PaladinNO Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Sarcoex skrev (7 minutter siden): My precious! Vet akkurat hva du mener! Hva slags kabinett er det du har? Har aldri sett sidemontert I/O før. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 PaladinNO skrev (24 minutter siden): Vet akkurat hva du mener! Hva slags kabinett er det du har? Har aldri sett sidemontert I/O før. Er en Cooler Master MasterBox Q300L. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Liten års oppdatering ettersom det nærmer seg ett lite år siden sist post av nerdebulen og litt ting og tang har skjedd ved inntoget av en ny (og alt for dyr) hobby 🤓 En liten løsning jeg kom på ved å være litt smart ved bruk av monitor armen jeg allerede hadde slik jeg slapp å kjøpe enda en dyr skjerm til dedikert til simracing riggen : ingen skjerm? Skjerm og tilbake igjen Eneste som gjenstår nå er egentlig å få ordna meg en lenger display port kabel slik jeg får skjult den skikkelig da den jeg hadde ble litt for kort når jeg flyttet monitorarmen lenger bort fra PCen. Og ellers er det ikke så mye nytt å spennende i audio racket 4 1 2 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Evil-Duck skrev (5 minutter siden): og tilbake igjen Dette ble kjempefint! Hvor kjøpte du det skjermfeste? Tror jeg får brukt hos meg også - jeg har satt opp pc/rig som deg. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) DrAlban3000 skrev (5 minutter siden): Dette ble kjempefint! Hvor kjøpte du det skjermfeste? Tror jeg får brukt hos meg også - jeg har satt opp pc/rig som deg. Takker Monitorarmen som brukes er en Ergotron HX https://prisguiden.no/produkt/ergotron-hx-desk-monitor-arm-45-475-216-344927 En dyr sak for hva den gjør, men dessverre eneste som duger til disse 49" Super Ultrawide skjermene, billigere armer blir rett og slett for svake vertfall til mitt bruksområde hvor jeg flytter på den heletiden. Edit: Om den skal pares opp med Samsung Odyssey G9 49" som har en del mer aggressiv kurve enn min skjerm må en og ha forsterket pivot https://www.proshop.no/Skjermholder/Ergotron-HX-Heavy-Duty-Tilt-Pivot/2912496 Endret 21. juni 2022 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Evil-Duck Skrevet 23. juni 2022 Populært innlegg Del Skrevet 23. juni 2022 (endret) En liten ide jeg kom på som jeg kanskje kun håpe på at blåste litt liv i tråden her igjen i håp om at noen er like nerd som meg og har hoardet gamle bilder av setupen/nerdebula si gjennom årene, å kanskje samtidig kan trigge noe nostalgi hos noen. Tanken her er å poste bilder av hvordan nerdebula di har utviklet seg gjennom årene gjerne fra gutterommet til hvor enn du er nå. Ser det litt ann å splitter det ut i egen tråd om det blir en del svar her inne. Mitt første bilde av bula/gutterommet datert til 30. Juni 2006 med CRT TV og CRT monitor, VHS spilleren og den orginale xboxen står klar for å arbeide i hylla, Logitech MX518 er klar for å ganke noobs i BF2 og AMD Athlon 64 x2 3800+ og Nvidia Geforce 7800 GTX baserte PCen jeg brukte alle konfirmasjons pengene mine på jobbet på med en Nvidia tech demo Neste bilde fortsatt på gutterommet datert 14. Desember 2008, hjørne pulten holder på å gå i oppløsning og det markerer starten på min noe usunne og dyre hodetelefon hobby, gaming PCen ble og forkastet til fordel for en liten Macbook (tok heldigvis til bedre tanker senere) Så hopper vi et år frem i tid til til Desember 2009 hvor jeg fikk ta over loftstuen hjemme hos foreldrene mine, så ikke på gutterommet lenger. Her hadde jeg og begynt å jobbe som elektro lærling det siste halvåret å fikk med ett litt mer penger å rutte med som innebar ny gaming PC og ny hele 19" LCD skjerm, lyd og hodetelefoner var fortsatt høyest i fokus et års tid senere i november 2010 fant jeg ut at en singel 19" ble for lite og oppgraderte til 2x 24" PCen ble og betydelig oppgradert samt jeg fikk interesse for airsoft som en kanskje ser på geværet på veggen Så tar vi et realt byks frem i tid til Mai 2014, her hadde jeg flyttet hjemmefra for å gå skole for å bli automasjons ingeniør og bodde i en liten sokkel leilighet i Ålesund. Her hadde og foto interessen begynt å vise sitt dyre ansikt Her gjør vi ett nytt lite byks, datoen er Januar 2016 studiene er ferdige og jeg har flyttet hjem igjen og startet å jobbe fulltid igjen som medførte en del oppgraderinger og en full custom vannkjølt build og min første ultrawide skjerm. Så hopper vi frem til oktober 2019. Her hadde bodd et par år i ny leilghet allerede, men hadde av uvisse grunner ikke tatt noen setup bilder de første to årene jeg bodde her. Stort sett de samme komponentene som jag hadde i 2016 da boligkjøpet ruinerte meg i lang tid Og da forflytter vi oss til August 2020, pandemien har vært i gang en stund, videomøte og arbeiding hjemmefra har blitt normen så oppsettet reflekterer det noe. Dette et trolig noe av det mer rotete jeg har det når det gjelder oppsett. Og til slutt så går vi over til nå tid hvor en rekke oppgraderinger ble gjort, ny hev senk pult etterhvert kom på plass og alt ble etterhvert mye mer ryddig og stilrent. Og med det var reisen fra 2006 til 2022 over. Håper noen syns konseptet var litt gøy og at en får flere som hiver seg på Endret 23. juni 2022 av Evil-Duck 17 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Kult konsept! Har dessverre ikke mye bilder av noen av mine oppsett tror jeg. Kan se om jeg finner noe lagret et sted. