Flimzes Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 @Flimzes: Jeg likte den baren nederst på ubuntu skrivebordet ditt. Hvor får jeg tak i den? Den heter AWN. Ligger i pakkebrønnen. Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Skal vaske og rydde cribben ikveld, så skal jeg få uploada film av bula på youtube Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Overtar ny awesome leilighet om 14 dager! Det blir küng! 1 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Overtar ny awesome leilighet om 14 dager! Det blir küng! Egen leilighet? :!: Har nettopp funnet en syk jordingsfeil i huset her, i kontaktene hvor det er jording er det ingen strøm i ene fasen, mens jording og den andre fasen har 240 volt, moro! Feilen ser ikke ut til å ligge i huset her dog, heldigvis er det kun jorda stikk på badene, vaskerommet og kjøkkenet, pluss ett på kinorommet (som har svidd av prosjektoren). Har vært problem tidligere i år, og da har feilen før inntaket til huset, regner med at det er det samme nå. ~ Mortis Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Overtar ny awesome leilighet om 14 dager! Det blir küng! Egen leilighet? :!: Indeed! 110 kvadrat med Awesome på Løren! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skal du ha 110 kvadrat for deg selv? Høres rimelig deilig ut om det er tilfellet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Har nettopp funnet en syk jordingsfeil i huset her, i kontaktene hvor det er jording er det ingen strøm i ene fasen, mens jording og den andre fasen har 240 volt, moro! Feilen ser ikke ut til å ligge i huset her dog, heldigvis er det kun jorda stikk på badene, vaskerommet og kjøkkenet, pluss ett på kinorommet (som har svidd av prosjektoren). Har vært problem tidligere i år, og da har feilen før inntaket til huset, regner med at det er det samme nå. Det er jo helt normalt i et TN-nett, da har man 230V mellom fase og null, jording og null er samme leder (men splittet til to ledere i tavlen) og derfor vil du ikke måle noe spenning mellom jord og null. Altså, om du måler i en stikkontakt skal du ha 230V (+/- 4%) mellom fase og null (de to hullene i stikkontakten), det samme skal det være mellom det ene hullet og jordlederen, og mellom det andre hullet og jordlederen skal det være 0V. Dersom du har et IT-nett skulle du hatt 133V mellom hvilken som helst av fasene (IT har ikke nulleder) og jord, og 230V mellom fasene. PM meg hvis det er noe mer du lurer på EDIT: Jeg er en elektrikker, om det skulle være noen tvil. Endret 11. september 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Så det skal være 170 volt, 250 volt (jord) og 80 volt i hovedsikringene? (målt i hovedsikringene). Huset har el-anlegg fra 1980. ~ Mortis Endret 11. september 2010 av Mortis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Nei, da er det noe galt, men ut i fra den forklaringen du ga først virket det som et TN-anlegg. Hvis du slår av hovedsikringen(e), og måler på selve inntakskabelen, får du samme resultater da? Da har du hvertfall utelukket at feilen er hos deg, og bør ringe strømleverandøren din snarest og opplyse om feilen. Jordfeil er ikke kos, hverken mtp. brannfare og fare for støt Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Skal du ha 110 kvadrat for deg selv? Høres rimelig deilig ut om det er tilfellet. Så og si. Er tre store soverom der, så blir vel å gjøre plass til noen trengende Lenke til kommentar
Balli Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) siden jeg fortsatt bor hos mor og far så gidder jeg ikke ta bilde av annet en nerde delen av rommet: som dere ser så bruker jeg hovedskjermen til mer en kun pc(pc/tv på bildet) Endret 12. september 2010 av Balli Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Skal du ha 110 kvadrat for deg selv? Høres rimelig deilig ut om det er tilfellet. Så og si. Er tre store soverom der, så blir vel å gjøre plass til noen trengende Jeg er trengende! Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Får ta bilde av hulen min etterpå idag. 1 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 do that ! :3 skal ta bedre bilde selv etterpå Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 jeg å, skal ta senere i kveld Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Takk Eventuelt kan du bruke Cairo Dock. Den fungerer ganske ok den også. Den finnes også i openGL-versjon. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Cairo dock er lettere å starte med, men vanskeligere å få den like stilren som AWN syns jeg. Dessuten krangler den oftere om du ikke har en vindusbehandler den liker. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Cairo dock er lettere å starte med, men vanskeligere å få den like stilren som AWN syns jeg. Dessuten krangler den oftere om du ikke har en vindusbehandler den liker. Det er godt mulig. Jeg har kun prøvd Cairo-Dock, så jeg vet egentlig ikke så mye hva forskjellene mellom den og andre Dock-programmer er. Men nok off-topic fra min kant nå. Får prøve å få ryddet opp rommet mitt så jeg kan poste en oppdagert nerdebule. Ikke de største forskjellene fra tidligere. Men ting fornyer seg da litt. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Måtte gjøre om litt i tv-benken, det ble veldig varmt for dekoderen og mediesenteret i den minste hylla, så de har bytta plass med blu-ray spilleren. ~ Mortis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå