Gå til innhold

SATA driver til MSI 865PE Neo2-V?

moestue

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det er mange som spør om det samme, og ja, jeg har brukt søkefunksjonen. Jeg har satt sammen en pc med bla. MSI 865PE Neo2-V hovedkort, og Western Digital Caviar 200GB SATA harddisk. Problemet mitt er at harddisken blir ikke registrert i BIOS. Og aller verst er at jeg ikke finner SATA drivere på MSI's hjemmeside. Jeg har hørt at hvis man skal starte opp pc'en med feks. Windows XP cd i pc'en, og trykke F6 nå det kommer sånn blå skjerm med masse skrift osv. Så skal man trykke A, og datamaskinen søker automatisk etter drivere i diskettstasjonen. Er dette riktig fremgangsmåte? Og kan noen vennligst finne en vanlig SATA driver? Takker alle som gir svar... :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det hadde vært så enkelt så hadde det gått greit. Det ligger flere uoversiktlige mapper med forskjellige typer filer. I "MakeDisk" filen står det at man skal kopiere fasttx2k file, ULSATA file og txtsetup.oem file. Saken er den at finnes flere filer med samme navn i forskjellige mapper. Jeg lagde en diskett med (fasttx2k file, ULSATA file og txtsetup.oem file) i, men det kom opp en feilmelding etter at jeg hadde trykket F6 og A i Windows innstallasjonen. Er kanskje vanskelig å forstå men hvis noen kunne laget en mappe med de riktige filene i så hadde det vært supert. :w00t: Finnes det forresten andre alternativer? Sikter til dennetopic'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...