Gå til innhold

Skjermkort henger seg etter nytt hovedkort!

ADT

Anbefalte innlegg

Heisann, er neimen ikke sikker på om denne skulle postes i "hovedkort" "skjermkort" eller "overklokking av skjermkort" men moderator kan jo legge den der den passer om jeg har gjort feil...

Jeg fikk ny CPU og nytt HK (som i signaturen) men etter format og installering av alle drivere, er jeg nødt til å klokke ned som en gal for å få det til å kunne kjøre en test i 3DMark... Jeg har et pro VIVO @ XT, og må kjøre 450/450 for at det i det hele tatt skal fungere litt Jeg har ikke prøvd spill enda, og jeg har heller ikke prøvd å flashe tilbake til pro VIVO, men det jeg virkelig tror er problemet, er at hovedkortet undervolter skjermkortet... er det mulig å sette opp volten på AGP porten i BIOS for å fikse på det? står som default på 1,5V, Hva vil være trygt å teste med?

Eneste jeg har prøvd, er formatering flere ganger. Kan det hjelpe med nye skjermkort drivere? Har hittil kun brukt Catalyst 5.1 kan Omega være bedre?

Alle svar settes stor pris på :thumbup:

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skjermkortet fungerte glimrende med ditt gamle hovedkort, kan muligheten for at kortet ikke får nok strøm absolutt være tilstede. Mange hovedkort lar deg stille på AGP VDQ voltage, sjekk i BIOS om hovedkortet ditt har den muligheten. Vet ikke hvor mye kortet ditt trenger, men øk den et trinn om gangen, og se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...