wonderwoman Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei, jeg skal kjøpe ny PSU men er litt forvirret. Hovedkortet jeg tenkte å kjøpe (MSI K8N Diamond 939 sli) har litt spesielle krav til psu-en: MSI Reminds You... • These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard. • Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability. • For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A. • For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply. Har sett på forumet til msi at folk har hatt problem både med Atx 1.1 og atx 2.0 psu-er. Hva er det egentlig dette hovedkortet krever? Hva er "JPWR1 & JPWR2 connectors"? Hva vil det si at en psu er ATX 2.03? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) JPWR1 er selve ATX-kontakten. JPWR2 er den 4-pins kontakten som leverer 12V ("P4-pluggen"), som står plassert rett over CPU-sokkelen. ATX-standardene vet jeg heller lite om, men mener at fra v2 og oppover er det 24-pins. Hva som er forskjellene innenfor de forskjellige versjonene, 2.xx o.l., aner jeg ikke. EDIT: Fjernet masse unødvendig tull. Endret 28. januar 2005 av Dingot0m Lenke til kommentar
wonderwoman Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Tusen takk Dingot0m! Er P4-kontakt standard på ATX 2.0 PSU-er? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Forsiktig med det MSI kortet, bruker det nå, strømforsyninga må ha -5V og det er visst utenfor "standarden" for 24 pin. Fikk ny Tagan 480W PSU idag, den kjører både 20 og 24 pin, har derfor -5V i ATX kontakten, som dette kortet er ett av få med 24 pin ATX kontakt trenger (er det flere?) . Lyden funker OK hos meg (2 kanal Klipsh). Fikk prøvekjøre igår med 20 pin 340W Chieftec power, OK lyd da og, stod en plass i forumet til DiamondClub at en kunde hadde fått OK fra ei MSI avdeling til å bruke 20 pin (uten adapter til 24). Spørsmålet er om de ekstra 4 pinnene med 12, 3,3 , 5-V og gjord er for å gi mer power direkte til Pci-Express portene til skjermkorta, ca. 75W til hver - betydelig mer enn AGP portene i "gamle" maskiner kunne gi. Pci-E Geforce 6600 kort har vanligvis ikke ekstra power tilkobling, mens AGP varianten har. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Tusen takk Dingot0m! Er P4-kontakt standard på ATX 2.0 PSU-er? Ja. P4-pluggen har vært standard ganske lenge. Lenke til kommentar
wonderwoman Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Ja HAG, er litt skummelt det der. Men hvordan fungerer det egentlig, jeg har hatt litt problemer med å forstå det. Må du koble til både en 20 og 24 pins kontakt? eller er det 24pin + en 4pin? Hvordan liker du kortet ellers, (virker ganske rått ) ? Den psu-en jeg har kikket på har -5V, men det er muligens bare på P4 ledningen? Vet du om det har noe å si hvor mye strøm -5V railen kan levere? (Så tagan psuen din hadde 0,8A min har bare 0,3A ) Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 En 24-pins kontakt og en 4-pins kontakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå