pgdx Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Jeg satt og så Nattsvermeren da den gikk på TV forrige helg, og helt på slutten var det et lite fenomen ang. Night vision goggles. Ærede herr Buffalo Bill, eller hva det var han het, fulgte etter vår godeste FBI-trainee inni et meget mørklagt hus. Saken: Da man fikk "first-person-view" fra Bill sine øyne, altså gjennom det gode grønne synet, ala dette: Men: Hun kastet nemlig skygger på veggene og bakken. Som om det var en lyskilde som lyste mot henne. Saken igjen: Dette kan ha vært en moviemistakes.com, men det kan også ha vært noe jeg ikke vet om night goggles. For sender noen typer night goggles ut et lys utenfor vårt synsfelt som reflekteres i alle tingene man skal se og tilbake til brillene som igjen konverterer lyset til synlig lys, eller er det som WP sier? Edit: Den står heller ikke listet opp på moviemistakes.com Endret 28. januar 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg tror ikke at NV lager sitt eget lys. Tror det eneste de gjør er å forsterke det knappe lyset som er i mørket. Sikkert en tabbe. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Her er det enormt mange muligheter, selv om en holder feil eller spesialeffekter utenfor. Lysforsterkere forsterker synlig lys (400nm til 700nm) som allerede er der, lys fra stjerner er nok til å gi nok belysning. Dersom Månen er oppe, er det mer enn nok lys til å gi klare skygger. Noen nattsynssystemer sender i tillegg ut nær-infrarødt lys (typisk 890nm eller 910nm) fra IRdioder. Endel videokamera i handelen gjør dette. Da må detektordelen være følsom for dette utvidede spektrale området, men det er helt kurant for detektorer brukt i videokamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå