rmartin Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) hei hadde et msi k8m800 kort tidligere men så fekk jeg feil på det og byttet det med et Msi k8n neo fsr . Bruker 2*512 pc3200 twinmos brikker og cpu på 3,4 dette virket helt ok på det andre kortet, men på nforce kortet får jeg bare opp ddr333 166mhz. har prøvd å endre alt av innstillinger men det eneste som endrer seg er 166mhz... ddr333 er der enda skal jo være ddr400. skal ikke brikkene gå lenger opp en 166mhz. som det står i bios oppstart. noen som har tips? i bios erdet i cell info du kan endre ram og cpu. ram var ok i annet hovedkort på ddr400. dette skal være cl2,5 brikker alt dette står i auto nå i bios. ps har fått blå skjerm periodisk og dumping fysisk minne og noe som teller. Endret 28. januar 2005 av rmartin Lenke til kommentar
StigK Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det minnet du har er ikke spesielt godt fungerende sammen med a64 uansett hovedkort. En løsning som kan hjelpe deg er å gi minnet ditt litt mer spenning. Jeg kan ikke garantere for noe, men 2.75 volt burde gå greit. Du kan evt prøve enda høyere også, men det blir ikke på min anbefaling -stigk Lenke til kommentar
Royal Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har selv samme problem på Asus k8n-deluxe(754), men det er bare med 2 rambrikker. Prøv med 1 brikke og se om den da kjører på riktig hastighet. Du kan prøve forskjellige kombinasjoner i slottene, det har vist hjulpet mange. Men for meg hjalp ikke dette. Kanskje noen her har svar på våres problemer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå