Gå til innhold

Nytt tilbud fra COOP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert ok den. Men er litt teit å sette inn en så kraftig CPU med kun 512mb ram. De skulle dytta inn en litt mindre disk og heller 1GB ram. Ellers ser den jo ok ut. Bra maskin for gjennomsnittsbrukeren.

Og når ble det en kraftig CPU? Helt udugelig til spilling. :nei:

Ikke tørr bak øra og slenger utsagn i vilden sky.. tsk.

Minner om de som mener en RS4 er TREG fordi f.eks. en Enzo er raskere.

Det lønner seg å vurdere det man sier litt bedre.

Lenke til kommentar

nåå så fabelaktig var det da ikke. Tar en netshop sin januar pc. Fjerner mus og tastatur.

så blir det kr 7 763, legger en til dette

14572

AOpen VA1000 LT/PALTV kort

- Stereo Ubekreftet

04.02.2005

Endre leveringsdato kr 395,00 kr 395,00

10339

Creative Modem Blaster V.92 PCI Bulk

- Fax / modem PCI - 56 kbps - V.90, V.92 13

Endre leveringsdato kr 175,00 kr 175,00

15359

Gigabyte BTD02 Bluetooth USB adapter

- Til pc - Rekkevidde 100M 18

Endre leveringsdato kr 295,00 kr 295,00

10634

Logitech Premium Optical Desktop OEM

- Trådløs mus, tastatur med tråd USB/PS-2 9

Endre leveringsdato kr 350,00 kr 350,00

15397

Netshop Januar kampanje PC ver. 2.0

- U/ Skjerm, 16X DVD+/-RW,3200+,1024,250GB Ubekreftet

06.02.2005

Endre leveringsdato kr 7 763,00 kr 7 763,00

Endre konfigurasjon

Totalt 8978, vel scart ble det da ikke, men resten skulle da være dekket.

så blir da bare spørsmålet hva yter best:

512 DDR + P¤ 3,4 + 6600 X et eller annet eller

1024 DDR + AMD 3200 (939) + 6600 GT

Endret av Osse
Lenke til kommentar
sry, for meg blir coop-pcen for dyr, har ikke penger... enten venter jeg til neste tilbud, eller tar et annet tilbud, og du det netshop tilbudet  http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5593

får man like mye for pengene?

obs obs!

dette er proukt nummer 14706..

om man tar produkt 15397, får man 250Gb harddisk i stedet for 200Gb, for samme penge.

bestilte selv fra netshop for 2 dager siden, og gjorde om på bestillingen i går, etter jeg oppdaget at jeg hadde klart å bestille feil :(

nå er det nye 5 dager å vente på pc..

fin fin spill pc, men mye mindre ekstrautstyr som "familie-brukeren" trenger i forhold til Coop! pcen til Coop har jo (sitat dinside.no) :

"PCen kommer med Windows XP Home ferdig installert. I tillegg får du med kontorpakken Microsoft WorksSuite 2005, Home Cinema Suite fra Cyberlink, Nero Burning ROM 6, antivirusprogram og gjenopprettingsprogram fra Powerquest."

mens netshop kun kommer med Winxp og Nero.

det viktige her var at folk ikke skal gjøre samme "feil" som meg og bestille "dinside" tilbudet på netshop.no, men "januartilbud 2.0". Det siste passer iallefall mine behov best. Om jeg ser over tilbudene er eneste forskjell at den ene har 50Gb større HD. Prisen er også lik..

Skjermen er også forandret fra 25ms til 14ms :thumbup:

Lenke til kommentar

John Kåre:

De fleste skjermkort tilogmed on board skjermkort har tilkobling slik at du kan bruke TV en som skjerm.

Vel dette blir kun bra dersom du har lcd eller plasma TV. Vanlig crt tv er udugelig som dataskjerm..

Tv kortet gir ingen andre fordeler en at du kan se på tv på hvilken som helst skjerm, ta opp fra tv, og får også inngang for å ta opp dine gamle vhs.er

Lenke til kommentar
Skjermkortet i PC-en er Nvidia Geforce 6610 med 128MB DDR3-minne som er blant de kraftigste og hurtigeste skjermkortene på markedet i dag.

Sånt gjør meg så utrolig sint, det er rett før jeg sprekker! :wallbash:

Etter hva jeg har lest skal dette ligge en plass mellom 6600 og 6600gt, noe som vil si at det mildt sagt er laaangt ifra de beste som er 6800 ultra eller x850xt pe. Et x800xt pe får 12050 3dmark 03 og en lignende maskin som coop sin får 6610, vil det da si at det beste kortet på markedet er ca dobbelt så bra, da x850xt pe sikkert klarer litt mer enn x800xt pe. :hrm:

edit: Huff huff, også intel i tilleg, hater virkelig det merket, og ikke kom og si jeg ikke har erfaring har suttet på maskiner med masse forskjellige intel prosessorer, og ingen har klart og imponere meg som min 3000+, død over intel!

Endret av hba
Lenke til kommentar

Jon67

Vel jeg vet ikke hva som yter best av

p4 3,4 ghz , 512 ram og 6600 et eller annet

og

Amd 64 3200 + 1024 ram og 6600 GT

Vel det er rom for 54 trådløst kort hvis en tar 512 ram da :)

Personlig synes jeg det er tøv og sammenligne cpu vs cpu , det er da riktigere å sammenligne system vs system (cpu+hk+ram+skjermkort) til samme pris.

Er intelplattformen bedre så er den det og omvendt.

vil bare frem til at det ikke er et såååååååååå imponerende tilbud.

iallefall ikke noe å rope så enormt hurra for.

Lenke til kommentar
Synes ikke tilbudet er så bra, dette er jo mye bedre:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5595

lqpl

Det får en si, mangler wifi/bluetooth/tv-kort/fjernkontroll, men har til gjengjeld 17" TFT-skjerm og 1GB ram.

... mangler også minnekortlesere, trådløst tastatur, scart-utgang for tv + har svakere prosessor + tvilsom nettbutikk.

Mest idiotiske og ukloke utsagn jeg har hørt på lenge :!: :!: :!:

netshop er ikke tvilsomme, de er en av de beste. netshop-PC-en har høyttalere, et tastatur og en mus med mer kvalitet. Svakere prossessor i vanlig desktop, ikke i spill... Og for de 1000,- du sparer på å kjøpe hos netshop kan du hvertfall kjøpe bluetooth, TV-kort og WLan kort....

Lenke til kommentar
Men man får det både billigere og bedre hvis man bygger selv.

Det tror jeg faktisk ikke i dette tilfellet; det er mye utstyr som er med på den PC'en. Trenger man ikke ting som Bluetooth, trådløst nettverk, kortlesere eller scart-tilkobling derimot så kan man nok komme ned på samme pris.

At ting kan bli bedre ved å bygge selv er klart, men det blir sannsynligvis dyrere.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Sånt gjør meg så utrolig sint, det er rett før jeg sprekker! :wallbash:

Etter hva jeg har lest skal dette ligge en plass mellom 6600 og 6600gt, noe som vil si at det mildt sagt er laaangt ifra de beste som er 6800 ultra eller x850xt pe.

At det ikke er helt top-of-the line er så sin sak, men at det er et ekstremt kraftig kort til å være med i en ferdig-pc er det ingen tvil om - det er jo stort sett FX5200 og dårligere kort med i ferdig-PC'er i dette prisnivået, og de er jo latterlig trege i forhold til dette.

Ref. han som lenger opp i tråden fikk 6800 poeng i 3Dmark2003 - out of the box - uten noen som helst tweaking eller fininnstillinger, noe som må sies å være veldig bra til å være en ferdigpakke. I ytelse ligger det mye nærmere 6600GT enn 6600.

Kortet er jo tross alt kjappere enn Radeon 9800XT som var den gamle kongen før X800 og 6800-serien kom.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Synes ikke tilbudet er så bra, dette er jo mye bedre:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5595

lqpl

Det får en si, mangler wifi/bluetooth/tv-kort/fjernkontroll, men har til gjengjeld 17" TFT-skjerm og 1GB ram.

... mangler også minnekortlesere, trådløst tastatur, scart-utgang for tv + har svakere prosessor + tvilsom nettbutikk.

Mest idiotiske og ukloke utsagn jeg har hørt på lenge :!: :!: :!:

netshop er ikke tvilsomme, de er en av de beste. netshop-PC-en har høyttalere, et tastatur og en mus med mer kvalitet. Svakere prossessor i vanlig desktop, ikke i spill... Og for de 1000,- du sparer på å kjøpe hos netshop kan du hvertfall kjøpe bluetooth, TV-kort og WLan kort....

Du trenger ikke å fly opp i drittsinne selv om andre mener noe annet enn deg. Har egne og andres erfaringer med netshop å forholde meg til... hyggelig at dine erfaringer er bra.

Dette er en multimedia-PC beregnet på stua, men med 3D-egenskaper i øvre mellomsjikt. Har ikke tenkt å spille så mye uansett, men det er jo OK at det går an. Surfing og videoopptak samtidig blir det derimot mye av, og jeg tror nok Intel håndterer multitasking bedre enn AMD.

Dessuten er coopPCen betydelig mindre og penere enn netshopPCen, og det betyr litt siden den står lett synlig i stua.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...