Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke dette bli et tema for radio, så skal være kort sånn at man kan gå on-topic igjen. Kan evnt. starte opp egen tråd om det trengs.

 

den øverste retningsbestemte antenna er en VHF antenne. Denne står vertikalt og brukes til FM. Den under er en 14 element retningsbestemt for VHF. Denne må stå horisontalt for jeg bruker modulasjonen SSB (bedre rekkevidde enn FM)

 

Under der har jeg en 3 element beam for VHF som står vertikalt. Denne står bare på en annen radio.

 

Ellers har jeg vertikale og horisontale antenner for HF (0-30 mhz). Antennene oppfører seg annerledes. Forskjellige egenskaper. så da må man ha i pose og sekk. Da bytter man rundt på antennene til man hører stasjonen sterkest. På Hf er det en del forskjellige bølgelengder som brukes av den grunn at jeg bruker en del forskjellige frekvenser.

Lenke til kommentar
skal rydde på stua, og rommet mitt... så kommer det bilder ;) . men kjøkkenet og gangen er ikke ferdig restaurert, og badet skal det legges flis på først... har 60km2 hjemme til mamma å pappa jo :)

5152875[/snapback]

 

60km2, det var stort :!:

5154095[/snapback]

 

Tror nok at han mente 60m² :)

 

Skriveleif skjer jo ofte :D

Lenke til kommentar
skal rydde på stua, og rommet mitt... så kommer det bilder ;) . men kjøkkenet og gangen er ikke ferdig restaurert, og badet skal det legges flis på først... har 60km2 hjemme til mamma å pappa jo :)

5152875[/snapback]

 

60km2, det var stort :!:

 

 

Makos, 60m² er jo ikke superlite da. Ikke så lite med tanke på at han bor hjemme hos sin mor og far ?

5154485[/snapback]

Han kommenterte skrivleifen! det skulle være m^2, ikke km^2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...