Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var det min tur å vise frem nerdebula.

ac62c4c5c41052811ebc97dcce4bc23a.JPG

6f4dc36acc079e07bc964bf6699ca347.JPG

a66f5b7741e82cce2e77c831152021bf.JPG

1244b9242ef67d5261f8548fa47d9819.JPG

7301a03992c5aec13a63961a7f7b0f62.JPG

Orker ikke å legge ut alle bildene, men har egen side som beskriver oppsettet(eller bula om du vil) på følgende link: Min hjemmekino!

Edit.

Glemte soverommet! :-)

post-65948-1264888364_thumb.jpg

post-65948-1264888370_thumb.jpg

Her har jeg da tatt min gamle HP pc skjerm, hengt den opp og koblet en Apple TV enhet via HDMI->DVI og analoge phono kabler.. funker fett. Har også "jailbraket" Apple Tven, slik jeg kan kjøre bla Boxee eller XBMC. :) .. Skjermen er forøvrig 22", og er nesten litt for stor.. :dontgetit:

Nice bule! Har sett på linken til resten av bula også ^^, Nice!

Lenke til kommentar

Bloodwake: Hehe, ser snill ut den? Fikk den av kjæresten for noen år siden :).. før noen kommenterer at jeg har bamser på rommet...

Ps.

Siste bilde er kanskje litt feil, mtp på iMacen.. den er nå solgt, til fordel for den nye 27" iMacen. Tenkte det var lurt å selge tidlig, slik at overgangen ikke ble så dyr. Men nå har jeg ventet siden oktober.. og dermed dratt frem den gamle Windows maskinen igjen. Er litt gøy å nørde i windows igjen - glemmer liksom det når man bruker OSX.

Lenke til kommentar

Wheelman: Den er tom. Gammelt G5 kabinett jeg hadde tenkt å bygge en såkalt Hacintosh i. Men de planene ble lagt på hylla relativt fort, av to grunner:

1. Vil ikke ødelegge OSX ved tilfelle det blir mye bugs etc..

2. Stress(og foråsvidt den tredje: økonomi).

Lenke til kommentar

Klipsch er kanadisk - og et søsterselskap av Klipsch, mener jeg. :)

Det er egentlig synd Energy ikke er større i Norge. I USA blir alltid Energy (da RC-50) nevnt som et av de beste alternativene i forhold til pris, da tenker jeg spesielt på Avsforum.com. Trøkker bra, og spiller reint når det trengs. :)

Edit.

Beklager OT.

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Klipsch er nok garantert et søsterfirma av Klipsch, ja ^^

Snakker om høyttalerne du postet, neppe OT :)

Broren min som har Dali 808 elns, ble imponert over mine CF-70. Synd jeg aldri har fått testet hva de virkelig klarer, da naboen klikker i vinkler om jeg har på noe som helst som minner om bass.

Lenke til kommentar
Wheelman: Den er tom. Gammelt G5 kabinett jeg hadde tenkt å bygge en såkalt Hacintosh i. Men de planene ble lagt på hylla relativt fort, av to grunner:

1. Vil ikke ødelegge OSX ved tilfelle det blir mye bugs etc..

2. Stress(og foråsvidt den tredje: økonomi).

Du vil ikke donere det til meg da? :wee:

Lenke til kommentar

Hehe! Klarer ikke å selge kabinettet, har på en eller annen måte knyttet et lite bånd med saken. Brukes som møbel i disse dager :-).

Tar nok ikke lang tid før jeg blir stemplet som tidenes fanboy, men den kommentaren tenker jeg. Men det er jeg altså ikke :-)

Lenke til kommentar

Nå som jeg har lite å gjøre, kan vi vel gå litt inn på dette.

Problemet med G5en er at den mangler formfaktor for "normal" hardware. Det er god plass i selve kabinettet, men da Apple skreddesyr hele maskinen blir det svært vanskelig å få plass til noe annet enn orginal hardware. I tillegg er "brettet" til tilkoblinger feil i forhold til diverse vanlige HK, noe som gjør kutting og sliping et must. Har forøvrig "løst" dette problemet med å "kjøpe" et Lian LI brett.. men så kommer problemet med støy, hvorav min hardware (Som for tiden står i et Antec kabinett, som er meget lydisolert) bråker og durer ekstremt. G5 kabinettet består jo bare av hull.. :thumbdown: Noe som er pent, men duger ikke om du har feil hardware. Har også en Zalman vifte liggende, men den syns jeg også bråker for mye. Så slik er den saken.. :)

Har forøvrig lyst å lage en server ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...