Gå til innhold

Jorda kontakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Kebab GUD skrev (2002-06-16 21:35):

Det har ingenting å si ...



 

Det skal du ikke si! Jeg har hørt om personer som har hatt problemer med at analoge modemer kobler seg av internett i tide og utide, men hvis de har flyttet pc-en over på en jordet kontakt har problemet forsvunnet. Forklar den?

Lenke til kommentar

jeg er lærling på bravida (elektro avdelinga)

det vil si jeg har gått på skole i 2 år å lært meg allt om det .. og om det er joeda eller ikke hart bare noe å si hvis noe går til HÆlvete det er for å ungå at det skal gå kortsluttnings strømer ut på nettet (og det er ikke snakk om internett her ...).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 01:21, Kebab GUD skrev:

jeg er lærling på bravida (elektro avdelinga)

det vil si jeg har gått på skole i 2 år å lært meg allt om det .. og om det er joeda eller ikke hart bare noe å si hvis noe går til HÆlvete det er for å ungå at det skal gå kortsluttnings strømer ut på nettet (og det er ikke snakk om internett her ...).


 

Jeg er enig med deg der, jeg har 2år elektro/elektronikk og et år data utdanning, og jeg støtter din påstand!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er nok riktig at mange interferens problemer

løses med å jorde diverse utstyr. Men det er jo noe drøyt å legge opp jorda stikk i stua. Det finnes

klare regler hvor det skal jordes i heimen, bare spør Viken Energi :smile:

 

art

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 02:18, art skrev:

Hei!


Det er nok riktig at mange interferens problemer

løses med å jorde diverse utstyr. Men det er jo noe drøyt å legge opp jorda stikk i stua. Det finnes

klare regler hvor det skal jordes i heimen, bare spør Viken Energi :smile:


art



 

I nye innstallasjoner skal ALLE stikkontaker være jorda... (jada jeg er elektrikerlærling jeg også)

Lenke til kommentar

Quote:


Kebab GUD skrev (2002-06-17 01:21):

jeg er lærling på bravida (elektro avdelinga)

det vil si jeg har gått på skole i 2 år å lært meg allt om det .. og om det er joeda eller ikke hart bare noe å si hvis noe går til HÆlvete det er for å ungå at det skal gå kortsluttnings strømer ut på nettet (og det er ikke snakk om internett her ...).



 

Vel, ettersom jeg forstod det, var det snakk om problemer med pc-er generelt, og at en pc kobler seg av internett er da absolutt et problem?

 

Men, dette er hva jeg har hørt, hvorfor det er slik kan jeg ikke svare på, men sånn er det hvertfall. Som noen andre sa, kan det vel ha med interferens og andre elektroniske forstyrrelser å gjøre, men hva vet vel jeg? Jeg er nok ingen elektriker... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...