riktig Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Blå hammer på denne gutten. Lenke til kommentar
knert Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Fra Illustrert Vitenskap: Forskerene har nylig oppdaget at vi innenfor forskjellige kategorier av gjenstander har noen "favoritt eksempler" som representerer det gjeldende begrepet spesielt godt. Det fremgår av undersøkelser om å si det første de tenker på når de for eksempel hører begrepet "dyr" (typisk svar: hund eller katt). Det har også vist seg at barn i noen grad tilegner seg forståelsen av forskjellige begreper ved - i hvert fall i begynnelsen - å feste seg ved bestemte prototype eksempler og deretter se om andre gjenstander likner eller tilsvarer den akutelle gjenstanden. Så når mange mennesker velger hammer og rød er forklaringen altså at en hammer er en spesielt god prototyp på et verktøy, et av de første eksemplene vi lærer og kjenne. Samt at rød på tilsvarende måte er en av de alle første fargene vi lærer og sette navn på, og som derfor senere danner normen for farger. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Gul og hammer her. Her også. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Tenkte på en hammer og fargen blå. Lenke til kommentar
jonathankrane Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) hehe jeg er spesiell bårremaskin og grønn. Endret 29. januar 2005 av jonathankrane Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Heh.. Tok den her for ei stund sidan, ein kamerat hadde fortalt meg om den på forhånd, men han sa ikkje kva "svaret" var. Så eg tenkte på slutten "Ikkje tenk på noko standard, ikkje standard!" men jaggu faen blei det rød hammar likevel... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Svart motorsag her. Er jeg veldig merkelig da? Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 OMG jeg tenkte på en rød hammer. Hvordan var dette mulig? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Aldri sett testen før, jeg tenkte på rød hammer.. snålt! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tenkte blå skrutrekker. Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Lilla skrutrekker. Når noen sier "tenk på et dyr" eller et tall eller noe sånt så sier jeg alltid noe helt borti vegg og staur bare på faen... :!: Lenke til kommentar
maea Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tenkte på skrutrekker og blå jeg......... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tykkjer det er merkelig at det er så mange som har "feil" svar her. Det er ikkje meininga at du skal sitte der lenge og fundere. Du skal tenke på ein farge og et verktøy _fort_! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det som slo meg inn på sekundet: Rød og Pumpeskrutrekker... Jeg har unormal hjerne Lenke til kommentar
Solid Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Rød hammer her. Wow villt Edit. dette er vel riktig tidspunkt å trekke opp denne karen Endret 31. januar 2005 av Solid Knight Lenke til kommentar
Togo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg kan ikke matte saa jeg ga opp etter 123 + 5. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 klarte faktisk ikke å komme på noen verktøy jeg... var jo jævli trøtt da! Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Svart og skrutrekker her, og vi har jo også bevist at dette med 2% og uvanlig hjerne bare er sprøyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå