Chriskart Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har bestemt oss for å kjøpe en ny PC, istedenfor den gamle Athlon 1800+'n vi har fra før. Fant en muligens bra PC her om dagen: Prosessor: Intel Pentium 4 520 3,2 Ghz Hyper treading RAM: 1024MB Dual channel (Noname) Harddisk: Seagate Barracuda 160GB Harddisk SATA Grafikkk: MSI GeForce 6800 256MB DDR PCI-E PCI Express, NX6800-TD256E, Retail Lydkortet støtter 2.1 anlegg. Hovedkortet er jeg ikke sikker på siden PC'en kommer fra Dell. Det bruker da hvertfall Intel 925X Express brikkesett med ICHR - R. CPU vifter regner jeg det er nok av Total kostnad: 8395 kr. Driver en god del med spilling, har veldig lyst på NFSU2 og en maskin som klarer å kjøre dette på god kvalitet :yes: Synes dere dette ser ut som et godt valg? Om det er noen som har noen andre forslag, så prøv å få det under 8500 kr:) Takker for alle svar! Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hva med et AMD oppsett? Sock 939 Også kanskje gå for et 6600gt og ikke et helst normalt 6800? Mye mer for pengene... Lenke til kommentar
Chriskart Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Hmm. Hva slags oppsett ville du satt opp med AMD? Så at 6800 var noen hakk raskere enn 6600GT på forskjellige tester, så jeg gikk for det kortet Endret 28. januar 2005 av Chriskart Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Får en følelse trådstarter at du ikke vil/klarer å bygge PC selv. Stemmer det? Den Dell PC'n ser passe bra ut, og er en del raskere enn den du har fra før! Men...du kan få noe bedre. Det er kjent at Athlon64 er raskere til spill, så vil anbefale deg å kjøpe det. Kommer også an på hvor mye penger du/dere kan bruke også. Vet du det? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Jepp, sett sammen selv... Om ikke annet for tilfredsstillelsen av å ha gjort det :-) Athlon64 er et bra utgangspunkg, ja... Endret 28. januar 2005 av Paddington Lenke til kommentar
Chriskart Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Nei, er nok ikke noen proff når det gjelder data Veit heller ikke hvilken socket jeg har.... Vet dere hvilken av dem som passer til brikkesettet jeg skal bruke? Har ca. 8500 kr, slik jeg sa på starten av tråden Har sett på AMD Athlon 3200+, ser at den har god ytelse i forhold til en tilsvarende Pentium. Et godt valg? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Siden du ikke skal sette sammen PC'n selv, så anbefaler jeg deg i stikke innom en nettbutikk og se på de PC'ne de selger der. Komplett.no eller Netshop.no eller PSData.no Hvis jeg skulle satt opp ett oppsett for deg er jeg redd prisen ville steget fort over 8500 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå