Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

UPDATE
  • Kobla til 4 høytalere til
  • Har lagdt opp telefon på siden av pcen (utrolig irriterende og springe til telefonen ved senga)
  • Har satt opp laptopen min (serveren) for sist jeg tok bilde hadde jeg den på ein revy
  • Har kjøpt ny musematte (Steelpad 4D)
  • Har satt klokkeradio oppå sub'n (kansje den ikke syns :cry: )
  • Har satt switchen oppå CRT skjermen for å få bedre tilgang og overvåkning
  • Noe mer?

fint :yes: har akkurat lik switch tror jeg.. men den ligger i en skuff og venter på at noen skal ta den fram til lan osv... hehe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel det lydanlegget han har der er som tidligere nevnt z-5500 fra logitech. det har en 10" aktiv sub og total effekt på over 700watt. så det er et av de beste anleggene til pc. og det overgår nok en hel del stue anlegg også, spesilet med tanke på at det koster godt under 3k.

jeg har foresten en kompis som har den gamle utgaven av z-5500 med "bare" 8" sub og litt mindre total effekt, og jeg kan skrive under på at det spiller veldig bra. og tester viser at det nye er en god del bedre.

Lenke til kommentar
vel det lydanlegget han har der er som tidligere nevnt z-5500 fra logitech. det har en 10" aktiv sub og total effekt på over 700watt. så det er et av de beste anleggene til pc. og det overgår nok en hel del stue anlegg også, spesilet med tanke på at det koster godt under 3k.

jeg har foresten en kompis som har den gamle utgaven av z-5500 med "bare" 8" sub og litt mindre total effekt, og jeg kan skrive under på at det spiller veldig bra. og tester viser at det nye er en god del bedre.

Vel...det er jo ikke snakk om RMS watt. Vanlige pc subber yter mellom 20-40 RMS watt, men ofte opp mot flere hundre "andre watt".

Lenke til kommentar

Logitech Z-5500

Effekt:

Nominell utgangsstrøm (totalt): 505 Watt

Maks (RMS) utgangseffekt (total): 1010 Watt

Høyttalere:

4 x satellitthøyttaler - 62 Watt (3")

1 x senterkanalhøyttaler - 69 Watt (3")

1 x basshøyttaler - 188 Watt (10")

Frekvensgang: 33 Hz - 20 kHz

Signal til lyd-forhold: 93,5 dB

Magnetisk skjermet: Ja

Fjernkontroll: Infrarød

Innganger:

Digital Coax

Digital optisk

1 x 5,1-kanals lydinngang (stereo minijack 3,5 mm x 3)

Stereo minijack

Innebygde dekodere: DTS 96/24, Dolby Digital, DTS-dekoder

THX-spesifisert: Ja

såvidt jeg ser så står der RMS på total effekten der. og som jeg sa i stad, du vil slite hard med å finne et bedre anlegg til samme pris, selv om du går å leiter blandt vanlige stueanlegg også

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Tviler fortsatt:

NAD c272 Effektblokk :

2 x 150 watt i 4/8 ohm

(kont. effekt, begge kanaler, 20-20.000Hz, forvrengning < 0,08%)

2 x 220 watt dynamisk effekt i 8 ohm

2 x 340 watt dynamisk effekt i 4 ohm

2 x 460 watt dynamisk effekt i 2 ohm (!)

4 998,-

____ ____ ____ ____ ____ ____

Uansett så går det ikke an å si at en høyttaler har 62 watt. Det på høytalerne er anbefalt styrke. På mine ligger denne på 15-250w. En forsterker har derimot watt.

I den prisklassen spiller det bra ja, men det kan ikke sammenlignes med et stueanlegg siden de ofte har CD-spiller, Kasett, radio, MD osv. det koster jo også litt å lage.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
I den prisklassen spiller det bra ja, men det kan ikke sammenlignes med et stueanlegg siden de ofte har CD-spiller, Kasett, radio, MD osv. det koster jo også litt å lage.

I den prisklassen er det utrolig bra, det har du rett i. Men jeg mener også at det faktisk kan måle seg med andre stue-anlegg. Nå vet ikke jeg hvor vidt du har hørt Z5500 spille, men har en kammerat som har dette anlegget. Og jeg kan skrive under på at det gir god lyd. Du sier at det ikke har cd-spiller og radio, men dette finnes jo på pc'n, så jeg ser ingen grunn til at det skal være dårligere enn et stueanlegg av den grunn. Uansett, skal du ha ett skikkelig stueanlegg som spiller minst like bra som Z5500, må du gjerne opp i 6-7k. Har en annen kammerat ( :p ) som har et såkalt stueanlegg. Dette har han brukt 7000 kr på, og det uten sub. Etter min mening spiller Z5500 mye bedre enn dette, og koster 1/3 av prisen, uten sub!

Logitech Z5500 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...