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) @Evil-DuckFor en reise Nydelig innlegg der! EDIT: Nå har du fått meg til å trykke meg igjennom hele denne tråden, og den gamle. Vanvittig mange herlige throwbacks her og mange NYDELIGE CRT'er Og mange poster uten fungerende bilder ^^ Blir ett hyggelig "slå ihjel litt tid" koseprosjekt dette! Endret 24. juni 2022 av Mala 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg SkyMarshall Arts Skrevet 21. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2022 (endret) Liten vidvinkel fra hula til far, for stemningens skyld. Endret 21. august 2022 av SkyMarshall Arts 8 4 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 16. november 2022 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Da er skjerm nummer 5 på plass. EDIT: Montert med en Iiglo MM100 bordarm. Og Sony Bravia XR 55" TV (opp fra Samsung 43") er på tur. Endret 17. november 2022 av PaladinNO 4 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. november 2022 Del Skrevet 29. november 2022 (endret) Tok lengre tid enn antatt, men nå er 55" Sony X90J endelig på plass! Fikk aktivert 10 bit på TVen i Nvidia kontrollpanelet, men har begrenset oppdateringsfrekvensen til 100 Hz. Var en del hakking ved videoavspilling ved 120 Hz. Og med skjerm nummer 5 til venstre det ser ut som et skrivebord på 195x165cm (BxD) / 3,22m² ikke var stort nok likevel.... 168" med skjermer. EDIT: Montering av TVen. Snekret en enkel "krakk" som den kunne stå på bak spillskjermene (satte på filtknotter for ikke å lage riper i bordet). Har brukt stålvaier i bakkant for sikring (øverkant, midten av bildet), og brukt bordskånere av kork for litt tilt forover på skjermen. Endret 3. desember 2022 av PaladinNO 4 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 12. desember 2023 Del Skrevet 12. desember 2023 (endret) Jeg har blitt samboer og flyttet fra egen enebolig på landet til en vertikaldelt tomannsbolig i byen. PC-en fikk plass, men det gjorde altså ikke skrivebordet... 200 cm bordplate er byttet ut med 140 cm som akkurat får plass mellom vegger og trappetrinn. 90 cm "lysåpning". Ny bordplate og kontorstol er begge fra IKEA. For å slå på maskinen må man strekke armen mellom trappetrinnene 3090, 7800X3D Endret 18. desember 2023 av BALT3 4 2 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 12. desember 2023 Del Skrevet 12. desember 2023 (endret) BALT3 skrev (8 minutter siden): Jeg har blitt samboer og flyttet fra egen enebolig på landet til en vertikaldelt tomannsbolig i byen. PC-en fikk plass, men det gjorde altså ikke skrivebordet... 200 cm bordplate er byttet ut med 140 cm som akkurat får plass mellom vegger og trappetrinn. 90 cm "lysåpning". Ny bordplate og kontorstol er begge fra IKEA. For å slå på maskinen må man strekke armen mellom trappetrinnene 3090, 5800X3D Nice. Ser skikkelig koselig ut. 😊 Er trappa bratt nok også slik at du ikke skaller hodet når du reiser deg opp? Endret 12. desember 2023 av Laserbeam 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 12. desember 2023 Del Skrevet 12. desember 2023 Laserbeam skrev (37 minutter siden): Nice. Ser skikkelig koselig ut. 😊 Er trappa bratt nok også slik at du ikke skaller hodet når du reiser deg opp? Det er ganske koselig, faktisk foretrekker jeg det over kontoret jeg hadde før. Og ja det er masse høyde under trappa Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. desember 2023 Del Skrevet 12. desember 2023 BALT3 skrev (2 timer siden): Jeg har blitt samboer og flyttet fra egen enebolig på landet til en vertikaldelt tomannsbolig i byen. PC-en fikk plass, men det gjorde altså ikke skrivebordet... 200 cm bordplate er byttet ut med 140 cm som akkurat får plass mellom vegger og trappetrinn. 90 cm "lysåpning". Ny bordplate og kontorstol er begge fra IKEA. For å slå på maskinen må man strekke armen mellom trappetrinnene 3090, 5800X3D Man bruker den plassen man har, koselig setup og gratulerer med ny bolig 1 Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Gjorde seg med litt akustiske plater på veggen, skikkelig gaming hjørne nå 😁 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå