JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Min snart 3 år gamle WD 120 GIG ga i går kveld fra seg et par hikstende klikkelyder før skjermbildet frøs. Disken inneholder bla c-partisjonen. Har for en gangs skyld vært flink med backup, men savner hele katalogen med installerte spill... Ved forsøk på boot kommer det opp en melding med "SMART-feil" tror jeg det var, og at disken er i ferd med å dø og backup må gjøres snarlig. Når jeg går videre lastes windows delvis før alt slår seg av. Prøvd å boote på annen disk for å få sett innholdet på WD'en, men no luck. Regner disken som død, men lurer på om noen har noen triks for å få reddet spill-katalogen med alle instillinger/mods. IBAS etc er definitivt ikke aktuelt. MVH JammenIkkeLettDaGitt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Tja.. Prøv å boote fra en annen disk (med Windows) og innstaller et rescue-program for å se om det finner noe på disken. Hvis ikke så kan du dessverre regne den som død. Edit: Editerte feil post... beklager. Endret 28. januar 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Tja.. Prøv å boote fra en annen disk (med Windows) og innstaller et rescue-program for å se om det finner noe på disken. Hvis ikke så kan du dessverre regne den som død. Jeg prøver nå MSN 6.2 med msgshit. Hm....kjørte et diagnoseprogram fra WD i DOS, rapporterer "RAW read level" på 1, dvs så dårlig som mulig. Regner med at reparasjon ikke lønner seg økonomisk iom jeg ikke har mistet noen vitale data. På den annen side: Jeg har jo alltid hatt lyst til å se hvordan en disk er på innsiden da..... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Høres ut som om det ikke er nor håp for disken lengre.. På den andre siden: Nå får du endelig se hva som er inni. Jeg kan enbefale 3 bruksområder: * Åpne den og henge den på veggen ved PC'n som "pynt". eller: * Åpne den og ta ut platene og bruke de som stearinlys-mansjetter (passer best til litt hjem med litt kald og moderne stil med mye stål.) * Åpne disken og skru ut magnetene ved bakenden av lesearmen. De er små , knallsterke og er utmerkede kjøleskapsmagneter. Lenke til kommentar
Jakob_di Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 sånn før du bosser disken; sjekk stellar-phoenix kan bygge opp igjen filtabeller og denslags. hadde 3 disker i spanned volume, og det hentet ut 2x80 med mp3 og data uten problemer på en ettermiddag. www.stellarinfo.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå