Mikkel™ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Kalles for Mikael og selges på Ikea for 500-600 spenn EDIT Endret 16. januar 2010 av Mikkel™ Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Kalles for Mikael og selges på Ikea for 500-600 spenn Riktig Når jeg kjøpte det kosta det 395 bare tror jeg ^^ Kommer sånn kabelsamler ting fra tvn og ned straks, har det liggende Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Skal kjøpe ett selv om ikke så alt for lenge. Digg å bo nærme Trondheim. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har nettop kjøpt denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445344 Så da legger jeg ut noen bilder Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Nytt projekt: Jeg har planer om å gjøre rommet mitt mer vennlig til lyd, tv og pc. "Utstyret" jeg har er: 21" og 15" flatskjermer - pc 15" laptop. 32" flatskjerm tv. 2 meters sofa. 5.1 høyttaler sett. Hva jeg prøver å få til er å kunne nye maksimalt av lyden mens jeg sitter på pcen, og mens jeg sitter i sofaen for å se film. Men hittil har jeg ikke funnet noen løsning på å bruke høyttalersettet "2 ganger". Jeg vil helst oppnå optimal lyd fra hver av posisjonene uten å møtte flytte noen av høyttalerne. Jeg er også litt begrenset ved å flytte tv mht. at hdmi kabelen min bare er 1m. Hva pult angår så har jeg planer om å skaffe en ny en som kan virke inn i settingen. Har lagt til noen bilder som illustrerer hvordan rommet ser ut. Tegningene er ikke i helt riktige mål, men har skrevet dem på. Edit: Hvor det står 2 meter, så inkluderer det også døren. Er takknemlig visst dere har noen innspill på hvordan jeg løse det. Endret 18. januar 2010 av Sneeky Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Uhorvelig dårlig rom du har Sneeky! Masse kriker og kroker, ligner på stua i leiligheten (bare litt mindre..) Du vil ikke (etter slik jeg ser det) få et oppsett hvor både film fra TV og spill fra PC vil kunne nytes likt. Problemet er at du vil sitte veldig forskjellige plasser når du blir underholdt. alternativ a) Sofaen står på veggen som er 207. Da vil det bli naturlig å ha TV på veggen i motsatt ende. For å kunne til en vis grad få god lyd da, må du sitte samme vei med PC'en, derfor kunne du hatt PC på samme vegg og hengt opp TV skjermen over PC'en. Det som er problemet her, er at TVen trolig vil henge litt høyt. Den blir kanskje litt liten på 3,5m avstand. Hvis du har en forsterker med auto kalibrering, ville jeg satt mikrofonen helt inntil veggen. Ved spilling på PC, ville jeg brukt vanlig 2.1 lyd og heller vinklet høyttalerne litt mer mot deg ved bruk. alternativ b) Sofaen står på veggen som er 210, her også med TV på motsatt side. PC kan evt stå under TV, men tror det blir trangt. Hvis du bare har satelitt høyttalere (små), så henger du disse i kanten mot taket. Nei, jeg tror at A er best.. Men skikkelig 5.1 lyd tviler jeg på at du får uansett da rommet og plasseringen ikke blir optimal (ovalt rom hvor du sitter i midten er alfa omega) Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvorfor så mange dører? Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det har vært en bod, som ble til kjellerleilighetkjøkken som ble til stue. Over tiden har rommet utviklet masse dører. Takk for noen nye løsninger Biskop, hadde faktisk ikke tenkt på det. Ved løsning A) så kommer problemet høyden på tv-festet og avstanden mellom tv og sofa. Tror faktisk løsningen jeg går med er sofaen på 207 veggen. Ny pult (den jeg har nå er svær, skrå og svært hull i til ctr) som puttes med langsiden på 210. Har et lite bord som tven står på nå som står imellom sofa og pult. Monterer bak høyttalerne i krokene på 207. Center og høyre venstre står på pulten, men flytter dem over til tv-bordet når jeg skal bytte omgivelser. Er utrolig plagsomt å ikke kunne bygge rommet selv, og ende opp med en slik struktur >_< Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Kan noen tipse meg om hva slike plakater /postere i slikt tynt tøy heter ? ikke wallscrolls men .... Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 posterflag muligens? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 ahh ja fant endel når jeg søkte på posterflags eller nylon posters . takker Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Veldig pent, Espen56! Misunner deg det rommet der. Lenke til kommentar
larseman Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Da var dualscreen på plass. Endte opp med to 24" Benq'er siden det var det eneste lommeboken tålte denne gang... Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det var prikken på i'en på rommet ditt! Må få ordnet meg dual/trioscreen selv snart Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det har vært en bod, som ble til kjellerleilighetkjøkken som ble til stue. Over tiden har rommet utviklet masse dører. Takk for noen nye løsninger Biskop, hadde faktisk ikke tenkt på det. Ved løsning A) så kommer problemet høyden på tv-festet og avstanden mellom tv og sofa. Tror faktisk løsningen jeg går med er sofaen på 207 veggen. Ny pult (den jeg har nå er svær, skrå og svært hull i til ctr) som puttes med langsiden på 210. Har et lite bord som tven står på nå som står imellom sofa og pult. Monterer bak høyttalerne i krokene på 207. Center og høyre venstre står på pulten, men flytter dem over til tv-bordet når jeg skal bytte omgivelser. Er utrolig plagsomt å ikke kunne bygge rommet selv, og ende opp med en slik struktur >_< Hadde det vært mulig å blende noen av dørene? Ikke ta dem bort, men låse dem og skru av håndtaket og sette noe foran? Blenda døra på 2 meter veggen hadde hjulpet mye! Lenke til kommentar
Balli Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 fikk ny skjerm i dag: er den nederste til høyre (dell 3008WFP ) Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Likte Syncmasteren bedre enn dell'en Lenke til kommentar
Balli Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 dellen ser bedre ut her en på bildet motsatt på t240'n (full av riper i lakken > Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Jeg har heller 3 pcer i bruk samtidig, enn 3 skjermer. Har aldri sett poenget. Endret 20. januar 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har du bruk for 3 skjermer, altså? Holder i massevis med to, for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå