Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på: Hvorfor har så mange av dere kabinettet oppå skrivepulten? Det tar jo både unødvendig mye plass og gir unødvendig høyt støynivå. :dontgetit:

De er newbies. :p

 

Jeg bryr meg kun om støy, kjøling spiller filla for meg, bare det fungerer. ^^

Du er newbie! :tease:

 

Det finnest mange gode grunner til å ha pcen oppå bordet.

 

- Om man eventuelt vil "råne" med pcen

- Gulvet har støv og da blir pcen fortere støvete inni

- Hver gang man må koble i en ledning må man legge seg flat og slite og streve med å sette i en ledning og det ender også i at du selv blir støvete

- Generelt sett er alt enkelere å nå, slipper å flytte den om man skal bytte noe smått hardware

Lenke til kommentar
Det finnest mange gode grunner til å ha pcen oppå bordet.

 

- Om man eventuelt vil "råne" med pcen

Råne med pcen, æsj.

- Gulvet har støv og da blir pcen fortere støvete inni

 

Åpnet opp maskinen for å sjekke for støv nå, for første gang på mange måneder siden sist. Var et lite støvlag, men ikke så ille.

 

- Hver gang man må koble i en ledning må man legge seg flat og slite og streve med å sette i en ledning og det ender også i at du selv blir støvete

 

USB\lyd er det eneste jeg driver og plugger i, sånt har man foran på kabinettet. Støvsuger du ikke under bordet?

 

- Generelt sett er alt enkelere å nå, slipper å flytte den om man skal bytte noe smått hardware

 

Tsk, må jo plugge ut uansett, så kan man bare legge maskinen på gulvet når man skal sette i noe.

Lenke til kommentar
- Hver gang man må koble i en ledning må man legge seg flat og slite og streve med å sette i en ledning og det ender også i at du selv blir støvete

USB\lyd er det eneste jeg driver og plugger i, sånt har man foran på kabinettet. Støvsuger du ikke under bordet?

Evt. så har man en USB-hub oppå bordet for enkel tilgjengelighet. Hvis man ikke har skjerm med innebygget USB-hub slik jeg har. Utrolig kjekt! Jeg har også litt lyst på ekstern slimline DVD-brenner som kan henges bakpå skjermen.

 

Men alle de praktiske "fordelene" dere nevner med å ha PCen oppå skrivebordet: Det vil vel motvirkes av alle de praktiske ulempene ved å ha en diger kasse stående rett i fleisen og oppta plass fra andre ting dere ellers kunne hadd på skrivebordet. F.eks mobiltelefon, mp3-spiller, en bærbar PC, kalkulator, bøker, blader, tusjer, penner, postitlapper, minnekortleser, headset, høytalere, CD-stativ, digitalkamera etc.

 

Edit: Helt enig i det med å kjøle til ting er stabilt og ikke overdrive det ved å bruke flymotorer for å komme under f.eks 30'C på samtlige komponenter. Det er etter min mening meningsløs støyproduksjon.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det finnest mange gode grunner til å ha pcen oppå bordet.

 

- Om man eventuelt vil "råne" med pcen

Råne med pcen, æsj.

- Gulvet har støv og da blir pcen fortere støvete inni

 

Åpnet opp maskinen for å sjekke for støv nå, for første gang på mange måneder siden sist. Var et lite støvlag, men ikke så ille.

 

- Hver gang man må koble i en ledning må man legge seg flat og slite og streve med å sette i en ledning og det ender også i at du selv blir støvete

 

USB\lyd er det eneste jeg driver og plugger i, sånt har man foran på kabinettet. Støvsuger du ikke under bordet?

 

- Generelt sett er alt enkelere å nå, slipper å flytte den om man skal bytte noe smått hardware

 

Tsk, må jo plugge ut uansett, så kan man bare legge maskinen på gulvet når man skal sette i noe.

Hehe, ja det har vel egentlig mes å gjøre med smak, behag og hvilke behov du har :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...