Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Det er kanskje bare oppskrytt det med overspenningsværn?

8964546[/snapback]

Nei, det er langt i fra oppskrytt. Problemet er at det meste som blir solgt i it-nettbutikkene ikke er til å stole på. De fleste er såpass dårlig at du like gjerne kan investere i en vanlig strømpadde. Det fins selvfølgelig unntak, men da må du gjerne opp i 1000 lappen eller mer. I tillegg trenger du jordet stikkontakt og hovedsakelig grovvern i sikringskapet. I tillegg kommer det an på hvor du bor.

 

Dette er selvfølgelig noe en itselger glatt hopper over å fortelle da de som regel ikke har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24-0755145249T.png

Måtte flytte ned på mitt rom, fra loftstua. Der måtte jeg forlate broren min sitt Logitech Z-5500 :( Har nå noen dritt høytalere.

 

Hva syns dere?

8934246[/snapback]

 

STILRENT!

 

Hvor stor er disken til høyre i bildet?

8936156[/snapback]

 

Takk :D

 

My Book'en er på 320 GB ;)

8942091[/snapback]

 

Tenker du på å legge ut flere bilder av bula di? for etter det førsteinntrykket er jeg overbevist om at det er mer goodies å se.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
24-0755145249T.png

Måtte flytte ned på mitt rom, fra loftstua. Der måtte jeg forlate broren min sitt Logitech Z-5500 :( Har nå noen dritt høytalere.

 

Hva syns dere?

8934246[/snapback]

 

STILRENT!

 

Hvor stor er disken til høyre i bildet?

8936156[/snapback]

 

Takk :D

 

My Book'en er på 320 GB ;)

8942091[/snapback]

Tenker du på å legge ut flere bilder av bula di? for etter det førsteinntrykket er jeg overbevist om at det er mer goodies å se.

8965325[/snapback]

 

Ja, jeg kan gjerne gjøre det.. Men har ikke kamera i dette øyeblikk.. Må nok bli på lørdagskveld eller søndag :) Men Det er ikke noe bra bule, for å si det slik. Ikke noe flatskjerm, dobbeltseng, regnskogparkett. ;) Bedre den jeg hadde før, som kan sees i signaturen ;)

 

Takk for overraskende posetiv respons på "bula" mi :thumbup:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde #1:

oversikt1.jpg

 

Bilde #2:

oversikt2.jpg

 

Bilde #3:

oversikt3.jpg

 

Bilde #4:

oversikt4.jpg

Forklaringer:

Bilde #1:

Oversiktsbilde. Jeg sitter på kanten av en stygg sovesofa og tar dette bildet. Fin komode, ikke sant? :)

 

Bilde #2:

Til høyre er brukspc-en. Fineste Lian Li kabinettet jeg vet om. (Var så fint at det ble et inpulskjøp dagen etter at jeg fant bilder av det. Gikk et halvt år før jeg fikk hardware til det, dog..),

Til venstre har vi stereotullet. 3*NAD forstkerere, 1*NAD CDSpiller og en Technics Platespiller. Den sølvfargede NAD-en (C 320 BBE) er Hylo sin, sammen med høytalerne. (Han låner min ultraportable laptop i gjengjeld).

 

Bilde #3:

Her er det mye rart. 3*Cisco 24p switcher og 3*Compaq U1 servere (ikke noe av dette er i bruk nå), filserveren min (i et Lian Li PC6277B), en Linksys WRT54GL (med DD-WRT) og en 5p Gbit switch. Kommer til å selge en av U1 serverne, og da har -Shark- førsteretten!

 

Bilde #4:

Tja, et oversiktsbilde til. Laptopen er ikke min (og takk for det). Ellers er ikke Kodahøytalerene i bruk ettersom Hylo sine er en smule bedre :p

 

----

 

Bare å spør om det er noe man lurer på.

Lenke til kommentar

Serverne er fra et firma som oppgraderte maskinparken sin litt. Kan ikke gå ut med navn, desverre :)

 

Specs: Pentium3 @ 1,4ghz (hovedkortet støtter to slike, men det er kun en i hver server), 768MiB ram, 2*Gbit NIC, PCI-X (tror det er 66mhz), cdrom og plass til 2*U320 SCSI disker i hot-swap rammer.

 

1 av serverne skal selges som den er (altså uten disker), en av serverne skal settes i stand til meg (blir vel mest leketøy). Har akkurat fått tre drevammer bestilt fra statene, og 2*73gib 10000rpm scsi-disker venter på meg på postkontoret. Så skal jeg flytte litt om på komponenter slik at den jeg skal bruke vil få 2*1,4ghz og 1gb ram.

 

(Djeees, det ble mye uinteressant snakk :p )

Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn bud på ny nerdebule!

 

Budet står til 14:00, da får jeg vite om jeg har blitt nerdebule-eier eller ikke :p

 

..så er det forkjøpsretten..

8968160[/snapback]

 

Det vil si at du skal kjøpe deg hus\leilighet? eller bare nytt skrivebord på auksjon? :)

8969037[/snapback]

 

Leilighet.. vant akkurat budrunden.. 12.Juli får jeg endelig bekreftelse. Wooohooo som jeg gleder meg.. Men liten plass til verkstedet mitt..Hmm.. kanskje i boden?

Lenke til kommentar
Da har jeg lagt inn bud på ny nerdebule!

 

Budet står til 14:00, da får jeg vite om jeg har blitt nerdebule-eier eller ikke :p

 

..så er det forkjøpsretten..

8968160[/snapback]

 

Det vil si at du skal kjøpe deg hus\leilighet? eller bare nytt skrivebord på auksjon? :)

8969037[/snapback]

 

Leilighet.. vant akkurat budrunden.. 12.Juli får jeg endelig bekreftelse. Wooohooo som jeg gleder meg.. Men liten plass til verkstedet mitt..Hmm.. kanskje i boden?

8969492[/snapback]

Verkstedet?

Er det snakk om stor leilighet?- mange m2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...