Chief_R-W Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Den er spekket med masse ekstra hardware samt at alle komponentene er bra så er nok et kupp for de som skal kjøpe ferdigbygd. Eneste litt lite ram men ellers bra den der. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Siden jeg ser etter data lurer jeg på hva denne holder til. GTA3, GTA SA, Half-Life 2 osv.... Er det noe man nesten må oppgradere den med??? Hva trenger jeg for GTA SA? Takk for hjelp!!! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Selv om denne PC-en er perfekt for deg, er den nok ikke det for alle, i så måte er netshop sin bedre... Siden du ikke har noe å bidra med ang Coop-PCen: Kan du ikke bare drite i å poste på denne tråden Beklager, skal aldri prøve å være saklig og belyse to sider av saken igjen. Er valgfrihet blitt negativt nå?? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Han mente nok godt, dette skulle vel væe en skrytetråd for den pcen, gjør alltid godt å få bekreftet at en har gjort en god handel, det gjelder forresten nesten alt en kjøper, og coop greie er vitterligen mye for pengene, til allsidig bruk, vil en ha en gamer pc, kan det gjøres bedre til den prisen, vil en ha en for videoredigering eller annet kan det gjøres bedre, men coop greia er jo et greit kompromiss antar jeg. og med litt endringer kunne selv jeg ha tenkt meg den, men jeg er sær vil heller ha en stiferdig celeron 1 ghz enn ei brøkebøtte i nærheta meg. Endret 10. februar 2005 av Osse Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Siden jeg ser etter data lurer jeg på hva denne holder til. GTA3, GTA SA, Half-Life 2 osv.... Er det noe man nesten må oppgradere den med??? Hva trenger jeg for GTA SA? Takk for hjelp!!! Denne holder mer enn nok til de nevnte spillene, det eneste jeg synes du burde oppgradere til denne PC er mer minne. Hvis du leser på tidligere innlegg i denne tråden så ser du forslag på minnebrikker du kan oppgradere med. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Han mente nok godt, dette skulle vel væe en skrytetråd for den pcen, gjør alltid godt å få bekreftet at en har gjort en god handel, det gjelder forresten nesten alt en kjøper, og coop greie er vitterligen mye for pengene, til allsidig bruk, vil en ha en gamer pc, kan det gjøres bedre til den prisen, vil en ha en for videoredigering eller annet kan det gjøres bedre, men coop greia er jo et greit kompromiss antar jeg. og med litt endringer kunne selv jeg ha tenkt meg den, men jeg er sær vil heller ha en stiferdig celeron 1 ghz enn ei brøkebøtte i nærheta meg. Riktig. COOP-PCen er "alt i ett", men for de som ikke behøver alt, er det da bedre å kjøpe netshop sin. Den er riktignok bygget på AMD som gir litt lavere hastigheter i prossesseringsoppgaver, men det viktige netshop tilbyr som ikke COOP tilbyr er valgfriheten. Så, som sagt, dersom du ønsker og har bruk for det meste i COOP-PCen, er det et strålende valg, men det er et ferdigprodukt som ihvertfall ikke kan endres på før du kjøper det, og dersom jeg har forstått riktig fra dinside-testen, er det relativt liten plass til oppgraderinger. (PCI-slots, harddiskplasser) Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Dette behøver ikke være en skrytetråd for hverken Coop-, Netshop- eller andre PCer, men de som poster her bør i det minste ha satt seg inn i hva som tilbys. Og skal man fremheve alternativer bør de i hvert fall ha samme specs. AMD-vs-Intel-diskusjoner kan man vel heller ha på CPU-forumet? Coop-PCen har et µ-ATX kabinett/hovedkort med en PCI-e og 3 PCI-slots, og i praksis kan man bare sette inn ett PCI-kort til pga kjølingen på grafikkortet. Jeg vet ikke hvor mye mer man virkelig trenger, i og med at WLAN, tv-tuner, kortlesere, bluetooth og det meste av audio/video i/o allerede er der. I tillegg finnes det USB- og Firewire-løsninger for lydkort (også profesjonelle), tv osv. Gaming-egenskapene er i øvre mellomsjikt, brukte coolbits på 6610XL-kortet og fikk stabile klokkefrekvenser tett opp til 6600GT-nivå (490/980, default 400/800), noe som ga en score på 3450 i 3DMark05. Dette bør holde til å kjøre eksisterende spill med høy kvalitet opp til en skjermoppløsning på 1280x1024, men ved høyere oppløsning blir nok videominnet (128 MB GDDR3) litt for puslete. Endret 10. februar 2005 av jon67 Lenke til kommentar
obos Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 er det noen som vet hvilken type dvd plater som passer til coop brenneren? tenker på merke... ikke på om det er pluss el minus har ikke lyst å kjøpe feil 50 plater og ingen av dem funker siden brenneren ikke takler det merke eller noe Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Høres rart ut at DVD-merke skal ha noe å si... brant en feilfri sikkerhetskopi på en Trax DVD-R+ fra Clas Ohlsson Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ser flere i tråden som påpeker at det skulle vært 1024 MB ram, ikke 512... Vel, den "kraftigste" bruken til vanlige brukere er spill. Du får mer igjen, MYE MER, for å legge den ekstra lappen i et dyrere skjermkort. 512 er nok til vanlig bruk. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ser flere i tråden som påpeker at det skulle vært 1024 MB ram, ikke 512...Vel, den "kraftigste" bruken til vanlige brukere er spill. Du får mer igjen, MYE MER, for å legge den ekstra lappen i et dyrere skjermkort. 512 er nok til vanlig bruk. Enig. Har hatt 512mb i over ett år. Ingen problemer med noen spill, alt flyter pent i max detaljer og en respektabel oppløsning. 9800XT er fremdeles et godt skjermkort. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) vil si det er et meget bra tilbud. Og ikke våg å si at den ikke duger til spill! Om jeg skulle kjøpt denne ville jeg også lagt inn 512 ekstra ram. Jeg sitter med amd xp1800+, 512 ram, GF TI4200 , og jeg kan spille det meste vil jeg tro... Edit: og ja, tviler på at det kommer noen programmer/spill som krever 64-bit på en stund. For hvem har råd til å utvikle et spill som kun funker på 64-bit ? Endret 10. februar 2005 av Freud Lenke til kommentar
deleder Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Sikkert ok den. Men er litt teit å sette inn en så kraftig CPU med kun 512mb ram. De skulle dytta inn en litt mindre disk og heller 1GB ram. Ellers ser den jo ok ut. Bra maskin for gjennomsnittsbrukeren. Det er ganske teit å si at det er teit da! Minnet er tross alt det absolutt enkleste å oppgradere, og 512MB holder for de fleste ikke pc-kyndige uansett Det du sier er iallefall teit. Om vi skal snakke om "gjennomsnittsbrukeren" så ville det holdt med iallefall 2,8ghz. Det mylife mener er at det ville vært mye bedre om de hadde f.eks satt inn en 3ghz og 1024MB DDR. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er et par hakk lettere å oppgradere RAM hvis det trengs, enn å oppgradere prosessoren. Den siste Hardware HTPC-artikkelen påpeker jo også at postprosessering av DVD-signaler krever endel prosessorkraft, så jeg synes P4 3.4 GHz var et ok alternativ. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Sikkert ok den. Men er litt teit å sette inn en så kraftig CPU med kun 512mb ram. De skulle dytta inn en litt mindre disk og heller 1GB ram. Ellers ser den jo ok ut. Bra maskin for gjennomsnittsbrukeren. Det er ganske teit å si at det er teit da! Minnet er tross alt det absolutt enkleste å oppgradere, og 512MB holder for de fleste ikke pc-kyndige uansett Det du sier er iallefall teit. Om vi skal snakke om "gjennomsnittsbrukeren" så ville det holdt med iallefall 2,8ghz. Det mylife mener er at det ville vært mye bedre om de hadde f.eks satt inn en 3ghz og 1024MB DDR. Hva er lettest å oppgradere om to år, prosessorhastigheten eller mengden RAM? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 lurer på når folk skal slutte å true på det tøvet om Pc'er for fremtiden ??? PC er og blir en forbruksvare med tilnærmet ingen annenhåndsverdi. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Skulle jeg ha kjøpt ferdigbygd PC i dag, ville jeg heller gått for denne. Riktignok 1000 kroner dyrere, og du kan ikke kjøpe den på prix, men den vil jeg si er mye bedre. Kommer med skjerm i tillegg. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Skulle jeg ha kjøpt ferdigbygd PC i dag, ville jeg heller gått for denne.Riktignok 1000 kroner dyrere, og du kan ikke kjøpe den på prix, men den vil jeg si er mye bedre. Kommer med skjerm i tillegg. Super maskin det. Mangler bare litt til for å nå de høyere ytelse-frekvensene. Men, dette er splitter ny teknologi, og jeg kan love deg at det er mange barnesykdommer. Og en liten ting til om hovedkortet....det har vært levert utrolig mange defekte kort av det kortet, som f.eks. hovedkortet mitt som befinner seg hos MPX nå. Men nå skal de nå være sagt at det er et utrolig bra kjøp. Slenger man på en ekstra ram-brikke, et 6600GT og en 250GB-matrox og kjører i raid 0, så er maskinen absolutt dugelig. Lenke til kommentar
Mr. Candyman Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Skulle jeg ha kjøpt ferdigbygd PC i dag, ville jeg heller gått for denne.Riktignok 1000 kroner dyrere, og du kan ikke kjøpe den på prix, men den vil jeg si er mye bedre. Kommer med skjerm i tillegg. Er ikke helt enig med deg her....at du heller vil kjøpe mpx maskinen. Da mener jeg coop maskinen er et bedre kompromiss. X600Pro kortet er jo en god del svakere enn det i coop maskinen. Hardware skjermkorttest Sjekk selv fps i Far Cry..... Kompromiss involverer vel spilling og, og der er vel der stort sett maskinene må gi seg på tap...Alle nye maskiner i denne prissjangeren fungerer til bilde/video behandling (for video er jo coop maskinen og raskere) og ytelse i kontorapplikasjoner gidder jeg ikke diskutere en gang. Ser hele tiden tester på det.... Når folk diskuterer hastighetforskjeller i kontorapplikasjoner på en intel 3,4 og en amd 3200+ får jeg på en måte samme feeling som når jeg leser tester av bremselengder på vinterdekk, og ett dekk får minuspoeng og trekk for at det er dårligere enn ett annet dekk på tørr asfalt.....da er jo forskjellene fra best til dårligst kanskje 2 meter i 80 km/t. Det er jo ikke interresant i det hele tatt! Der er alle dekk gode nok. Det er på is og slaps det er interresant, og der er det kanskje 10 meter forskjell i 50 km/t fra best til dårligst. Og spill er is og slaps......hvis du skjønner....det er her vi finner begrensingene. Hmm, når jeg har skrevet alt dette ser jeg faktisk ikke et eneste punkt mpx maskinen er bedre?? Men kjøp endelig den hvis du ikke har skjerm, stusselig å sitte i mørket med coop maskinen uten skjerm, hehe... Huff, dette ble plutselig mye.... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 lurer på når folk skal slutte å true på det tøvet om Pc'er for fremtiden ??? PC er og blir en forbruksvare med tilnærmet ingen annenhåndsverdi. Kloke ord, kloke ord! Det eneste som er verdt å planlegge litt fremover er kanskje: - skjerm (hvis man enten har en dyrere CRT eller en bra LCD) - kabinett (man trenger ikke å oppgradere fra lian li eller coolermaster) - kjøling (dersom man f.eks har vannkjøling eller bedre) Stort sett alt annet er IKKE fremtidsrettet. DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå