Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, takk. Utrolig så mye det hjalp å få sengen over bakken!

Projektoren er ganske gammel, og fikk den billig! Men passer akkurat til mitt lille bruk. Den kostet 5500 for tre år siden. Lerretet kostet vel 1500 tror jeg, 2x2 meter. :)

Hehe! Projektoren står ikke så langt unna, så bildet er ikke så veldig stort. Høyttalerene er akkurat ikke i veien for bildet! :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Litt off topic, hva er det minste lerret man kan få??? som kan rulles opp!! Har så mye på rommet her nå at jeg ikke har plass til mer:p

En liten rullegardin fra Ikea vil nok fungere, brukte selv Tupplur en liten stund. :p

Men et rammelerret er bare så mye bedre. Når du har en ramme rundt ser det ut som en stor skjerm. :love:

Lenke til kommentar
Litt off topic, hva er det minste lerret man kan få??? som kan rulles opp!! Har så mye på rommet her nå at jeg ikke har plass til mer:p

En liten rullegardin fra Ikea vil nok fungere, brukte selv Tupplur en liten stund. :p

Men et rammelerret er bare så mye bedre. Når du har en ramme rundt ser det ut som en stor skjerm. :love:

Når jeg først kjøper noe så kjøper jeg skikkelig! Ikke noe dritt inn her ihvertfall! Men ingen som vet hva det minste lerretet er? Finner ikke noe :ermm:

Hva er minste-avstand fra projektor til lerret for at man skal få et bra bilde?

Lenke til kommentar
Når jeg først kjøper noe så kjøper jeg skikkelig! Ikke noe dritt inn her ihvertfall! Men ingen som vet hva det minste lerretet er? Finner ikke noe :ermm:

Hva er minste-avstand fra projektor til lerret for at man skal få et bra bilde?

Jo mindre avstand, jo mindre bilde. Det er ikke noe fasitsvar da dette varierer fra projektor til projektor. Med et mindre bilde får du mindre størrelse på pikslene, som vil resultere i et skarpere bilde. Så det er ikke nødvendigvis slik at størst mulig er best bilde.

De minste lerretene starter normalt sett på 160-170cm bredde. Men finner selvsagt mindre, ikke at jeg vil anbefale det. Men kjøp hvertfall et lerret med sort ramme rundt bilde.

Men nok OT for idag.

Lenke til kommentar

Oppdatert versjon av nerdebula mi :)

Her sitter jeg og nerder:

IMG_6824.JPG

TV og platespiller og hylle og stæsj:

IMG_6827.JPG

TV og hylle og stæsj:

IMG_6828.JPG

Seng og nattbord:

IMG_6829.JPG

Klesskap med vinterdyne og esker på toppen

IMG_6837.JPG

Kunst på veggene:

Bilde av Johan Bauer:

IMG_6831.JPG

Bilde fra IKEA:

IMG_6833.JPG

Nok et bilde fra IKEA:

IMG_6835.JPG

Tegning av min 5 år gamle tremenning, Jenny

IMG_6836.JPG

Lenke til kommentar

Begynt med å fikse opp tvkroken nå. Planen var _egentlig_ å sette en 50-tommer der, men det ble et komprimiss med en TH-42PZ700E isteden. Egentlig fornøyd, da den passet bra til avstanden mellom sofa og tv.

Neste som blir er ny tv-benk, sofa og stuebord, samt skifte ut kablene til høyttalerne selvfølgelig. Har skikkelige kabler, bare ikke fått ræva i gir til å hente alle enda :)

post-24-1201379393_thumb.jpg

(jada. veit det er skjev plakat, masse rot og en lampe som ikke hører hjemme der, men det blir fiksa opp nå :p). Jeg jobber med disse tinga as we speak :p

Endret av allyse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...