PGylder Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det virker som om du har mest lyst på D70, og det samme gjaldt meg da jeg handlet. Tror nok jeg hadde gått for et nytt D70 hvis du kke får prutet det ned til under 7500,- Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 han nektet, og vi får den med tre års foriskring helt ny til 10600 kr. Satser nok på det. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Spar litt penger til større harddisk også - hvis du skal ta 15-20.000 bilder i året blir det fort mange GB.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 sitter med 700gb plass allerde da Lenke til kommentar
perbl Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Jeg hadde definitivt gått for D70, dette kameraet får gjennomgående bra resultat i tester når det gjelder hurtighet i forhold til konkurrentene i samme segment, og jeg kjenner mange skifotografer som bruker dette kameraet, selv om det selvsagt finnes mye bedre løsninger til actionbilder (iom at du sier seriebilder, går jeg ut fra at dette er noe du vil bruke det til). Selv driver jeg fortsatt og vurderer et D70-kit mot et brukt Canon Eos-D1, som jo er noe av det råeste du får med tanke på fokusytelse, seriebilder og byggekvalitet. Det selges jo hus av dette kameraet for under 10000 i brukt tilstand, får du tak i et pent brukt et som ikke har altfor mange eksponeringer siden siste service, kan du få tak noe av det råeste som kan skaffes innen sportskamera, og som i tillegg tåler en helt annen bruk enn plastklossen D70. Problemet er jo at man da står uten optikk, og må kjøpe det i tillegg, samt at D1 ikke har innebygd blitz. Men steike, jeg er nesten fristet til å gå for D1, det er en helt annen liga vi snakker om, og med byggekvaliteten på dette kameraet, vil jeg si at D1 er et av de tryggere kjøpene man kan gjøre på bruktmarkedet. Men i og med at du har siktet deg inn på D70, og må ha kamera ASAP, vil jeg si at D70 er et trygt og godt kjøp. Endret 5. februar 2005 av perbl Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 ble d70.. Eos kameraet var ¨å tungt at jeg ikke ville kunnet hatt det med meg til vanlig bruk faktisk. Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 ble d70..Eos kameraet var ¨å tungt at jeg ikke ville kunnet hatt det med meg til vanlig bruk faktisk. Er du spinkel? Hvis det var EOS 1D, så veier dette dobbelt av D70... Skal si deg de ekstra 6-7 hundre grammene er verdt å slite med seg! D1 er et knall-kamera!! Hadde selv ikke vært i tvil om hvilket jeg skulle hatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå