Andrull Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Ved vanlig romtemp (20-23) så virker det som den holder en rundt 5 grader (+/-) ville jeg tro. Det blir som et vanlig kjøleskap rent temperaturmessig. Sett bort fra det faktum at mye av kulden går bort om man åpner døra ettersom arealet ikke er det meste. Støyen er nok derimot litt mer plagsom, og sammenlignet med den høyst stillegående PCen så blir det kjøleskapet som bråker mest. Vi snakker ikke om noen voldsomt bråk, men nok til å kunne irritere seg litt over det. For å si det sånn: Jeg har nok hørt en del skjermkort som støyer mer. Ikke at det nødvendigvis er noe veldig positivt. Uten at jeg tør helt å svare på hvor lang tid den bruker på å kjøle seg ned, så tipper jeg den bruker en 30 minutter på å gå fra romtemp til ca 5 grader. Kommer litt ann på hvor mye du har inni osv.. Er den kjølt ned fra før av, så går det bare litt saktere å kjøle ned ølen/brusen enn et vanlig kjøleskap. Noe som er riemlig greit. Personlig så bruker jeg skapet mest til LAN, eller når jeg har besøk. Da har ikke støynivå noe å si, samt at det veldig ofte er greit med noe kald drikke. Dog er det jo ganske greit i disse tider med varmefunksjonen som kan holde gløggen på en perfekt temperatur. Edit: Blir det dannet seg litt støv, eller man plasserer det med dårligere sirkulasjon, så blir det nok sikkert litt mer støy ja. Endret 1. desember 2008 av Andrull Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hva synes du om Receiveren din Andrull? Har ikke du RX-V863? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg driver og lurer på om jeg skal lage en liten arbeidslogg for det nye TV-bordet jeg skal bygge. Hva tror dere? Det vil bli et med to nivåer, det nederste med to avlukk, til HTPC og receiver, og ett i det øverste hvor center-høyttaleren skal være. Bak center skal det være en bakplate hvor en ti-kontakters strømpad er festet, og det skal ligge kabelgater og gjennomganger i hele TV-bordet til alle enheter. På denne måten unngår jeg å se ledninger Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Klart du må gjøre det! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Klart du må gjøre det! Word! Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 mange nice buler her : D Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hva synes du om Receiveren din Andrull? Har ikke du RX-V863? Veldig fornøyd med den. Så absolutt. Hadde i starten litt problemer med at jeg ikke fikk surround fra PC'en (via Coaxsial kabel). Ble enten 5.0, eller 2.1. Men fikset det etterhvert, og da er alt bare fryd og gammen. Absolutt vært pengene. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg skal få lastet opp noen bilder når rommet er ferdig oppusset. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Har flytta pc'n under bordet, men her er noen bilder fra åssen det så ut før det Bildet er tatt sidelengs, jeg heller altså ikke cola ned i pc'n Endret 2. desember 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Mange tusen har du brukt på det da, Andrull? Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 fin bule HLSolbjorg, men hvordan orker du den grans cola`n? Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Den er faktisk god ;O Litt iallefall ;D Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Steelsound 5H Skrap og ekkel lyd uten bassgjengivelse, nei takk! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Blitt en tid siden sist jeg har lagt ut bilder av bula mi, og har flyttet et par ganger siden det, saa er vel kanskje paa tide aa legge inn noen nye [ Infected ] Imponerende utstyrspark! Så litt stusslig ut den d-linken oppå fireboxen der Stakkars lille DLink'en, moden for utskiftning snart den. Klarer bare aa haandtere noen hundre aktive sessions av gangen, og det er jo ikke stort , Juniper'en klarer 64.000, saa DLink'en er absolutt en liten flaskehals. Skal investere i to nye brannvegger, Cisco ASA/PIX og en annen etter jul ogsaa MvH [ Infected ] Ha! hvert borti den før ja.. Dessuten er strømforsyningene i de helt ræva, dør jo etter kort tid. Hadde en DIR-630 selv, helt elendig når det gjelder routing og antall pakker. Investerte nettop i nytt modem/router/wlan da gitt.. Draytek Vigor 2820. Temmelig digg boks med knall ytelse Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Mange tusen har du brukt på det da, Andrull? Dette blir naturligvis ikek et helt korrekt beløp, men jeg skal forsøke: Hjemmekino: Prosjektor - 14 000kr Lerret - 2500kr ( 1500kr @ 40 % avslag) Høyttalere - 12 000kr (fikk de for 8500kr @30 % avslag) Romperister - 1500kr Subwoofer - 5500kr Forsterker/reciever - 8000kr (fikk den for 5200kr @ 35 % avslag) Forsterker til romperister (opprinnelig hovedreciever) - 3800kr Blu-Ray spiller - 2500kr Kabler - 3-4000kr Totalt for kino = 53 300kr (jeg betalte ca: 46 000kr) PC: Dette blir et veldig rundt tall, da det kommer veldig ann på hvilke deler jeg bruker (har veldig mange). Men i skrivende stund så ligger vel prisen på en ivhertfall 20 000kr. I tillegg så blir det jo en del gratis osv.. pga at jeg er maskinvaretester. Men personlig så har jeg nok brukt godt og vell 15 000kr på den maskinen. Totalt: Prisen på alt sammen blir vel noe rundt 70 000kr. Tar jeg med eventuelle eldre laptopper, prosjektorer osv.. så blir nok beløpet raskt over 100 000. XD Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Mange tusen har du brukt på det da, Andrull? Dette blir naturligvis ikke et helt korrekt beløp, men jeg skal forsøke: Hjemmekino: Prosjektor - 14 000kr Lerret - 2500kr ( 1500kr @ 40 % avslag) Høyttalere - 12 000kr (fikk de for 8500kr @30 % avslag) Romperister - 1500kr Subwoofer - 5500kr Forsterker/reciever - 8000kr (fikk den for 5200kr @ 35 % avslag) Forsterker til romperister (opprinnelig min hovedreciever) - 3800kr Blu-Ray spiller - 2500kr Kabler - 3-4000kr Totalt for kino = 53 300kr (jeg betalte ca: 46 000kr) * Avslagene kommer av forskjellige ting som: (messepris/bekjente/jobb/grupperabatt) PC: Dette blir et veldig rundt tall, da det kommer veldig ann på hvilke deler jeg bruker (har veldig mange). Men i skrivende stund så ligger vel prisen på en ivhertfall 20 000kr. I tillegg så blir det jo en del gratis osv.. pga at jeg er maskinvaretester. Men personlig så har jeg nok brukt godt og vell 15 000kr på den maskinen. Totalt: Prisen på alt sammen blir vel noe rundt 70 000kr. Tar jeg med eventuelle eldre laptopper, prosjektorer osv.. så blir nok beløpet raskt over 100 000. XD Endret 2. desember 2008 av Andrull Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Begynner å bli en del ja XD Men hvor fant du den romperisteren så billig? Hvordan fungerer den egentlig? Og hvordan kobler man disse til forsterkeren/receiveren egentlig, og "spiller" den sub sporet? Jonas Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Den fungerer som et svært magnetisk element som er konstruert kun for gi et slag fremfor å lage lyd. Du skrur den enten fast i rammen til stolen/sofaen, eller i gulvet, og når det er bass så vil den riste. Det rister som om du hadde en kjempemessig subwoofer, og gjør at man får en mer kinofølelse. Den er koblet til som en vanlig høyttaler, og jeg har koblet den til en av frontutgangene på den ene forsterker/recieveren. Denne forsterkeren er koblet til Yamaha hjemmekinorecieveren via en phonokabel som går fra SUB-utgangen til yamahaen til den frontinngangen som er tatt i bruk. Med andre ord vil romperister-forsterkeren kun mota sub-sporet, og romperisteren vil da også bare spille de dype lydene, noe den bare er laget for. (subwooferen min er jo naturligvis koblet til den andre subwooferinngangen til yamaha hjemmekinoreciveren) Jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpte den faktisk, men tror da det var komplett. Endret 3. desember 2008 av Andrull Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Fant en slags skjermkabel fra 1990 i boden.. funka gitt ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå