SHU Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har satt opp ett nettverk hjemme. Har en D-link trådløs Router som er koblet til cabelnett og til min stasjonære PC. Har så en bærbar som kobler seg til trådløst. Dette fungerer tildels bra. Begge maskinene kommer på nett. Problemet er mellom PCene. De får ikke kontakt med hverandre. Har kjørt MS veiviseren (kjører XP Pro, norsk utgave) og satt opp lite nettverk for hjem eller små kontor. Men når jeg da går inn på mine nettverkssteder så er det bare den maskinen jeg er på som viser. Har satt opp noen delte mapper på begge maskinene. Hva gjør jeg feil? Har null peiling på nettverk, så jeg er helt på nybegynerstadiet. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Hvis du går i adresselinjen på f.eks. den bærbare, og skriver \\navn og trykker enter, så skal den vise de mappene som er delt på den stasjonære. - "navn" er navnet på den stasjonære pc-en din. Hvis du fortsatt ikke finner den, så kan du sjekke om firewall er slått på, hvis den er det, så slår du den av, og prøver på nytt. Endret 28. januar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
SHU Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Hvis du fortsatt ikke finner den, så kan du sjekke om firewall er slått på, hvis den er det, så slår du den av, og prøver på nytt. Har jo brannmur på for å sikre meg når jeg er på nett. Vil det si at jeg må slå denne av for å bruke mitt "lokale" nett? Lenke til kommentar
lceger Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Du trenger ikke skru den helt av, men du må åpne for windows fildeling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå