Theo343 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Var det ikke snakk om RB-DIMM eller noe lignende? Endret 31. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Vurderer faktisk selv å nevte på M2, eller i det minste enn oppklaring av s939 sin skjebne, om jeg kjøper nye maskin nå vil jeg at den skal vare leenge, og en oppgradering til dual-core litt senere uten å tøme lommeboka er en forutsetning. Jammen er det ikke 939 AMD satser på, da? DragonXP: Tja, jeg trives godt med mitt A8N-SLI. Og man kan jo bare ignorere SLI inntil videre. Det er jo et veldig fullstendig hovedkort, ellers. Tja, foreløpig har de bare en FX-brikke på veikartet (som er 939 dualcore), FX= dyrt. Men vi får se. AtW Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Edit: Sorry. En forbanna Smartcall linje, eller en forbanna TopCom basestasjon, vet ikke helt hvor problemet ligger. Endret 28. januar 2005 av Tjohei Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hehe, så litt surrealistisk ut når quoten var før innlegget AtW Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Hvor mange pinner kommer det til å være på sokkelen da? M2 sier ikke akkurat mye om det! Edit: Tenkte for kort her, M er jo 1000. Så det blir s12xx! Endret 28. januar 2005 av FosFat Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Det var det jeg også skjønte rett etter at jeg skrev om S12xx tidligere i tråden. M2. Behøver ikke være slik, men en morsom tanke. Men jeg synes også det kan virke noe rart at man vingler så veldig i hva man kaller CPU sokkler. Gjør det mer forvirrende. Endret 29. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Dette er vel ny sokkel for neste-generasjon prosessorkjerne fra AMD, altså K10, ettersom dobbelkjerne-K8 er blitt omdøpt til K9. Vi har allerede hørt en del spennende ting om K10, med integrert minnekontroller(e) som støtter for DDR2, DDR3 og FB-DIMM, og 4 eller flere HyperTransport 2.0-linker, etc. Jeg tipper nok ikke vi får se så mye til K10 før andre halvdel av 2006, selv om den kanskje blir lansert tidligere på året. Endret 31. januar 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Dette er vel ny sokkel for neste-generasjon prosessorkjerne fra AMD, altså K10, ettersom dobbekjerne K8 er blitt omdøpt til K9. Vi har allerede hørt en del spennende ting om K10, med integrert minnekontroller(e) som støtter for DDR2, DDR3 og FB-DIMM, og 4 eller flere HyperTransport 2.0-linker, etc. Jeg tipper nok ikke vi får se så mye til K10 før andre halvdel av 2006, selv om den kanskje blir lansert tidligere på året. Jepp,bra de legger inn støte for fremtidige minneløsninger denne gangen , det "glemte" de jo på 939 og dermed kan den aldri stotte annet enn DDR1 Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Dette er vel ny sokkel for neste-generasjon prosessorkjerne fra AMD, altså K10, ettersom dobbekjerne K8 er blitt omdøpt til K9. Vi har allerede hørt en del spennende ting om K10, med integrert minnekontroller(e) som støtter for DDR2, DDR3 og FB-DIMM, og 4 eller flere HyperTransport 2.0-linker, etc. Jeg tipper nok ikke vi får se så mye til K10 før andre halvdel av 2006, selv om den kanskje blir lansert tidligere på året. Jepp,bra de legger inn støte for fremtidige minneløsninger denne gangen , det "glemte" de jo på 939 og dermed kan den aldri stotte annet enn DDR1 Det vil aldri bli meningsfylt å ha DDR2 på en S939 Athlon uansett, man må ha en ny prosessor med DDR2 støtte, og et hovedkort med DDR2 støtte. Skal man først ha begge deler nytt så tror jeg ikke socket skifte noen rolle lenger. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Kommer jo alltid noe nytt og bedre, og dyrere... Dumt å vente på ny teknologi for lenge for ytelses forskjellen mellom det nest nyeste og det nyeste, kontra prisene bruker ikke å være verdt oppgraderingen. M2 i 2006 ja det får bli kjøpt når det er høvelig bugfritt og prisene har roet seg. Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 k er 1000, M er 1 000 000. så mange pinner blir det nok ikke. M= 1000 er selvsagt et romertall Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tror at 1207 pinner er nærmere enn man tror.... < ett år ?? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Tror ikke de fleste vil savne DDR2 på S939 uansett. Endret 31. