Gå til innhold

Komplett, det her er for dårlig....


Anbefalte innlegg

Som kunde ønsker en helst at varen kom i samme sekund den var bestillt.

Har en del erfaringer med kjøp av komponenter på ulike webshops - kort fortalt kan en si at haster det med med bestillte komponenter, styr unna Komplett. De som sender samme dag, i stor grad, er Netshop og PSdata. Ja, jeg vet at Komplett er norges største nettbutikk når det gjelder data, men det er ingen unskyldning for at de skal være tregere enn andre når det gjelder sending av pakker. Jeg kaller det for Elefant syndrom, dvs bare "vi" er store nok, kan vi gjøre det "vi" vil. Logistikken deres kan bli bedre - og jeg er sikkker på at hadde den vært bedre, ville det ha resultert i mer salg.

Kommer ikke til å diskutere dette nermere, for jeg vet at forumet til tider kan være veldig pro Komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis Komplett er så store som dere påstår, så burde de jo ansatte nok folk til å håndtere pakking og forsendelse slik at kunder fikk pakkene sine så fort som mulig. Det finnes faktisk noe som heter service.

Det er ikke en påstand at komplett er store, de er det!

Å ansette folk nok til alltid å kunne sende pakker på dagen er ikke alltid like lett, for man har jo ikke et bestemt antall bestillinger hver dag. Dvs. at man kan klare seg mer enn nok med de man har nå de, aller fleste dagene, mens man kanskje kunne hatt behov for flere personer enkelte dager, men det er som sagt umulig å beregne!

 

"Det finnes faktisk noe som heter service."

Mener du at dersom noen av ordrene komplett mottar, pakkes 1-2 dager etter de er mottatt, så har ikke komplett noesomhelst fokus på service?!

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med trådstarter. Det skal ikke ta 2 dager før de for sendt en så enkel pakke, men Komplett/Norek har helt sikkert fluss med ordre, og det kan jo hende at en teknisk feil eller sykdom forsinker dem litt i ny og ne.

 

Selv holder jeg meg til Netshop.

Lenke til kommentar

Hmm, bruker selv komplett og sett en klar tendens at etter hvert som komplett har blitt større så har det tatt lengre tid fra de mottar ordren til de sender en ut..

 

Angående service så er KOmplett meget flinke på det området, kan ikke forveksle service med hvor raskt de er å sende pakken, står ingen plass på Komplett sin side at lager varer blir sendt samme da..

 

Har selv opplevde hvor irreterende det er når det står forventet levering samme dag og så tar det faktisk opp til 3 dager før varen blir sendt. Derfor handler jeg ting som haster via mpx, psdata og netshop da de faktisk sender samme dag hvis en har ordren inne til en gitt tid og dem har varen..

 

Dette er dog en garanti som f.eks Netshop kan gi da de ikke har blitt så store, kan også hende at KOmplett faktisk vokser mer hvis de ansetter mer folk og oppretter en sende samme dag hvis varen er på lager Garanti.. En del av mine kompiser handler ikke hos komplett lenger da de synest at Komplett er treige..

 

Jeg bestiller som regel såpass mye at det lønner seg å bestille mye og alt fra samme levrandør... Komplett er enda den online sjappa som har stort utvalg av varer og faktisk er ganske billige. Men jeg venter som regel noen dager hvis de f.eks mangler akkurat det kabinettet jeg vil ha. Da jeg ikke vil betale dobbelt opp til Posten når jeg bestiller fra flere levransøre.

 

Bare for å bemerke så bestiller jeg en del både fra mpx, netshop, også så jeg kjøper ikke bare fra komplett..

 

Rscue

Lenke til kommentar
Det er nok en del folk som må lære å smøre seg med tålmodighet. Ser så mye syting på bagateller.

Enig, men kjenner jeg gutten rett så klør han litt ekstra i fingrene etter ny hardware :)

Da skulle han vært i min situasjon. Jeg måtte sende systemdisken til hovedmaskinen, som var en SCSI-disk (kjøpt som demovare) inn til reparasjon. Den hadde en periodisk feil, så den måtte testes grundig, naturlig nok. Jeg var uten TV, musikk, filmer i 2 uker. Det var lenge å vente, men disken måtte testes grundig. Komplett fant feilen, og jeg fikk en splitter ny SCSI-disk tilbake. Selv om det tok tid, for det må det nødvendigvis gjøre, var jeg fornøyd. Var rimelig glad da jeg kunne sette inn SCSI-disken og fyre opp.

Lenke til kommentar

Eg vert så lei av denne sytinga på nettbutikkar. Ein minste ting og då skal man i hu og hast inn på eit stort forum og henge ut nettbutikken. Det er for ille - sit det alt for mange dritungar her på forumet eller?

 

Btw. så skriv jo også Komplett på sine nettsider at alle datoar ang. levering og pakking kun er veileiande og at dei uten varsel kan avvike eller endre denne datoen.

 

Du kan jo, som nokon andre har sagt tidlegare, dra deg i ein databutikk og køype kortet over disk. Då får du den med ein gong...

Lenke til kommentar
"Det finnes faktisk noe som heter service."

Mener du at dersom noen av ordrene komplett mottar, pakkes 1-2 dager etter de er mottatt, så har ikke komplett noesomhelst fokus på service?!

Joda, men en del av det å yte service er jo faktisk å prøve å forbedre seg hele tiden.

 

Misforstå meg rett, jeg handler hele tiden fra Komplett for bedriften vår. Jeg har bestilt et par ganger som privatperson fra Komplett, men var ikke fornøyd siste gangen. Men kommer nok til å bestille fra dem flere ganger, både for bedriften vår og som privatperson. Men jeg kommer til å være obs på og kommer til å tenke gjennom hvor hastverk jeg har når jeg bestiller. For Komplett som en bedrift ønsker de jo å favne flest kunder, og mister de salg fordi enkelte kunder opplever dem som "trege", så er det jo helt klart et forbedringspotensiale for dem.

 

Mange refererer til at rundt høytider så må man forvente at ting tar litt tid. Jeg er tildels enig, men for Komplett så er det jo ikke verre enn å gå til Manpower eller noen andre og leie inn folk som de kan ha på lager for å ta unna rushet. For all del, jeg skal ikke si at de ikke gjør det.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Det er nok en del folk som må lære å smøre seg med tålmodighet. Ser så mye syting på bagateller.

Enig, men kjenner jeg gutten rett så klør han litt ekstra i fingrene etter ny hardware :)

Da skulle han vært i min situasjon. Jeg måtte sende systemdisken til hovedmaskinen, som var en SCSI-disk (kjøpt som demovare) inn til reparasjon. Den hadde en periodisk feil, så den måtte testes grundig, naturlig nok. Jeg var uten TV, musikk, filmer i 2 uker. Det var lenge å vente, men disken måtte testes grundig. Komplett fant feilen, og jeg fikk en splitter ny SCSI-disk tilbake. Selv om det tok tid, for det må det nødvendigvis gjøre, var jeg fornøyd. Var rimelig glad da jeg kunne sette inn SCSI-disken og fyre opp.

Fy søren, jeg hadde gått på veggene. Men forøvrig vil jeg ikke sammenligne de to situasjonene. Når du sender inn ødelagt utstyr, så har du en helt annen forventning til hvor lang tid ting vil ta enn når du bestiller lagervarer.

 

[Offtopic]

Nå har du jaggu overbevisst meg, og mitt neste system blir basert på SCSI. Tror det blir 2 Maxtor Atlas 36 GB disker speilet som OS. Det var ikke fart nok i Raptor-disken min.

[/Offtopic]

Lenke til kommentar
[Offtopic]

Nå har du jaggu overbevisst meg, og mitt neste system blir basert på SCSI. Tror det blir 2 Maxtor Atlas 36 GB disker speilet som OS. Det var ikke fart nok i Raptor-disken min.

[/Offtopic]

Bruk heller to Seagate Cheetah 15K.3 (eller 15K.4 når den kommer) som systemdisker. Denne disken spinner fletta av alt som finnes av harddisker på markedet (utenom Flash-baserte disker, da).

 

Edit: hvis du har råd, da. Men Maxtor vil nok klare brasene også.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Er ikke rart de har mye å gjøre når de skal svare telefoner fra folk som har ventet EN dag på at varen blir sendt. planlegg kjøpene bedre, eller bruk bedriftspakke/levering på døren etc.

:!:

 

Jeg har vel stort sett opplevd det samme som trådstartet, men for å være helt ærlig plager det meg ikke noe særlig at nettbutikken bruker en dag og to, kanskje tre, på å få pakken klar til å sendes avgårde. Posten kommer til å bruke det dobbelte uansett, så meh. Sånn sett er torsdag/fredag dumme dager å bestille noe på, det blir liggende over helgen okkesom.

Lenke til kommentar

Vi kan prøve med en kjapp FAQ for å svare på de fleste spørsmålene:

 

- Hvor lang tid bruker Komplett på å sende varer ?

De fleste varer blir sendt samme dag, senest neste. Noen få ganger må vi bruke enda litt tid, dette er stort sett i perioder med stor pågang eller mye populære varer som (endelig) har kommet på lager. Målet er uansett å ha sendt alle varer senest neste arbeidsdag, aller helst i løpet av et sekund...

 

- Kan jeg klage dersom varene ikke er sendt i løpet av en dag ?

Jada, vi lytter vi :) Imidlertid er det også greit å sjekke om varen(e) er på lager, tidspunktet ordren ble bestilt på (det er en forskjell på 00:01 og 23:59 samme dag) og sjekke helligdager/helg.

 

- Når får jeg varen med Posten ?

Det er avhengig av transportmåten du har valgt, hvor i landet du bor, dagsformen til postbudet og ikke minst vær, føre og flaks. Kommentarer her bør sendes til Posten. Vi minner om at Postens sporingstjeneste ikke er 100% oppdatert til enhver tid.

 

- Hvor lenge jobber dere på lageret ?

På denne tiden av året ca fra 06:00 til 23.00, noen ganger mer, sjeldent mindre. Vi plukker og pakker også varer i helgene, men Posten henter ikke så ofte da.

 

- Hvorfor blir noen ordre sendt raskere enn andre ?

Vi jobber etter et FIFO-prinsipp (first inn - først ut). Imidlertid er det som dere sikkert forstår flere enn et menneske som jobber på lageret og noen ganger arbeider de som plukker små enkeltvarer raskere enn de som plukker større ordre.

 

- Kan det skje feil ?

Skulle ønske at det ikke skjedde, men tror alle vet svaret på det ?

 

- Er Komplett tregere til å sende varer nå enn tidligere ?

Nei, vi er faktisk raskere enn på mange år. Vi måler dette kontinuerlig og vi har statsitikken på vår side når vi faktisk sier at det går fortere nå...

 

- Hvorfor ansetter dere ikke flere folk ?

Vi gjør det, men av en eller annen grunn kan vi ikke plukke opp en bunke mennesker fra gata og tro at de kan og vet alt i løpet av fem minutter. Vi vurderer naturligvis om antallet personer er riktig til enhver tid.

 

Mer spørsmål, fyr i vei!

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar
Det blir vel strengt tatt ikke 2 dager, ettersom den evt. sendes den andre dagen. Det blir èn ekstra dag å vente, i forhold til om de hadde sendt den dag 1.

Selv er jeg godt fornøyd med komplett, men selvfølgelig finnes det unntak.. Dog jeg synes ikke dette er noe å hoppe i taket for 

 

Jeg bestiller klokka halv ti, og da regner jeg den dagen som hel.

 

Whiner.

 

Hvem er det som "whiner" tro? Spar meg for slike latterlige poster... slike som deg har ingenting på diskusjonsfora å gjøre

 

Nå må du tenke på at komplett er den største webshop'en i landet. Ting kan ta litt lengre tid. Komplett har for min del aldri skuffet. De har vært gode, både på levering og retur. Er lei av at folk klager og syter for den minste lille ting.

 

Det er FULLSTENDIG irrellevant hvor stor nettsjappa er. Jeg som bruker skal ikke behøve å ta hensyn til noe som helst når det gjelder forhandleren. Det eneste jeg skal ta hensyn til er mitt eget behov og mine egne ønsker.

 

Jeg jobber IKKE på Komplett, men vet at de sender ganske mange pakker hver dag, så da er det jo naturlig at ting tar tid enkelte ganger.

 

Ja, det er synd på de, så mange som bestiller fra de at de ikke klarer å pakke fort nok... kanskje en idé med nye rutiner eller flere ansatte?

 

Seriøst til trådstarter: WHINER! Og så må du lære deg å telle ordentlig... Du bestilte i går, ringte i dag, og fikk beskjed om at varen normalt blir sendt senest i morgen. (2 dager, ikke 3 dager)

 

Igjen, spar mer for latterlige kommentarer. Du var for så vidt hakket bedre enn noldusen over, men hold deg til sak...

 

Uansett regner jeg den første dagen som hel siden jeg bestilte så tidlig. Klarer de ikke å sende den i løpet av dagen er det to hele dager som har gått.

 

Jeg bestilte en NEC3520 den 24/1 og mottok denne igår 27/1 . Da har vel Komplett gjort jobben sin så jeg synest lite om slike poster .

 

Ja, ok, hva har det med saken å gjøre?

 

Men nå må folk slutte å kalle folk whiner bare fordi de har en skuffelse de må ha ut. Jeg synes det er veldig bra at folk sier i fra her om at ting tar tid hos enkelte webshoper. All ære være Komplett, men trenden er at det tar alt fra 15 min til 2-3 dager før pakker blir sendt fra dem.

 

Som privatperson er jeg veldig oppsatt på at ting skal komme fort til meg, derfor er slik erfaringer kjekke å vite om. Jeg vet i allefall nå at skal jeg ha noe fort, så nytter det ikke å bestille fra Komplett, men heller gå for Netshop, MPX eller andre butikker som faktisk prøver å ha en bestille-før-klokkeslett-så-blir-det-sendt-samme-dagen garanti.

 

Indeed.

 

Kan ikke fatte hvorfor folk blir så ekstremt defensive med en gang noen sier noe negativt om Komplett. Faktum er at de ikke er i nærheten av like gode som visse andre nettbutikker.

 

jeg visste ikke at det gikk ann å være mer ignorant enn dette. Komplett er en stor webshop, hvor mange pakker trur du de må plukke,pakke, registrere, sende til posten hver dag? eller for å si det sånn...hvert minutt?..

 

Tenk deg litt om før du syter. Jeg skjønner deg godt at du har lyst på PC så fort som mulig, men det får da være grenser for hva du kan forvente.

 

Jeg blir nesten sjokkert! Må vi begynne å innføre forbrukertimer på skolen snart? Det er knekkende likegyldig hvor store de er. Det er Komplett sitt problem, og ingen andres. Tror du virkelig at komplett ikke kan gjøre det bedre? At på grunn av størrelsen kan de ikke bli mer effektive?

 

Hvis Komplett er så store som dere påstår, så burde de jo ansatte nok folk til å håndtere pakking og forsendelse slik at kunder fikk pakkene sine så fort som mulig. Det finnes faktisk noe som heter service.

 

My point exactly.

 

Med tanke på at de kan ha mye å gjøre er det helt greit at det tar et par dager før de sender pakka!

Det som er verre er når pakkene blir liggende på omlastings-sentralen i Oslo i 2- 3 dager uten at de flytter på seg 

Elendige Posten, sier nå jeg ... 

 

Posten er ikke plettfrie de heller (jeg har møtt noen av de mest uforskammede menneskene jeg noensinne har vært borti på posten, så ikke få meg til å begynne), men har faktisk ikke hatt noe problemer med de i det siste.

 

Det er nok en del folk som må lære å smøre seg med tålmodighet. Ser så mye syting på bagateller.

 

Med folk som deg i verden er det ikke rart at folk blir ***pult av diverse store firmaer daglig. Du må begynne å kreve mer.

 

Enig, men kjenner jeg gutten rett så klør han litt ekstra i fingrene etter ny hardware 

 

Sant nok, Tord, sant nok :!:

 

Eg vert så lei av denne sytinga på nettbutikkar. Ein minste ting og då skal man i hu og hast inn på eit stort forum og henge ut nettbutikken. Det er for ille - sit det alt for mange dritungar her på forumet eller?

 

Btw. så skriv jo også Komplett på sine nettsider at alle datoar ang. levering og pakking kun er veileiande og at dei uten varsel kan avvike eller endre denne datoen.

 

Du kan jo, som nokon andre har sagt tidlegare, dra deg i ein databutikk og køype kortet over disk. Då får du den med ein gong...

 

Lurer på hvem som er "dritunge" jeg, hold deg til sak.

 

Vennligst vis meg en fysisk butikk som har et 6800GT PCI-E, så skal jeg gjerne kjøpe det der. Den eneste grunnen til at jeg handler hos Komplett nå er at de har et 6800GT-kort inne.

 

Er ikke rart de har mye å gjøre når de skal svare telefoner fra folk som har ventet EN dag på at varen blir sendt. planlegg kjøpene bedre, eller bruk bedriftspakke/levering på døren etc.

 

Spaaaar meeeeg.

Lenke til kommentar
stakkars deg...må vente i 3 dager på varer fra komplet *sutre sutre*

Skulle nesten sendt inn en klage til Menneskerettighetskommisjonen i Strasbourg :p .

Herregud, kan dere ikke legge tråden død?! Er ikke noe mer å tilføye eller understreke nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...