plumbe Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 har macromedia dreamweaver på pc1. Foxserv(apache,perl,php,mysql) er lagt inn på pc2 i nettverket. Når jeg skal oppgi mysql server på pc1 gjennom dreamweaver får jeg feil nå jeg oppgir ip-adressen(192.168.1.11, pc2). Kan selvfølgelig ta det manuelt, men vil gjerne gjøre det på dreamweaver. Hva skal jeg gjøre å connecte fra pc1 til databaseserveren på pc2?. Bruker php. Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 ingen som vet?? Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Du må nok opprette IP-adressen som host i mysql.users ... altså lag deg en bruker med f.x. brukernavn og passord + HOST (= ip til maskinen med macromedia på) Husker ikke nøyaktig syntax for dette Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Er det noen som vet hvordan man gør det? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 GRANT ALL PRIVILEGES ON <database>.* TO '<brukernavn>'@'<ip-adresse>' IDENTIFIED BY '<passord>'; Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 hva skal man gjøre hvis man vil ha phpmyadmin til å virke, får bare opp startsiden og øverst står det root@localhost, og da går det ikke de ann å gå inn på databasene? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 i konfigurajsonen til phpmyadmin (config.inc.php) kan du blant annet sette opp en annen server, evnt flere servere. Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 hvordan da?? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Sånn cirka linje 69 inneholder serveren din, den kan du endre til din server adresse, hos meg heter serveren kun localhost $cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost'; // MySQL hostname or IP address Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå