Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som om jeg ikke har bomma helt på møbler/stil, og det er bra.

Så du syns det er digg å sitte på en sånn ball? Blir du ikke sliten av å sitte sånn etter en stund?

Både ja og nei; det er digg, for man kan variere stillingen litt, og hoppe litt opp og ned og sånt :) På en annen side savner jeg å kunne lene meg bakover i en stol med skikkelig nakkestøtte, og slappe helt av. Men igjen, jeg ser jo ikke film på mac'en, så jeg har ikke dette behovet. Sofaen eller sakkosekk er tingen når jeg skal nyte en film.

...og som Henrik C sier; blir du sliten, er det bare et tegn på at du må trene ryggen mer :)

Hvor kan man skaffe seg en sånn ball? :p

Du får de på mange sportsbutikker regner jeg med, og sånne typiske altmulig-butikker (europris, etc).

Fy! Det var et kult rom Jocke, ser ut som du har brukt en del kr :D

Rommet i seg selv har jeg ikke brukt ei krone på, sofaen fikk jeg i gave, pulten & senga hadde jeg fra forrige rom.

Dog, tv/hifi, samt tv-benk og HTPC er det gått en hel del kroner i ja. Jeg sprakk et par-tre budsjetter for å si det sånn.

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Jocke har et fint rom ja, men jeg vil ikke påstå at det skal så mye til for å få et fint rom.

Bare å bruke hodet litt så får man det fint, hvor mye penger man har er egentlig ikke så vesentlig.

Man kan få et konge rom til 10 000,- eller 50 000,-. Men man kan også få til et høl til 50 000,- eller 10 000,-

Det med stilrent rom eller bomba rom sier mer om personen enn hvor mye penger man har som oftest. Men er jo mange andre faktorer man kan trekke inn og, gidder ikke gå inn på det da man kan skrive så uendelig mye om det.

:)

Lenke til kommentar
Stemmer bra det, aGal; ser man bort i fra høyttalerne, forsterkern og TV'en, er det ikke snakk om mange hundrelappene jeg har brukt på rommet.

Jepp, blir som regel forbrukerelektronikk som koster.

EDIT:

Her er Sketchup skisser av korleis Heimekino-rommet mitt skal sjå ut ;) Sikkert veldig dårleg laga. Er nybegynnar i det feltet.

Ser fint ut det :)

Du har ikke vurdert å droppe senga å heller gå for en sovesofa så man får litt ekstra plass på rommet ?

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Ser fint ut det :)

Du har ikke vurdert å droppe senga å heller gå for en sovesofa så man får litt ekstra plass på rommet ?

Den var ikkje dum :hmm:

Men det er større plass i rommet enn eg fekk fram på bileteta. Senga vil ikkje ta så stor plass heller, trur eg.

Edit: Den firkanten som skal likne eit lerret kan sjå ut som ein gigant-TV, men eg skal altså ha prosjektor :p

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Hvorfor har du sengen rett foran to dører?

Virker veldig upraktisk.

Det skal gå fint, men bra at du sa ifrå, for trur det vil bli mykje betre å skifte om skrivebord og senga. Visst du tenkte på at det var upraktisk for folk kom til å gå igjennom, så kjem ikkje det til å skje så ofte. Det er eit vanleg soverom med utgang til ein veranda i første etasje i huset.

Lenke til kommentar

Hvis du gidder, legg opp et bilde av rommet (med møbler etc du skal ha), tatt rett ovenfra, så kan vi andre her komme med forslag til hvordan du skal ha det.

Da kan vi nemlig åpne i Photoshop, klippe og lime og så kan du få en god del inspirasjon fra oss.

Selvfølgelig, du trenger ikke, men det hadde vært gøy å pusle med noe slikt nå mot kvelden.

Lenke til kommentar
Hvis du gidder, legg opp et bilde av rommet (med møbler etc du skal ha), tatt rett ovenfra, så kan vi andre her komme med forslag til hvordan du skal ha det.

Da kan vi nemlig åpne i Photoshop, klippe og lime og så kan du få en god del inspirasjon fra oss.

Selvfølgelig, du trenger ikke, men det hadde vært gøy å pusle med noe slikt nå mot kvelden.

Det kunne eg ha gjort, men eg veit ikkje korleis eg setter inn 3d objekt. Det som er i bileta ovanfor er funne i sjølve sketchup programmet. Så ei lita forklaring på korleis eg får det til, så kan eg godt gjere det ;)

Lenke til kommentar

Jeg lovte for en stund siden å vise "worklog" på det nye rommet mitt, så her er et par Sketchup-bilder av rommet. Jeg glemte den ene døra på de 4 første bildene, så det er det siste bildet som er helt korrekt. Jeg tar gjerne imot forslag til forbedringer:)

NB: fargen på veggen er allerede bestemt, alt annet er variabelt. Jeg har TV, stol og seng, men skal male lister, kjøpe bord og legge gulv. Fargen har faren min bestemt at jeg ha, så det blir beige vegger(panel). Farge på gulv, lister, sengetøy etc er uvisst enda, men jeg tenker at en mørk trefarge er det som blir mest levelig mtp de beige veggene. Som nevnt tar jeg gladlig imot råd:)

post-108681-1213528804_thumb.jpg

post-108681-1213528808_thumb.jpg

post-108681-1213528813_thumb.jpg

post-108681-1213528929_thumb.jpg

post-108681-1213528934_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Første jeg tenkte var «For en u-digg plassering av sengen.»

Hadde jeg vært deg ville jeg byttet plass på sengen og skrivebordet. Da kan du gå ordentlig inn og ut av sengen, og skrivebordet kan du sette slik at platen er mot sofaen. Da får du fortsatt litt av skrivebordet inntil veggen, men du har mulighet til å se over dataskjermen og følge med på TV-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...