smeboe Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Enig i det folk sier her, at det er bedre å satse på gode komponenter til gode priser, enn å satse på det nyeste av det nye. Uansett er alle PC-ene nevnt her bygget med nyeste teknologi. Allikevel har det også mye økonomisk for seg å kjøpe siste nytt. Jeg kjøpte PC med AGP-skjermkort rett før jul, og når jeg kommer til å oppdatere skjermkortet om 1-2 år, må jeg antakelig kjøpe nytt hk også, noe som blir en betydelig merkostnad. Det å kjøpe en sterk prossessor framfor en ekstra RAM-brikke er også en god investering for framtiden. Angående AMD vs Intel: vil bare minne om at man ikke kan sammenligne disse generelt, det blir bare å si at det ikke er SÅ stor forskjell på de fleste oppgaver, uansett om Intel eller AMD ligger foran... Det skal legges til at en P4 3,4 Ghz er en kraftig CPU. Lenke til kommentar
-M- Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Noen som vet hvor lenge tilbudet til Coop varer? Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Tilbudet varer til di blir fri for pcer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 De hadde i hvertfall igjen noen eksemplarer på Obs Lade i Trondheim. Prisen var den samme da jeg så den på Lørdag. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 OBS på Buskerud storsenter hadde også endel pc'er igjen. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 lurer på når folk skal slutte å true på det tøvet om Pc'er for fremtiden ??? PC er og blir en forbruksvare med tilnærmet ingen annenhåndsverdi. Kloke ord, kloke ord! Det eneste som er verdt å planlegge litt fremover er kanskje: - skjerm (hvis man enten har en dyrere CRT eller en bra LCD) - kabinett (man trenger ikke å oppgradere fra lian li eller coolermaster) - kjøling (dersom man f.eks har vannkjøling eller bedre) Stort sett alt annet er IKKE fremtidsrettet. DrE Så enig, så enig. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Sikkert ok den. Men er litt teit å sette inn en så kraftig CPU med kun 512mb ram. De skulle dytta inn en litt mindre disk og heller 1GB ram. Ellers ser den jo ok ut. Bra maskin for gjennomsnittsbrukeren. Det er ganske teit å si at det er teit da! Minnet er tross alt det absolutt enkleste å oppgradere, og 512MB holder for de fleste ikke pc-kyndige uansett Jeg vil heller si at de PC kyndige klarer seg godt med 512MB siden de er litt flinkere til å unngå at alt mulig dill bruker opp minnet;-) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg vil heller si at de PC kyndige klarer seg godt med 512MB siden de er litt flinkere til å unngå at alt mulig dill bruker opp minnet;-) Sant nok. De ikke-kyndige klarer fint å også få en maskin med 1GB til å lagge noe aldeles brutalt. Det er bare å gi dem tid DrE Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 det varigjen pcer i lillesstrøm også Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) lurer på når folk skal slutte å true på det tøvet om Pc'er for fremtiden ??? PC er og blir en forbruksvare med tilnærmet ingen annenhåndsverdi. Her er en som har skjønt det Med noen få unntak så er det nesten ingen PC-relaterte ting som er verdt noe som helst om 3-4 år. Så planlegging for 'fremtiden' har lite for seg såsant det ikke er snakk om en veldig kort tidshorisont. Endret 22. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå