Gå til innhold

Nytt tilbud fra COOP

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke å fly opp i drittsinne selv om andre mener noe annet enn deg. Har egne og andres erfaringer med netshop å forholde meg til... hyggelig at dine erfaringer er bra.

Dette er en multimedia-PC beregnet på stua, men med 3D-egenskaper i øvre mellomsjikt. Har ikke tenkt å spille så mye uansett, men det er jo OK at det går an. Surfing og videoopptak samtidig blir det derimot mye av, og jeg tror nok Intel håndterer multitasking bedre enn AMD.

Dessuten er coopPCen betydelig mindre og penere enn netshopPCen, og det betyr litt siden den står lett synlig i stua.

som forrige skrev: lydnivået. Det kan være det samme, men komponentene i netshop-PC-en betrygger meg om det. Dessuten er valgfriheten Netshop-PC-en gir, veldig fin å ha for mange. Kanskje du har Windows allerede, da er det tøvete å betale 800,- for en ekstra lisens. Kanskje er det andre ting du ikke trenger, da kan du ta bort det. Enkelt og greit. Og 512 MB ekstra minne og bedre skjermkort er utvilsomt viktige verdier. Om du ville brukt det som multimedia-PC er din sak, jeg har en lignende PC på gutterommet til TV, data og musikk...

Herlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg "ville ikke brukt" den som multimedia-PC, jeg BRUKER den som multimedia-PC. Ja tro det eller ei, i motsetning til deg så EIER jeg faktisk en slik PC, og har ikke noe problem med lydnivået. PCen står og går hele kvelden uten at man hører den. Den kjører alle viftene på max ved oppstart, og dette har nok forledet noen til å tro at den generelt støyer mye. Den støyer også betydelig mindre enn min andre PC (Dell Dim 8300) når jeg kjører 3DMark03/05. Uansett, hvis jeg skal game i stua blir det på et lydnivå som overkjører alt annet...

Når det gjelder Windows, så betaler du faktisk for dette i alle nettbutikker. Lisensen gjelder for én maskin, og hvis du synes det er "tøvete" å ikke drive piratvirksomhet bør du i hvert fall holde det for deg selv. Kjører Windows update over nettet på begge maskiner, og da må man ha lisensene i orden selv om man gjerne vil være pirat.

Minne kan jeg oppgradere til 1 GB for under kr 500 når jeg gidder og har tid. Skjermkortet er bra nok, uansett hvilken PC jeg hadde kjøpt ville jeg ikke gått for noe mer enn 6600GT, gidder ikke å betale nesten 2000 ekstra for et 6800GT.

Og for å understreke: Jeg kjøpte PCen fordi alle komponentene i utgangspunktet var interessante for meg, jeg sparte tiden det ville tatt å anskaffe en grunn-PC og deretter anskaffe og installere TV-kort m.m. selv, og prisen var grei (legg merke til at jeg IKKE sier at det var en fantastisk god pris!).

Endret av jon67
Lenke til kommentar

På Netshop Januar kampanje PC ver. 2.0 får man jo med en flatskjerm til en verdi av kr 2395,00. Tar man bort denne får man kanskje mye av det COOP-PC-en har.

Jeg har bestilt Netshop sin PC. Får den til uka. Gleder meg som en unge. Denne PC-en jeg sitter på nå er en snart 7 år gammel Elkjøp-PC.

Endret av Thunderpuss
Lenke til kommentar
Nei jeg "ville ikke brukt" den som multimedia-PC, jeg BRUKER den som multimedia-PC. Ja tro det eller ei, i motsetning til deg så EIER jeg faktisk en slik PC, og har ikke noe problem med lydnivået. PCen står og går hele kvelden uten at man hører den. Den kjører alle viftene på max ved oppstart, og dette har nok forledet noen til å tro at den generelt støyer mye. Den støyer også betydelig mindre enn min andre PC (Dell Dim 8300) når jeg kjører 3DMark03/05. Uansett, hvis jeg skal game i stua blir det på et lydnivå som overkjører alt annet...

Når det gjelder Windows, så betaler du faktisk for dette i alle nettbutikker. Lisensen gjelder for én maskin, og hvis du synes det er "tøvete" å ikke drive piratvirksomhet bør du i hvert fall holde det for deg selv. Kjører Windows update over nettet på begge maskiner, og da må man ha lisensene i orden selv om man gjerne vil være pirat.

Minne kan jeg oppgradere til 1 GB for under kr 500 når jeg gidder og har tid. Skjermkortet er bra nok, uansett hvilken PC jeg hadde kjøpt ville jeg ikke gått for noe mer enn 6600GT, gidder ikke å betale nesten 2000 ekstra for et 6800GT.

Og for å understreke: Jeg kjøpte PCen fordi alle komponentene i utgangspunktet var interessante for meg, jeg sparte tiden det ville tatt å anskaffe en grunn-PC og deretter anskaffe og installere TV-kort m.m. selv, og prisen var grei (legg merke til at jeg IKKE sier at det var en fantastisk god pris!).

OK, så den eneste måte å kjøpe Windows på er OEM :roll: ??

Selv om denne PC-en er perfekt for deg, er den nok ikke det for alle, i så måte er netshop sin bedre...

Lenke til kommentar

Dette er jo en PC som har det aller meste av utstyr en vanlig bruker trenger. Den har dvd-brenner og kan fungere som et mediacenter siden den har Tv-kort og 9-1 minnekortleser. Mange vil føle seg godt fornøyd ved kjøp av denne.

Og dataen kan jo faktisk ta de aller fleste spill i en moderat oppløsning. Hovedkortet kan jo også oppgraderes med mer ram siden 512 MB er i underkant av hva man trenger.

Jeg vil påsta at dette er det beste tlibudet som har kommet på markedet på lenge. Hvis det ikke hadde vært for at jeg har en helt grei data fra før, hadde dette tilbudet vært aldeles toppers. Og Coop burde fortsette med denne salgsløsningen. Det ser ut som det er svært stor iver etter dataen, og prisen gjør den jo til en særdeles aktuell PC hos mange.

Lykke til med kjøpet til alle som kjøper dataen.

Lenke til kommentar

Jeg skal koble Coop pcen inn i et trådløst nettverk, kommer til å bruke en trådløs Aksesspunkt + en router.

Funker det trådløse nettverkskortet på alle typer trådløse aksesspunkt?

Har et spørsmål til, fikk dere med antenne til det trådløse nettverkskortet?

Funker pcen feks med denne:

Asus SpaceLink WLAN AP 54 Mbps 802.11g, WPA, AP/ethernet adapter

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar
Jeg skal koble Coop pcen inn i et trådløst nettverk, kommer til å bruke en trådløs Aksesspunkt + en router.

Funker det trådløse nettverkskortet på alle typer trådløse aksesspunkt?

Har et spørsmål til, fikk dere med antenne til det trådløse nettverkskortet?

Funker pcen feks med denne:

Asus SpaceLink WLAN AP 54 Mbps 802.11g, WPA, AP/ethernet adapter

WLAN-kortet i Coop-PCen er b/g-kompatibelt, så det går bra. Fulgte ikke med ekstern antenne, men den innebygde antenna gir i hvert fall max signalstyrke innenfor 10 meters avstand i min leilighet.

Edit: Men det støtter ikke WPA-kryptering (tror jeg), bare WEP.

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Har selv sittet og vurdert den pc'en og snakket litt med sjefen om det. Han kjøpte den forrige coop-pc'en og er strålende fornøyd. Den var stille og kjapp og hadde de funksjonene som han trengte. Det eneste som vi ikke er særlig begeistret for er at dem stiger i pris. Syntes det hadde vært bedre om dem solgte dem til maks 7-8 tusen. Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpt en slik pc, men i mine øyne så er coop en langt mer tvilsom dataleverandør enn netshop. Skal jeg kjøpe en pc der så skal den være billig i min mening. Når prisene kryper mot 10k så er sjangsene mye større for at jeg velger en anerkjent nettbutikk (netshop, komplett etc)

Men men.....pc'en er bra den. Anbefalte den til brutteren som er på jakt etter pc. Om ikke den er det råeste på markedet så er den rå nok og man kan plugge tilnærmet alt til den :)

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at ccop pc'en er en meget allsidig pc til en ok pris, med ok ytelse.

Skjønner verken de som forsvarer den så veldig eller de som anngriper den. Det er et ok tilbud, men ikke noe mer. Er ganske så sikker på at dersom noen av de store webshoppene ønsker å sette sammen en med nøyaktig det samme utstyret i, så ville de ikke hadd problemer med det. Er jo kun en 200-300 kr mer å sette sammen en like kjapp pc med alt det samme utstyret i fra nesten hvilken som helst webshop, vel scart konntakten har jeg ikke funnet, hehe.

Men for en som meg f.eks, så griner jeg på nesa når ordet støy er et minus hos de som har testet den (dinside.no)

Lenke til kommentar

Tror vel egentlig hovedpoenget med modifiseringen av dette skjermkortet er brukervennlighet.

Det er scart utgang på kortet.

Hvor mange 6600GT kort finner dere med Scart utgang sånn ellers?

BTW, når vi er inne på SCART. Noen som vet om det støttes RGB via scart, eller er det kun svideo?

DrE

Lenke til kommentar
Nesten alle CooP butikkene rundt meg er utsolgt nå, men de skulle få inn flere igjen snart ;)

Min bestefar kjøpte en i dag, hvordan ram sort kan jeg putte inni?

Det står allerede 2x256mb ram i maskinen.

For å utnytte dual konfigurasjonen, og samtidig oppgradere med 512mb, så må man kjøpe to stk 256brikker.

Anbefaler et sett bassert på TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs til ca 700,-.

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118497&cks=SPK

Antageligvis vil dette fungere smertefritt. Tviler på at det er noe sære krav til minnebrikker på 915 chipsettet.

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...