el_salvad Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Hihi, like morro hver gang Mener bare at det i dag er liten vits i å kjøpe seg annet enn en 64 bits CPU. Skal du ikke si noe fornuftig, så ikke si noe som helst! Når ble en P4 3,4Ghz dårlig til spilling? Aldri. AMD er bedre på spilling, men det er ikke nok til at det blir dårlig på Intel P4. En P4 3,0Ghz hadde også holdt lenge til spilling uten noen som helst problemer! Er vel mest skjermkortet det går på ved spilling. Så LoveAmiga: Shut up til du har lært deg noe mer, synes jeg! Edit: Hvorfor er det ikke vits i å kjøpe 32-bits? Så å si ingen ting som støtter 64-bit nå, og 32-bit vil være liv i mange mange flere år! Endret 31. januar 2005 av el_salvad Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hihi, like morro hver gang Mener bare at det i dag er liten vits i å kjøpe seg annet enn en 64 bits CPU. Skal du ikke si noe fornuftig, så ikke si noe som helst! Når ble en P4 3,4Ghz dårlig til spilling? Aldri. AMD er bedre på spilling, men det er ikke nok til at det blir dårlig på Intel P4. En P4 3,0Ghz hadde også holdt lenge til spilling uten noen som helst problemer! Er vel mest skjermkortet det går på ved spilling. Så LoveAmiga: Shut up til du har lært deg noe mer, synes jeg! Får vel sette meg ned å pugge da Tell til 10 når du blir sinna, så går alt så mye bedre Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg prøvde, men gikk ikke. Ja, pugg, så går alt mye bedre =) Sikkert mange som kommer til å kjøpe PC hos COOP. Den forrige tok jo av! Lenke til kommentar
obos Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 fikk vite at den coop pcen blir solgt idag.. .stemmer det? er det noen som har kjøpt en? hvis ja... hvordan er støynivået på den? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Et bra tilbud er det nok, får håpe de som kjøper den husker å bruke COOP-kortet Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Er det mange ram slotter på hovedkorte ? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Synes ikke tilbudet er så bra, dette er jo mye bedre: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5595 lqpl Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Synes ikke tilbudet er så bra, dette er jo mye bedre: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5595 lqpl Det får en si, mangler wifi/bluetooth/tv-kort/fjernkontroll, men har til gjengjeld 17" TFT-skjerm og 1GB ram. Endret 31. januar 2005 av Saftis Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Får vel sette meg ned å pugge da Tell til 10 når du blir sinna, så går alt så mye bedre Kan du ikke holde ***** hvis du ikke har noe fornuftig å komme med? Du poster jo bare ubegrunnet søppel i denne tråden Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Men dette er også veldig billg http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5593 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Til Norma Saw: Har far din bedrift som er momspliktig er det ingenting i veien for at han tar en pc til inn i regnkskapet, vel trenger ikke være momspliktig for det ehller . Eneste begrunnelse han trenger ved et eventuelt bokettersyn er å sansyligjøre at det er behov for den i næringsøyemed, og vel det skulle ikke være vanskelig. Så til hvor mye sparer han i forhold til et vanlig forbruker kjøp. Kostpris = Vanlig forbrukerkjøp / 1,25 = Pris eks mva (en bedrift får mva til bake) / 1,28 - 1,542 = faktisk pris for bedriften Grunnen til at den siste varerier fra 28% til 54,2% avhenger av selskapsform, overskudd og lignende. Er far din en personlig næringsdrivende som har inntekt som kommer inn under toppskatt blir regnestykket som følger 8990 / 1,25 = 7192 = Pris eks mva (og den summen en bedrift faktisk betaler dersom det ikke er overskudd i firmaet eller er forventet overskudd de neste 10 år) 7192 / 1,542 = 4664 = Det far din faktisk betaler for Pc'en under forutsettning at overskuddet plasserer han under gruppen som betaler toppskatt. Endret 31. januar 2005 av Osse Lenke til kommentar
svening Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det er jo liten tvil om at COOP tilbudet er bra. Det er faktisk nesten og vurdere hadde jeg hatt råd. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Synes ikke tilbudet er så bra, dette er jo mye bedre: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5595 lqpl Det får en si, mangler wifi/bluetooth/tv-kort/fjernkontroll, men har til gjengjeld 17" TFT-skjerm og 1GB ram. ... mangler også minnekortlesere, trådløst tastatur, scart-utgang for tv + har svakere prosessor + tvilsom nettbutikk. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Ja det er mye ekstra utstyr på Coop PCen, liker at det er Bluetooth og WLAN, men kvantitet er ikke nødvendigvis det samme som kvalitet. Får se hva Dinside mener når de får den inn. Er også skeptisk til støynivået. Men for all del, dette kan være "mest for pengene" akkurat nå. Jeg ville allikevel ikke kjøpt en P4 maskin. lqpl Endret 31. januar 2005 av lqpl Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 sry, for meg blir coop-pcen for dyr, har ikke penger... enten venter jeg til neste tilbud, eller tar et annet tilbud, og du det netshop tilbudet http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5593 får man like mye for pengene? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Helt greit tilbud, men tenker litt på support og service hos COOP? Hvem gir support? Hvor lang tid tar det når en PC blir defekt? Hvordan blir disse levert? Håper for all del at Dinside får testet disse maskinene opp i mot de andre. En siste ting... hvordan er kjøleløsningen til COOP PC`n? Håper for all del det er en Prescott cpu som de bruker. Venter i allefall på respons fra tester og andre folk før jeg kjøper en slik PC. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bare så dere vet det, men etter å ha lest en link her er Geforce 6610XL mye bedre enn 6600 og bittelitt dårligere enn 6600GT, og det yter som et høytklokket Radeon 9800XT 128MB kort, og det er jo fremdeles ganske bra til spill, er det ikke det da ?? BTW : Ikke, jeg sier bare IKKE mobb Intel Pentium 4 3.4GHz, den er ikke DÅRLIG til spill, men det kan hende AMD er litt hvassere på cirka samme tall, eller hva jeg nå skal si (2500+ = 2.5GHz f.eks.) Dessuten så EIER Intel P. 4 AMD Athlon 64 når det gjelder filmredigering og rendering og codecs og alt sånt.. Og som ren spillmaskin er ikke nødvendigvis den fra Netshop hvassere enn den fra COOP, siden den fra Netshop har 3200+ og det tilsvarer per i dag 3.2GHz og COOP- PC'en er 3.4GHz, men når 64-bits OS og slikt kommer, først DA kan det hende at Netshop-PCen er raskere enn COOP-pcen, men er 1GB RAM til å oftes for trådløst internett, TV-kort, BLuetooth o.s.v ?? Jeg personlig ville gått for 1GB RAM, og kjøpt resten som USB e.l utstyr når jeg trengte det...MEn skal vurdere det man skal ha utifra hva man trenger ikke hva som er nødvendigvis best.. OG i COOP-pc'en, som har alle disse tingene, er der vel ikke mange PCI-porter ledige, men det er jo fordi den har alt når du kjøper den, og det koster mindre for 512MB RAM enn det koster for trådløst sett, TV-kort, Bluetooth o.s.v.. Og hvis du skal ha support hos COOP ville jeg tippe at du må hendvende deg til Medion direkte, siden COOP sikkert bare selger, og ikke har peiling, de på Elkjøp har iallefall ikke peiling...SÅ jeg sier bare Go COOP!! Håper dere slår Elkjøp konkurs... OG til Netshop: Dette er ikke direkte kritikk til dere, siden med dere følger det jo med en Lion King Size, og den smaker jo godt, men for alle pengene som du mest sannsynnlig sparer ved COOP-Pcen når det gjelder fraskt og gebyr og slikt, får du nok noen Lions for de pengene som du sparer... Så COOP dere har definitivt noe å gjøre i PC-markedet... Lenke til kommentar
Crazy_Viking Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Sikkert ok den. Men er litt teit å sette inn en så kraftig CPU med kun 512mb ram. De skulle dytta inn en litt mindre disk og heller 1GB ram. Ellers ser den jo ok ut. Bra maskin for gjennomsnittsbrukeren. Og når ble det en kraftig CPU? Helt udugelig til spilling. Jeg vet det er litt sent nå, MEN... LOL OMFG!!!!! har selv amd, men det må være århundrets dummeste uttalelse!! *mumle mumle, les en dummies pc bok eller hundre du* crazy ps: ja jeg mobber!!! Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 noen som har fått pcen som kan teste? Hveit om en kamerat som har kjøpt de man han er litt noob kan nok ikke kjøre 3dmark osv Lenke til kommentar
Sparco Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) sry, for meg blir coop-pcen for dyr, har ikke penger... enten venter jeg til neste tilbud, eller tar et annet tilbud, og du det netshop tilbudet http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5593 får man like mye for pengene? obs obs! dette er proukt nummer 14706.. om man tar produkt 15397, får man 250Gb harddisk i stedet for 200Gb, for samme penge. bestilte selv fra netshop for 2 dager siden, og gjorde om på bestillingen i går, etter jeg oppdaget at jeg hadde klart å bestille feil nå er det nye 5 dager å vente på pc.. fin fin spill pc, men mye mindre ekstrautstyr som "familie-brukeren" trenger i forhold til Coop! pcen til Coop har jo (sitat dinside.no) : "PCen kommer med Windows XP Home ferdig installert. I tillegg får du med kontorpakken Microsoft WorksSuite 2005, Home Cinema Suite fra Cyberlink, Nero Burning ROM 6, antivirusprogram og gjenopprettingsprogram fra Powerquest." mens netshop kun kommer med Winxp og Nero. det viktige her var at folk ikke skal gjøre samme "feil" som meg og bestille "dinside" tilbudet på netshop.no, men "januartilbud 2.0". Det siste passer iallefall mine behov best. Om jeg ser over tilbudene er eneste forskjell at den ene har 50Gb større HD. Prisen er også lik.. Endret 1. februar 2005 av Sparco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå