Gå til innhold

Parabol på PC

Zocral

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ønsker å kjøpe et TV-kort og koble til parabolen slik at jeg kan se sendinger på PC'n. Jeg har pr idag P4 2,8, et 6800GT skjermkort, og en dedikert orginal dekoder med dedikert orginal Canal Digital abonnement-kort. Av funksjoner ønsker jeg opptaksmuligheter samt støtte for fjernkontroll (kom gjerne med innspill på type). Jeg ser kanskje for meg et dekoder-kort

Lar dette seg gjøre på en tilfredstillende måte?

Jeg er ute etter et oppsett som kvalitetsmessig henger med i svingene og kan senere være komponenter i et større HTPC-oppsett med tilkoblet prosjektor.

Jeg har søkt en del på forskjellige forum, men skjønner at det er et hav av forskjellige oppsett med tilsvarende forskjellige behov. Håper noen kan komme med konstruktive innspill.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satelitt tunereren dreambox kan streame bildet digitalt til pcen via nettverket.

Jo, men det er så kronglete å få til, spesielt om han skal bruke dette i et HTPC-oppsett. Best å kjøpe et eget DVB-kort, med LNB-inngang.

EDIT: La til en link - http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1633

Takk for raske svar!

Er det slik at jeg kan koble parobolen direkte til dette kortet og bruke Canal Digital-kortet uten å gå via dekoderen?

Må/bør jeg ha et tilleggskort utover dette kortet?

Lenke til kommentar

Jepp, du kobler ledningen fra parabolen rett inn i kortet. Når jeg tenker meg om så kan det hende at du må skaffe deg et separat kort som lar deg bruke ditt Conax-CAM med ditt kort.

Det finnes et annet populært merke som kan være et alternativ, men jeg husker ikke hva det het. :(

Lenke til kommentar

Skjønner,

ser fort at dette kan bli et kostbart ekspriment med Cam-slot som tilleggsutstyr. Ihvertfall når jeg vet at dette er bare begynnelsen...:cry:

Jeg kommer antagelig å gå for en løsning hvor jeg kobler den gamle dekoder til WinTV Nexus-S kortet. Da skulle jeg ihvertafll være i stand til å utnytte opptaksfunksjonene som ligger i kortet, inkludert time-slip funksjonen. Er det andre som har et tilsvarende oppsett og kan gå god for oppsettet? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skjønner,

ser fort at dette kan bli et kostbart ekspriment med Cam-slot som tilleggsutstyr. Ihvertfall når jeg vet at dette er bare begynnelsen...:cry: 

Må jo ikke nødvendigvis bli så kostbart hvis du prøver å få tak i et Sat-TV-kort brukt. For ca. 1 år siden fikk jeg kjøpt et brukt PixelView DTV3000P+-kort med cam-slot innebygget i kortet på netet. Gav ca. 350 kroner for det inkl porto og da fulgte det med fjernkontroll med øye. Funker som bare det, har vært et morsomt leketøy ved siden av DreamBoxen og de to Humax-tunerene jeg har i tillegg. Har ikke lagt en ekstra krone i dette etterpå og hvorfor skulle jeg nå det? Med "rett" soft så kan du ta opp på PC-ens HDD og timer og EPG er veldig bra, samt at antall kanalplasser er legio og oppdatering av kanallister og annet snadder går direkte fra internet...

mr.dish :)

Endret av mr.dish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...