Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er en rorbu?

Båthus, eller noe slikt?

6842901[/snapback]

Liten bolig/hytte som står på påler i fjærsteinene, ofte i forbindelse med brygge og naust.

 

Jeg googlet etter rorbu nå nettopp og fant faktisk et bilde av rorbua jeg leide litt for lenge siden :) Den ytterst til venstre.

 

rorbu.jpg

 

Ved høyvann var det bare å slippe snøret rett ut av kjøkkenvinduet og hente opp en liten torsk eller to. Ferskere mat går det vel ikke an å få? Omtrent rett fra kroken og ned i steikepanna :D

 

Redigert: Den ligger ved et lite sted som heter Bjorelvnes en halvtimes kjøring nord for Finsnes i Troms.

Lenke til kommentar
Hva i huleste skal du med en alarm på nettverket ditt?

6831697[/snapback]

 

Ja begynte å lure litt selv...

Men vet jo aldri.. Finnes mange rare vesener der ute som liker nettverk :p:thumbup:

6831775[/snapback]

 

Hehe, alarmen er egentlig til rommet mitt, men jeg vender den nedover pga. en klikkelyd som kommer om den merker bevegelse..

 

Den skal tross alt kunne kobles til store lys systemer, dermed er det et stort relé eller noe som klikker inni..

 

Altså, jeg bruker den slik at ingen tukler med nettverket eller strømmen til serverene mine ;)

Når jeg skal bort i lengre perioder snurrer jeg på den og den blir "rom alarm"

 

Egentlig ikke mye vits siden securitas har den egentlige ansvaret over alarmsystemet her i huset ;)

 

EDIT: Nei, den støyer ikke :)

Vertfall ikke mer en de 2 serverene som er stående her..

 

Det er ikke overkill med den Hp'en, det er ikke mer porter ledige på de andre :p

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...