kaffebryggare Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 @Wheelie: Jobbe hardt my ass. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Haha, elskverdig "stereo benk" mc! ;D Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Haha, elskverdig "stereo benk" mc! ;D Hehe Den er bare midlertidig da jeg ikke har noe bedre og plassere tv'n på siden den mangler "føtter" Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Kjøpt meg ett bonsai-tre idag! Så kommer bilde av nye 'serveren' min! ~ Mortis360 Endret 30. august 2009 av Mortis360 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Fin den der Støtte for 8 TB og gigabitt? Lager den mye støy? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvor mye den støtter vet jeg ikke, men den skal iallefall greie 4x1TB disker. Min kjører med 3x1TB som standard. Gigabitstøtte har den selvfølgelig, og den er ganske stillegående, selv om CPUen kan bli noe varm til tider. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Lekker den boksen. Angrer litt på at jeg ikke valgte en liknende løsning. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Bonsai-trær er fete. Og serveren så ikke så værst ut, selv om en selvbygd server er en smule mer sjarmerende. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Lekker den boksen. Angrer litt på at jeg ikke valgte en liknende løsning. Utrolig lekker sak ja, angrer ikke i det heletatt på kjøpet, den kosta 5500kr. Bonsai-trær er fete. Og serveren så ikke så værst ut, selv om en selvbygd server er en smule mer sjarmerende. Får ikke noe selvbygg som blir så smått. Er egentlig ferdig med selvbygg, alt kommer til å bli ferdig-kjøpt i fremtiden for min del. Denna måler 20(b)x22(h)x24(d)cm, med hotswap harddisk-kasetter. Bonsai-treet er pent ja, betalte hele 145kr for detta på Bauhaus! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Greit med garantien på ferdigbygde ting, men er kos å bygge også da. Men jeg skjønner deg, da det er greit å bare kunne sende inn PC-en om det blir noe tull, istedenfor å feilsøke og slikt i flere timer, også sende inn én del. Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 wheelman du har mye likt klesskap som jeg jo har en hylle full med vifter en med radiatorer 5-6 skuffer med kalber rot etc og en haug med esker liggende overalt btw er det urinvann på det glasset på pulten der eller? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Greit med garantien på ferdigbygde ting, men er kos å bygge også da. Men jeg skjønner deg, da det er greit å bare kunne sende inn PC-en om det blir noe tull, istedenfor å feilsøke og slikt i flere timer, også sende inn én del. Det hender man blir lei av slikt etterhvert, det viktigste for meg nå er at det fungerer og ser nogenlunde ut. Har også ett litt annet syn på slikt siden jeg også jobber med det. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 btw er det urinvann på det glasset på pulten der eller? Det er urge Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Mortis @ Hvordan får man tilgang til nettverksdisken? Kommer den opp som en egen harddisk i "min datamaskin" eller? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Dukker vel opp under nettverks-tab-en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Mortis @ Hvordan får man tilgang til nettverksdisken? Kommer den opp som en egen harddisk i "min datamaskin" eller? Regner med at det er mulig å gjøre det, hvis ikke mangler jo den NASen endel funksjonalitet. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Man installerer klient-softwaren som følger med, da kommer det en snarvei på skrivebordet som automatisk mapper opp serveren, ellers er det ikke værre enn å mappe den opp manuelt. Den kan også legges til som nettverks-disk i Min Datamaskin samt under nettverk. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Bra det kan gjøres manuelt, jeg simpelheten hater klient-software som er nødvendig for at noe skal fungere. Samme kommer til drivere, hater å få med ekstra programvare, aller helst vil jeg bare ha .inf fila. Dog, det finnes jo noen unntak. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Uten klient-softwaren må man bruke RDP for å forandre på instillinger, samt man mister muligheten til automatisk backup av systemet. Med klient-softwaren så får man tilgang til WHS Console samt at det blir tatt backup hvert døgn. DVS at du går glipp av en del funksjoner, det er ikke bare en NAS. ~ Mortis360 Endret 30. august 2009 av Mortis360 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Uten klient-softwaren må man bruke RDP for å forandre på instillinger, samt man mister muligheten til automatisk backup av systemet.Med klient-softwaren så får man tilgang til WHS Console samt at det blir tatt backup hvert døgn. ~ Mortis360 Burde jo være mulighet til å ta automatisk backup av systemet uten den programvaren, alt for dårlig av Microsoft. Det at en må bruke RDP for endringer er greit nok, er ikke så ofte en trenger å endre instillinger, men det kunne vært løst med et webinterface? For all del, boksen er nok super til hjemmebruk, men den har løsninger som er litt dårlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå