Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Appelsinmakt sin nerdebule

IMAG0243.jpg

IMAG0241.jpg

IMAG0245.jpg

IMAG0242.jpg

Server: Under sengen ligger det en server som kjører Ubuntu 32-bit, den er koblet opp mot skjermen som henger på veggen. Serveren brukes som Tv, mediasenter, spill og nedlasting fra NorBits.

Laptop: På skrivebordet står det en Compal IFL90+ med de beste spesifikasjonene, den er igjen koblet opp mot CRT skjermen som står til høyre.

Skrivebordet: Har en skuff som alltid stikker ut, her ligger tastaturet og musen til serveren under sengen. I den skuffen er det også to eksterne harddisker koblet til server, men plassert i skuffen for lett tilgjengelighet.

Jeg har også fått høre at Logitech settet er dårlig plassert, det er jeg fullt klar over :)

Det dekker iallefall min nerdebule :cool:

Endret av Appelsinmakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prioriterer bilde framfor lyd, eh?

Hvem gjør ikke det? Kjedelig å se film med bra lyd og dårlig bilde? Jeg vil hvertfall ha bedre bilde enn lyd enn omvendt hvis jeg skulle velge. Dessuten var det det beste "anlegget" jeg klarte å finne for tusenlappen. Stue/sofakroken er også litt sånn ekkelt plassert slik at det blir vanskelig å plassere bakhøytalere evt. og sidehøytalere. Og med nyinnkjøp av bil så strekker ikke alltid pengene til :thumbdown:

Men det er en "midlertidlig" løsning til jeg får spart opp til forsterker og høytalere, tar vel et par år tenker jeg,hehe.

Lenke til kommentar

Må delta tenke eg :D

post-101671-1238292331_thumb.jpg

va synd det digitale kameraet mitt tar bilde på 2,1MB so eg akkurat ikkje får poste dei direkte. Men paint gjorde jobben.

Alt av lyd skal bytast ut so snart eg finne ut kva anlegg eg ska kjøpe. Har ein tråd laga for det.

Endret av knegg
Lenke til kommentar
Dessuten var det det beste "anlegget" jeg klarte å finne for tusenlappen.

det var da meget rart. i priguden ligger det en høytalerkabel i rent sølv. den koster 90.000 for tre meter :whistle:

knegg @ den likte jeg :thumbup:

plenty med bordplass og en "arbeidsbenk" i tilleg ;)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
372811.jpeg

372812.jpeg

372813.jpeg

De sorte strekene skal være en litt grov kjetting.

Platene skal være disse i steinmønstret sort.

Målene er; Bredde = 95,9 cm

Dybde = 62,0 cm

Høyde = 83,5

Er ikke det der en ganske svak konstruksjon? Jeg mener det kan bli veldig vinglette hvis du bygger det på den måten, jeg ville ha hatt en støtteplanke som var festet på begge føttene. Håper du skjønner hva jeg mener, og beklager hvis jeg tar feil :p

Lenke til kommentar
372811.jpeg

372812.jpeg

372813.jpeg

De sorte strekene skal være en litt grov kjetting.

Platene skal være disse i steinmønstret sort.

Målene er; Bredde = 95,9 cm

Dybde = 62,0 cm

Høyde = 83,5

Er ikke det der en ganske svak konstruksjon? Jeg mener det kan bli veldig vinglette hvis du bygger det på den måten, jeg ville ha hatt en støtteplanke som var festet på begge føttene. Håper du skjønner hva jeg mener, og beklager hvis jeg tar feil :p

Jeg skal ha ikea kryss for å avstive, hadde glemt å tegne på det på den versjonen.

Lenke til kommentar
Må delta tenke eg :D

post-101671-1238292331_thumb.jpg

va synd det digitale kameraet mitt tar bilde på 2,1MB so eg akkurat ikkje får poste dei direkte. Men paint gjorde jobben.

Alt av lyd skal bytast ut so snart eg finne ut kva anlegg eg ska kjøpe. Har ein tråd laga for det.

Må si jeg likte den plakaten din der. :D

Skulle gjerne sittet mitt inne i den flokken under fotograferingen. Hadde samtidig fått det dokumentert. :!:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått forsterkeren min i hus, har også flyttet ned i hageleiligheten så hvis noen ønsker bilder så gi en lyd!

Har egentlig ikke tid, norskprøve i morgen + at jeg må pakke til ferien. Men hva gjør man ikke for forumet :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...