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Det vil aldri bli meningsfylt å ha DDR2 på en S939 Athlon uansett, man må ha en ny prosessor med DDR2 støtte, og et hovedkort med DDR2 støtte. Skal man først ha begge deler nytt så tror jeg ikke socket skifte noen rolle lenger. Enig, så jeg synes derfor det er helt greit at AMD heller venter med DDR2-støtte til K10 kommer. Jeg vil tro at AMD også kommer til å ha 3 sokler for K10 som for K8, en for bærbar/budsjett-stasjonær, en for høy-ende stasjonær og en for arbeidsstasjoner/tjenere. Foreløpig har det bare vært snakk om 2 sokler, S1 og M2, så kanskje det er en sokkel M1 på trappene også? Endret 31. januar 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg vil tro at AMD også kommer til å ha 3 sokler for K10 også som for K8, en for bærbar/busjett-stasjonær, en for høy-ende stasjonær og en for arbeidsstasjoner/tjenere. Jammen var ikke utgangspunktet for artikkelen at M2 skulle dekke hele spekteret? Fra ingressen: Denne er foreløpig kjent som M2 og skal benyttes på tvers av low- og high-end-prosessorer. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Jammen var ikke utgangspunktet for artikkelen at M2 skulle dekke hele spekteret? Kanskje for kategorien desktop, men jeg er rimelig sikker på at det kommer en egen sokkel for bærbare samt for tjenere også etterhvert. Endret 31. januar 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Det vil aldri bli meningsfylt å ha DDR2 på en S939 Athlon uansett, man må ha en ny prosessor med DDR2 støtte, og et hovedkort med DDR2 støtte. Skal man først ha begge deler nytt så tror jeg ikke socket skifte noen rolle lenger. Enig, så jeg synes derfor det er helt greit at AMD heller venter med DDR2-støtte til K10 kommer. Jeg vil tro at AMD også kommer til å ha 3 sokler for K10 også som for K8, en for bærbar/busjett-stasjonær, en for høy-ende stasjonær og en for arbeidsstasjoner/tjenere. Foreløpig har det bare vært snakk om 2 sokler, S1 og M2, så kanskje det er en sokkel M1 på trappene også? Nei det er ikke meningsfylt å ha DDR2 på 939 socet nå, all den tid dette ikke var lagt inn fra starten av og dermed ikke kan brukes på eksisterende prosessorer. Dette er jo svakheten med integrert minnekontroller, men det blir vel med AMD her som med Intel og 64 bit, ""We do not see the need for 64 bits on the desktop." Så her blir det " We do not see the need for DDR2 on the desktop" Endret 31. januar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det vil aldri bli meningsfylt å ha DDR2 på en S939 Athlon uansett, man må ha en ny prosessor med DDR2 støtte, og et hovedkort med DDR2 støtte. Skal man først ha begge deler nytt så tror jeg ikke socket skifte noen rolle lenger. Enig, så jeg synes derfor det er helt greit at AMD heller venter med DDR2-støtte til K10 kommer. Jeg vil tro at AMD også kommer til å ha 3 sokler for K10 også som for K8, en for bærbar/busjett-stasjonær, en for høy-ende stasjonær og en for arbeidsstasjoner/tjenere. Foreløpig har det bare vært snakk om 2 sokler, S1 og M2, så kanskje det er en sokkel M1 på trappene også? Nei det er ikke meningsfylt å ha DDR2 på 939 socet nå, all den tid dette ikke var lagt inn fra starten av og dermed ikke kan brukes på eksisterende prosessorer. Dette er jo svakheten med integrert minnekontroller, men det blir vel med AMD her som med Intel og 64 bit, ""We do not see the need for 64 bits on the desktop." Så her blir det " We do not see the need for DDR2 on the desktop" Nei, som AMD selv sier skal de gå over til DDR2 når 667MHz har pris paritet. Noe annet legger til pris og drar ned ytelsen og er dermed bortkastet. Kan ikke se at AMD burde gjort noe annerledes jeg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 De kunne jo lagt til denne muligheten i eksisterende 939 cpuer fra starten av , dermed hadde det vært mulig å støtte DDR2 på disse og unngåt enda en ny socet Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Nå må man ta innover seg at AMD har overtatt minnekontrolleren av hovedsaklig to grunner: 1: Chipsetfabrikantene laget for dårlege minnekontroller. 2: Man ville utelukke at det blir brukt for dårlege RAM-typer. Det vil egentlig si at de vil ikke at hvilke som helst kvalitet skal kunne påvirke ytelsen til CPU. Det samme skjedde med cache for noen år siden. Da ble for dårleg cache-RAM loddet på HK. Intel var først med sin slot-CPU. Deretter AMD. Det var ikke mulig å passere ca 500 MHz CPU-speed før man la cace "on die". Endret 31. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå