hvis harddisken er ganske full så kan det du beskriver skje. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hei. Jeg har altså et problem med at pcen min tar tenke pauser hele tiden altså det vil si at den hakker med jevne mellmrom. det jeg har prøvd for å fikse problemet: 2 forskjellige Antivirus programmer 2 forskjellige spyware programmer formatert 3-5 ganger med forskjellige xp cd'er Prøvd alle s-ata tilkoblingene på hovedkortet Jeg har feilsøkt harddisken. flasha bios påhovedkort ingen ting av dette har hjulpet specs: MSI K8N Neo-FSR AMD Athlon 64 3200+ Gainward GeForce 6800 LE 128 MB TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA Aopen CD-RW 52X/32X/52X har en mistanke om at det kan være harddisken men jeg har feilsøkt den og det ble ikke funnet noen feil Takker for svar på forhånd antvirus programmene jeg har brukt er: Norton Antivirus 2005 og avg 7.0 åssen tenke pauser er det da ? står den helt stille ? eller jobber harddisken mye ?...tenkte på siden du ikke har så mye ram.... Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Er kanskje ikke problemet, men TwinMOS og AMD64 er visst ikke noe særlig glad i hverandre.... hm...så hvis jeg skal oppgradere fra athlon xp til A64 så bør jeg bytte ram ? er ikke så lenge siden jeg kjøpte twinmos 1024 dual pack.... Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 tenke pausene går ut på at pcen henger seg i et halvt sekund med jevne mellomrom... harddisken er nyformattert, jeg kan ikke høre at den jobber i det hele tatt, men det kommer en høyfrekvent lyd med gjevne mellomrom også Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) åssen tenke pauser er det da ? står den helt stille ? eller jobber harddisken mye ?...tenkte på siden du ikke har så mye ram.... 512 ram skal nok holde i haugesvis ettersom jeg har hatt det i 2 år uten problemer EDIT: Kjører nå WD sin harddisk test Endret 28. januar 2005 av Zjaxy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Er kanskje ikke problemet, men TwinMOS og AMD64 er visst ikke noe særlig glad i hverandre.... hm...så hvis jeg skal oppgradere fra athlon xp til A64 så bør jeg bytte ram ? er ikke så lenge siden jeg kjøpte twinmos 1024 dual pack.... Du kan jo prøve.... men er visst ikke helt bra. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Har nå funnet ut at det ikke var noen "bad'e" sectors på harddisken.... men det var cpuen som plutselig jobbet 65% Se vedlagt bilde Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har nå funnet ut at det ikke var noen "bad'e" sectors på harddisken....men det var cpuen som plutselig jobbet 65% Se vedlagt bilde hm...ut i fra det diagrammet der så virker det som om det er et eller annet som gjør at cpuen jobber da. et eller annet skjult program eller noe, men det er jo rart at det er sånn i og med at du har formatert da. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hadde vert mer intressant hvilken prosess som bruker så mye av cpu. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 virker fadern som det var skjermkortet gitt... fikk nytt 6600gt GS VIVO da funka det fett! =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå