Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Dali Concept serien er for meg ett fint sted å starte, men ikke stort mer enn det.

Var på demo av Monitor Audio RS6, Monitor Audio RSLCR og Monitor Audio RS1 på lørdag, jeg ble skremt av hvor godt de spiller!

Veldig fin og presis lyd, men samtidig masse av 'punch' og 'dynamikk'.

Har bestilt dette, venter bare på at det skal komme på lager nå!

~ Mortis360

Hvordan var de ellers da Morten? Har fått litt inntrykk av at de er litt bassfattige. Dette kan man jo eventuellt erstatte med en subwoofer.

Ellers høres de jo gode ut. Skikkelig driv i mellomtonene visstnok. :)

Fikk du høre RS8 også? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan var de ellers da Morten? Har fått litt inntrykk av at de er litt bassfattige. Dette kan man jo eventuellt erstatte med en subwoofer.

Ellers høres de jo gode ut. Skikkelig driv i mellomtonene visstnok. :)

Fikk du høre RS8 også? :)

Har fått ett veldig godt inntrykk av de, bass har de også plenty av. Har desverre ikke fått høre RS8.

Sitter å vurderer behovet for surround nå, og heller kjøpe RS8 pluss en god stereoforsterker/reciver. :hmm:

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Må si at jeg liker romme ditt Scotty! Pen stil, avslappende atmosfære.

Såg til og med en plante, ikke mange som har det her inne. :p

Men jeg lurer på en ting, jeg la merke til "plakaten?" du har. Hvor har du fått tak i den?

Tenker ikke på us army plakaten, men det by bildet med lys. :)DSCN0757.jpg

Har ikke kamera, utenom på mobilen. Det er så dårlig at jeg gidder ikke å prøve å ta bilde av stuen for øyeblikket. Kanskje en annen gang.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Her er en liten smakebit på hva dere kan vente dere fra meg når hjemmekinoen er helt ferdig! Skal gå til innkjøp av nye surroundhøyttalere (Omni/Nanosat? Forslag?) og få TV'n på plass igjen.

Ser bra ut det der Starfanet. :)

Hvordan fungerte akustikkplatene? Ble det noen merkbar forbedring? :)

Lenke til kommentar
Her er en liten smakebit på hva dere kan vente dere fra meg når hjemmekinoen er helt ferdig! Skal gå til innkjøp av nye surroundhøyttalere (Omni/Nanosat? Forslag?) og få TV'n på plass igjen.

Ser bra ut det der Starfanet. :)

Hvordan fungerte akustikkplatene? Ble det noen merkbar forbedring? :)

Takk!

Nå som jeg har fått opp ytterligere fire plater i taket ble det merkbar forbedring, både lysmessig og visuelt. Det er et roligere lydbilde nå hvor musikken kommer mer direkte og uforstyrret frem.

Lenke til kommentar

Fikk mine Klipsch i dag. Så langt virker det som min NAD forsterker matcher Klipsch bedre enn Dali.

Langt i fra den skrikinga i diskanten som jeg har med Dali'ene. Lydbildet virker mye mer "riktig" i mine ører!

Bassen i Klipschene er litt tam, men der hjelper 8" XTZ'n til.

Bare 3 kjappe bilder (klikk på bildet for større versjon):

369506.jpeg

369507.jpeg

369509.jpeg

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg postet litt om hva jeg hadde, men nå har jeg fått tatt noen bilder av "nerdebula" mi :p

Desverre har jeg kun mobilen som kamera så det er ekstremt dårlig kvalitet på bildene, men dere ser da hvert fall ca hvordan det ser ut da :)

1z1xr7r.jpg

Fra "inngangen" til stua.

9ub691.jpg

Oversiktsbilde av de fleste godsakene :)

2dhilva.jpg

Det hele drives av en Denon AVR 1909 surround receiver, og en PS3.

28jjlz5.jpg

Som sender krystallklare bilder til en 42" Sharp Full HD LCD TV på veggen.

1z5t3jt.jpg

Og krystallklar lyd til Dynavoice M-65 og en XTZ 99 W12 som står for trøkket!

2rqcz1l.jpg

Glad i subwooferen min :love:

35bbm3c.jpg

Det hele nytes i sofaen eller godstolen(sry for rot :p).

34e72o9.jpg

Musikk og diverse filmer jeg har på pc'n spilles av fra pc'n ;)

2j67oew.jpg

Pc'n min :)

2a6q9nq.jpg

Det som ellers er på tv-bordet.

Som sagt, sry for dårlig bildekvalitet.. Og for at det er så rotete der.. Ooog at det er mange stygge kabler :p Men sånn blir det når to ungdommer/studenter bor sammen alene :p

EDIT: Fikset større bilder ;)

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Utrolig peent oppsett du har der :D

Men henger ikke tv'en veldig høyt? :hmm:

Takk for det ;) Veldig fornøyd med det selv :)

Hehe, jo tv'n henger litt høyt, men før vi fikk det tv-bordet der så hadde vi en slags kommode der, og da var det ikke for høyt;) Også har vi ikke giddi å flytta den ned, da det heller ikke er noen plage :p

Da så det slik ut:

211wf2a.jpg

Det var da vi også hadde den gamle Harmon Kardon AVR 80, og ingen PS3 ;)

Hvordan er det egentlig å ha center høytaleren over TV'en? Har ikke plass til den under, så jeg vurderer og bygge noe stativ som jeg kan henge den over TV'en :p

Jeg synes det funker ypperlig å ha center høyttaleren over tv'n jeg :) Jeg har faktisk ikke noe stativ eller noe heller.. Har bare lagt den oppå der :p Men jo, funker som sagt bra det :)

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Hehe, ja, det var veldig rotete nå, med rot, og masse kabler ;) På en måte så likte jeg det bedre før jeg også, men det var ikke plass til så mye tv-ting der, og forsterkeren henger jo langt utenfor også :p

Men får prøve å lånt et kamera eller noe og ta bilder en gang det er litt mer ryddig :)

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Olavgulb, fint anlegg og bule, men du kan nok med fordel droppe alt dilldallet på stereobenken og høyttaleren, samt rydde litt kabler. Blir veldig "sammentrykt". Virker som om du har prøvd å få inn mest mulig på en forholdsvis liten stereobenk. Men allikevel, fint anlegg som du nok har det mye moro med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...