adg Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Hei! Jeg vil bare opplyse om at hvis du har problemer med at en PC ikke virker, kan det (Utrolig nok) ha noe å si om PC'n står i jorda eller ikke jorda kontakt!!! JA!, det er helt sant! Mvh. ADG Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 21:07, adg skrev:Hei!Jeg vil bare opplyse om at hvis du har problemer med at en PC ikke virker, kan det (Utrolig nok) ha noe å si om PC'n står i jorda eller ikke jorda kontakt!!!JA!, det er helt sant!Mvh. ADG Det har ingenting å si ... Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Kebab GUD skrev (2002-06-16 21:35):Det har ingenting å si ... Det skal du ikke si! Jeg har hørt om personer som har hatt problemer med at analoge modemer kobler seg av internett i tide og utide, men hvis de har flyttet pc-en over på en jordet kontakt har problemet forsvunnet. Forklar den? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 jeg er lærling på bravida (elektro avdelinga) det vil si jeg har gått på skole i 2 år å lært meg allt om det .. og om det er joeda eller ikke hart bare noe å si hvis noe går til HÆlvete det er for å ungå at det skal gå kortsluttnings strømer ut på nettet (og det er ikke snakk om internett her ...). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 adg Er det derfor min pc er så stabil på grunn av at den har jordet stikkontakt. Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-17 01:50 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 01:21, Kebab GUD skrev:jeg er lærling på bravida (elektro avdelinga)det vil si jeg har gått på skole i 2 år å lært meg allt om det .. og om det er joeda eller ikke hart bare noe å si hvis noe går til HÆlvete det er for å ungå at det skal gå kortsluttnings strømer ut på nettet (og det er ikke snakk om internett her ...). Jeg er enig med deg der, jeg har 2år elektro/elektronikk og et år data utdanning, og jeg støtter din påstand! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Det er kun en grunn til at jordingen er der. Det er for personvern. Den brukes ikke til noe annet. Det er for at du ikke skal få støt hvis det har skjedd noe inne i utstyret ditt og du ta på metallet, for eksempel.. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
art Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hvem har da jorda kontakt i stua. art Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jording er for å beskytte oss mennesker for skadete elektriske kretser som kan gi jordledning osv. Kebab GUD har helt rett. Det har ikke noe å si om den er koblet til jord eller ikke. Skulle det være tilfellet så må noe være defekt. Lenke til kommentar
art Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hei! Det er nok riktig at mange interferens problemer løses med å jorde diverse utstyr. Men det er jo noe drøyt å legge opp jorda stikk i stua. Det finnes klare regler hvor det skal jordes i heimen, bare spør Viken Energi :smile: art Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 art Det har eg,og det er da bra,eller er det ikke det. Kjetil Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 02:18, art skrev:Hei!Det er nok riktig at mange interferens problemerløses med å jorde diverse utstyr. Men det er jo noe drøyt å legge opp jorda stikk i stua. Det finnes klare regler hvor det skal jordes i heimen, bare spør Viken Energi :smile:art I nye innstallasjoner skal ALLE stikkontaker være jorda... (jada jeg er elektrikerlærling jeg også) Lenke til kommentar
Danny Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 elektrikere er kabel trekkere! muhahaha Lenke til kommentar
macos Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Det er klare regler for hvor man skal ha jordet stikk.... og det er overalt :smile: Og elektronikk er følsomt og jording kan stabilisere ustabile systemer.... sånn er det bare Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 For ikke å glemme at det er endel lettere å unngå å kverke koponenter m/statisk elektrisitet om PCen er jorda. Krypstrøm og PCinnmat er ikke no bra kombo Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Kebab GUD skrev (2002-06-17 01:21):jeg er lærling på bravida (elektro avdelinga)det vil si jeg har gått på skole i 2 år å lært meg allt om det .. og om det er joeda eller ikke hart bare noe å si hvis noe går til HÆlvete det er for å ungå at det skal gå kortsluttnings strømer ut på nettet (og det er ikke snakk om internett her ...). Vel, ettersom jeg forstod det, var det snakk om problemer med pc-er generelt, og at en pc kobler seg av internett er da absolutt et problem? Men, dette er hva jeg har hørt, hvorfor det er slik kan jeg ikke svare på, men sånn er det hvertfall. Som noen andre sa, kan det vel ha med interferens og andre elektroniske forstyrrelser å gjøre, men hva vet vel jeg? Jeg er nok ingen elektriker... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå