Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ga han 50k for den tv'n der? Må være en stund siden isåfall. Koster ikke mer enn 30k ca for Pioneer 50" nå. Hefti elektronikk hverfall, McIntosh er gromme saker.

Jeg ville sterkt vurdert en kabelkanal og ny tvbenk var jeg han. Og hvorfor ha høyttalere på tv'n når man har årntli høyttalere man kan bruke.. ;)

Lenke til kommentar
ga han 50k for den tv'n der? Må være en stund siden isåfall. Koster ikke mer enn 30k ca for Pioneer 50" nå. Hefti elektronikk hverfall, McIntosh er gromme saker.

Jeg ville sterkt vurdert en kabelkanal og ny tvbenk var jeg han. Og hvorfor ha høyttalere på tv'n når man har årntli høyttalere man kan bruke.. ;)

8257184[/snapback]

Ja, det er en stund siden tv'en ble kjøpt, ja. Tror den var ganske ny og tip-top da.

Ny tv-benk er kjøpt, den kom for en time siden faktisk. Tv-høytalerene er ikke så rent dårlige faktisk og er mer enn dugelige til vanlige programmer så kan vi heller slå på anlegget for mer spesielle ting.

Han burde kanskje ha et eget dedikert rom for hjemmekinoen. Syntes det var litt for mye "stuepreg" over det hele.

8257981[/snapback]

Den står midt i stua og den er en del av stua. Synes det er koselig jeg, at vi kan la musikken stå på der mens vi spiser middag litt lenger borte i huset eller har gjester, isteden for å måtte sitte i et eget rom for å nyte av det. Og anlegget blir hovedsakelig brukt til musikk, nesten aldri film.

Artig med mange fine kommentarer og spørsmål foresten, bare spør eller kommentér det dere vil så skal jeg svare hvis jeg kan=)

Endret av Jurgemaister
Lenke til kommentar

Nice system det der. Min erfaring med high-end stereo og TV er at dynamikken annlegget kan formidle er for stor for normal TV-titting. Forskjell på tale og smell blir for stor da det er mikset for systemer mer eller mindre uten dynamisk rekkevidde. Reklamepausene har også som oftest vesentlig høyere volum enn sendingene. Dette fører til at en irriterer seg grønn over det hver gang det er reklame (og lets face it, det er ikke rent sjelden). For ikke å snakke om faren for overspenning via kabelnettet om en bruker kabel-signal (via en coax anntennekabel) og ikke parabol. Det er en ting å få slik spenning inn på en tv, noe helt annet å få brumming i høytalerene fordi kabel-selskapene ikke oppgraderer og sjekker kablene sine mer enn en gang hvert millenium (denne brummingen er der som oftest uansett hvilken inngang en velger på forsterker).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Denne brummingen er et herk ja! Når jeg jobbet i hifi sjappa hadde jeg utrolig mange kunder som kom innom og var plaget med støy i anlegget. 99% av tilfellene var det pga kabel-tv. den siste prosenten var det strømmen som var synderen. :wee:

Galvanisk skille og et ordentlig strømrensfilter gjør susen!

Lenke til kommentar

Ånei du, skal si jeg at den er mere enn bra nok til prisen :p

Den har fått MASSE skryt av de på AVforumet, ganske syk sub i forhold til pris. Dessutene mente de at denne var såpass god at den var kvalifisert til å kalles subwoofer og ikke bassboks :thumbup:

Fikk den btw for 3800,- fordi jeg skulle ha egetnlig XTZ 99 w12 men fikk den eller andre modellen til samme pris.(kan velge om man vil ha element på venstre eller høyre)

Lenke til kommentar
Ånei du, skal si jeg at den er mere enn bra nok til prisen tongue.gif

Den har fått MASSE skryt av de på AVforumet, ganske syk sub i forhold til pris. Dessutene mente de at denne var såpass god at den var kvalifisert til å kalles subwoofer og ikke bassboks thumbup.gif

Da stoler jeg på deg. Har ikke så veldig mye peil på subber annet en B&W og SVS sine subber. De på AVforumet vet hva de snakker om, så sier de at den er bra så er den det :p Hva slags anlegg har du ellers? Bare vis link hvis du har postet det tidligere i tråden eller annen tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...