Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare av sånn nysgjerrighet: hvorfor har du både Wii og Gamecube kobla til når du kan spille Gamecube spilla på Wii-en?

Fordi jeg kan :D

Samme kunne jeg jo ha gjort me PS2, som tar PS1 spill. Men PS1 maskina er jo episk fet i utseende. Legende maskin!

Må legge til at alle maskinene er koblet opp med kvalitets RGB-kabler og ikke noe slik kompositt dritt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

@Evil-Duck:  Stilig. Jeg ville muligens ha flyttet sofaen helt bak mot vinduet når du har såpass stor TV :p Men ser ut som en liten og grei leilighet der der ja :) god utsikt også

Takker, ikke mange dagene siden jeg fikk 82" så mulig det blir noe justering på sofaen etterhvert, men vil helst prøve å holde vinduet så åpent som mulig. Ellers er den 75 kvm store leilgheten mer en nok å holde ryddig for meg vertfall så langt :p

Helsike her har du satt deg godt i det! Detta var pent, og nydelig leilighet og beliggenhet! Akkurat passe stor TV også :p

Takk!

Veldig stilig, du kan jo fiske med stang ut vinduet  :D

Selv om det kanskje ikke er så "clean", så vil nok et godt teppe i stua gjøre underverker for lyden.

Takker for tips om teppe, kan se for meg det vil dempe en del ekko. Har et par kompiser som i full seriøsitet har foreslått å fiske fra balkongen, men har nok måtte avvise tilbudet hver gang :p

Ellers er det vel ved mørkets frembrudd på tide å gjekke opp harryfaktoren 10 hakk å ordne litt tokyo stemning i stuen :D

q8UFoCu.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Var absolutt inne på tanken om Laserprosjektor på benken før jeg omsider falt på 82" TVen. Skal en ha 4K HDR laserprosjektor blir det fort litt for kostbart for meg i denne omgang, samt jeg er litt bekymret for lysstyrke da de store vinduenne slipper inn ganske mye lys. Så TVen for holde noen år, skulle gjerne hengt den på veggen, men det er en brannvegg som jeg ikke er helt 100% sikker på hvordan er bygd opp da jeg ikke klarer å finne hvor stenderene ligger i veggen hverken med banking eller stender finner.

Lenke til kommentar

Var absolutt inne på tanken om Laserprosjektor på benken før jeg omsider falt på 82" TVen. Skal en ha 4K HDR laserprosjektor blir det fort litt for kostbart for meg i denne omgang, samt jeg er litt bekymret for lysstyrke da de store vinduenne slipper inn ganske mye lys. Så TVen for holde noen år, skulle gjerne hengt den på veggen, men det er en brannvegg som jeg ikke er helt 100% sikker på hvordan er bygd opp da jeg ikke klarer å finne hvor stenderene ligger i veggen hverken med banking eller stender finner.

Det finnes spesielle lerret for slikt. Short throw lerret vil ikke reflektere lys som kommer fra andre vinkler enn midt på nede. Alt annet lys blir ikke reflektert og uten bilde ser det ut som en mørkegrå vegg. Fresnel screen. Men herligheten koster flesk....

post-22149-0-35762700-1570957453_thumb.jpg

post-22149-0-27622000-1570957526_thumb.jpg

https://www.xyscreen.com/fresnel-projector-screen-for-ust-projector-inp-fne

Slike løsninger vil ofte fungere veldig bra i lyse omgivelser, og de har ikke glass på fronten slik en tv har. Men 4K HDR short throw prosjektør med god kvalitet er ikke akkurat billig som du er inne på.

Tøff leilighet. Herlig utsikt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...