Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan syns du det er å sitte i et hjørne? Har i hele mitt liv brukt skrivebord som har vært rektangulære, men jeg blir nok nødt til å ha et hjørnebord når jeg skal flytte til leiligheten.

Har enda ikke helt bestemt meg om jeg skal beholde skapene på soverommet også i tillegg til de som står i gangen, hadde vært utrolig deilig å dytta min 200x150cm seng helt inn til veggen på høyre siden i stedet og hatt et stort skrivebord.

Den korteste siden på soverommet er altså 200 cm (kanskje et par cm lengre). Begge innganger er skyvedører. Har mål at hvis senge står så nærme skapet som mulig (i den vinkelen den står på bildet) så er det ca. 170 cm fra den andre veggen og til senga, så ikke akkurat rare lengden på skrivebordet om det skal vært hjørne, da må jeg sitte i hjøernet i så fall :\

Her er et oversiktsbilde av leiligheten:

<fjernet>

Her er dagens nåværende "battlestation". Veldig fornøyd med min lille krok, og hadde vært herlig å fortsatt hatt plass til mine to 24" og muligens også høytalerne på siden slik jeg har det nå etter at jeg har flyttet ut, og heller brukt den andre lengden på hjørnebordet til laptop/lekser/ting. Husker ikke lenger om jeg har postet i denne tråden før menmen tongue.gif Dette skrivebordet er 160 cm.

Resten av rommet er litt rotete og random atm pga. jeg driver og pakker til flytting.

Endret av Occi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan syns du det er å sitte i et hjørne? Har i hele mitt liv brukt skrivebord som har vært rektangulære, men jeg blir nok nødt til å ha et hjørnebord når jeg skal flytte til leiligheten.

Jeg er veldig fornøyd med slik jeg har det nå i hjørnet.

Bruker også veggfeste til skjermene, slik at jeg har litt ekstra plass under skjermene om jeg måtte trenge det. Anbefales :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med slik jeg har det nå i hjørnet.

Bruker også veggfeste til skjermene, slik at jeg har litt ekstra plass under skjermene om jeg måtte trenge det. Anbefales :new_woot:

Blir nok hjørnebord på meg også etter mye om og men. Sikter på å skaffe meg samme hjørnebord som du har (i samme farge, veldig snasent). Siden det er kun 120cm på ene siden så har jeg tenkt å kanskje legge til en liten bit på den siden for å utnytte plassen bittelitt bedre. Litt usikker på forskjellen på denne og den her, men blir nok en av de. Evt. denne om jeg får plass. Fargen er forskjellig på bildet men de er altså samme farge på ekte etter slik jeg har forstått det.

Veggfeste høres også veldig interessant ut, er i så fall betongvegger så må planlegges nøye i så fall først (og bruke ordentlig plugger!)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg hadde kopiert litt galt med lenkene, det er fikset nå. De to jeg tenkte på som var veldig like var altså denne og denne, så nå at det var forskjell i størrelse på de. Og ja, jeg er enig i at det er penest når kun det ene hjørnet er avrundet, men den som var slik var jo altså 80cm så da tror jeg bordet blir for langt for den veggsiden, må sjekke litt nøyere (mtp. det er en inngang på den siden også..)

Edit:

Tror kanskje jeg har misforstått litt. Er vel heller meningen at hvis man vil ha en ekstra på enden av bordet på venstresiden til dette bordet, så tar man en slik, og hvis man vil ha en på høyre så tar man denne. Er litt smått forvirrende med dybder og lengden om hverandre overalt :)

Resultatet blir derfor bordet + en plate med avrunding på ene siden på venstreenden, så den blir ca. 160x160 som jeg i utgangspunktet ville ha... :p Huff, mye styr når man har litt trangt om plassen.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...