Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du finner plass på skrivebordet mitt.
Mitt også!! ;D
Merke? Modell?
Hehe, desverre er det bare en jeg låner - som forsikring for noe han låner av meg :p

 

Ser nice ut det der. Har du prøvd å kjøre med 20" wide istedet for den 20" du har der?

 

Ser ikke ut som du har plassproblemer til venstre for 30"`n?

Nei, men 20" jeg bruker nå passer akkurat i fysisk størrelse og antall piksler i høyden. Tenker jeg beholder den. I tilleg ga jeg 500kr for den, med S-IPS panel og greier :p

 

Der står vanligvis laptopen min.

Lenke til kommentar

Vakkert Mortis! Elsker virkelig bula di! Hvor kjøpte du kabelskinnene? Må ha noe lignende når nye huset er ferdig. :p Har planene for rommet mitt 99% klare. Kan nesten ikke vente til vi kan flytte inn, og jeg kan slenge ut bilder av rommet. :D

 

Btw, tenkte at skrivepulten skal bestå av disse delene, vad tycks?

Bordplata

Skap på ene siden

Beina

 

Prisen for skrivepulten blir da ca. 760,-, ikke dårlig for en 150cm*75cm storpult med skap å være det.

 

EDIT:

Lagde en kjapp 3D-modell av skrivepulten jeg.

 

skrivepult.png

 

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Og hvor ofte har du besøk under pulten?

Jeg har jobbet en del med sånne fancy kabelsamlere med og uten kabelspor, og det er mer bry enn nytte. Med sånne festebånd i metall så er det bare å trekke kabelen gjennom en halvsirkel (størrelse er det du som bestemmer) og voila.

 

Med sånne samlere i plast og lignende (noen kommer i alu) så er det ofte lokk på de, som løsner både før, under og etter samlingen av kabler.

Lenke til kommentar

Veldig fint Mortis360, neeesten så jeg gidder å gjøre noe med området jeg sitter på. Meeen, siden det er på loftet med en ødelagt trapp (ramla en gang og knakk den..) og ingen andre enn jeg er der, så tror jeg det skal være praktisk fremfor pent inntil videre :)

 

 

Men når jeg la strøm og nettkverks kabel opp til loftet, brukte jeg kabel skinner som jeg fant på clas ohlsen, kosta ikke stort mer enn 100-150,- for 2 meter tror jeg.

 

472460.jpeg

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ahh, cisco telefon.

 

Er de overhodet mulig å bruke uten callmanager programvaren,. eller har du en server for det kjørende?

Og det rack-slapet, hvor kjøpte du det?

Lenke til kommentar

Cisco kan fint kjøres over SIP, men du må kjøpe de med den rette lisensen(ikke SCCP, men SIP). Men akkurat den telefonen der er koblet opp mot CallManageren på jobb. Hjemmekontor :love:

 

Rack skapet byttet eg til meg fra en kamerat. Hadde mye utstyr i det før, men etter å ha kvittet meg med en del unødvendig utstyr(og flyttet bråkete servere på bakrommet) så har eg redusert støyen til et minimum:

- Vifteløst 24-porters D-Link 1U switch(eneste eg fikk tak i med så mange porter og vifteløs)

- 3U Alcatel patchepanel

- 1U Router

- 1U kabelorganiserer, strømskinne + hylle

- Gulvstående UPS

- Buffalo NAS + Buffalo USB backup disk

 

Så om noen vil bytte med et mindre ett så trenger eg bare i størrelsen 10-14U. Det som står her er 24U :)

Lenke til kommentar

Nei, ferskvann. Eg har dessverre et problem for tiden med vannet. Det blir "tåkete". Har byttet mye vann flere ganger, opp til 90%, uten at det hjelper. Prøver å la det være et par dager innimellom, men det kommer alltid tilbake. Tror eg må ta en skikkelig oppvask med å tømme det HELT og vaske plantene(tåken kommer fra plantene).

Lenke til kommentar

Etter en "dyr" Ikea-tur har rommet fått en real overhaling, og her er resultatet:

 

post-38416-1250876368_thumb.jpg

Skrivebord og "hifi". Forsterkeren vil bli byttet ut om en liten stund, til noe som ikke er så elendig. Håper også på å kunne slå til med en større skjerm mot vinteren, samt nye bukker til å ha under stålplata.

 

post-38416-1250876421_thumb.jpg

CD-hylla og bonzai-treet mitt^^ Meninga var å fylle opp hele hylla med hylleplater, men Ikea var utsolgt for de (som så mye annet..)

 

post-38416-1250876511_thumb.jpg

Nye fine komoder.

 

Clean og deilig, ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...